افزایش Omicron مراقبت از سایر مشکلات سلامتی را تضعیف می کند

راجر استروخوف این ماه به دلیل خونریزی روده در بیمارستانی در خارج از شیکاگو تحت درمان بود که دچار حمله قلبی خفیف شد.
به طور معمول، این مرد 67 ساله به بخش مراقبت های ویژه منتقل می شد. اما استروخوف گفت که بیماران مبتلا به کووید-19 بیش از حد هستند و کارکنان در عوض مجبور بودند یک مانیتور قلب را به اتاق او بچرخانند و به سرعت نیتروگلیسیرین و مورفین را تجویز کنند.
Strukhoff که در DeKalb، ایلینوی زندگی می کند، گفت: “پزشکی که من به خوبی می شناسم، گفت: “راجر، ما باید همین جا بداهه نوازی کنیم.”
افزایش Omicron در زمستان امسال نه تنها بیمارستان‌های ایالات متحده را با تعداد بی‌سابقه بیماران مبتلا به کووید-19 غرق کرد، بلکه لحظات ترسناک و سردردهای بزرگی را برای افرادی که سعی در درمان سایر بیماری‌ها داشتند ایجاد کرد.
اقدامات کمتر فوری در سراسر کشور متوقف شده است، مانند جراحی کاشت حلزون و تزریق استروئید برای آرتریت روماتوئید. و افرادی با انواع شکایات پزشکی مجبورند ساعت ها بیشتر از حد معمول در اورژانس منتظر بمانند.
مت گلیسون گفت که او پدر 92 ساله خود، یوجین گلیسون را هفته گذشته برای درمان یک اختلال خونی به اورژانس منطقه لس آنجلس منتقل کرد. گلیسون گفت که باید حدود 7 تا 10 ساعت طول می کشید، اما پدرش 48 ساعت آنجا بود.
او گفت که پدرش بعد از 10 ساعت با او تماس گرفت و از او پتو خواست.
گلیسون، 57 ساله، که به عنوان منتقد هنری کار می کند، گفت: “او بعداً به من گفت: “فقط تصور می کردم آنها مرا فراموش کرده اند.” “و با این حال او تنها فرد در آن اتاق نبود. ده ها نفر بودند” اما گلیسون افزود: “من اصلاً از بیمارستان ناراحت نیستم. آنها کار بزرگی انجام دادند.”
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تا روز سه‌شنبه، تقریباً 144000 نفر در بیمارستان‌های ایالات متحده مبتلا به کووید-19 بودند که بالاترین سطح ثبت شده است. بیمارستان‌های چند ایالت مانند نیویورک و کانکتیکات که در اوایل موج Omicron را تجربه کردند، شاهد کاهش بار بیماران هستند، اما بسیاری از مکان‌های دیگر غرق شده‌اند.
بیمارستان‌ها می‌گویند که بیماران کووید-19 به اندازه بیمارانی که در آخرین موج افزایش یافته بیمار نیستند. و بسیاری از آنها به دلایلی غیر از کووید-19 بستری می شوند و فقط تصادفاً آزمایش ویروس مثبت می شوند.
ریک پولاک، مدیر عامل و رئیس انجمن بیمارستان‌های آمریکا، گفت این افزایش تاثیر گسترده‌ای بر در دسترس بودن مراقبت‌ها برای افرادی که مشکلات سلامتی غیرکووید-۱۹ دارند، داشته است. وی گفت: تعدادی از عوامل در این امر نقش دارند: افراد بیشتری در بیمارستان بستری هستند و تعداد زیادی از کارکنان مراقبت های بهداشتی با کووید-19 خارج شده اند و کمبود نیروی انسانی را بدتر می کند که قبل از همه گیری وجود داشت.
پولاک گفت تا روز چهارشنبه، تقریباً 23 درصد از بیمارستان‌ها در سراسر کشور کمبود شدید کارکنان را گزارش کردند.
او گفت که بسیاری از مردم همچنین نمی توانند یا نمی خواهند برای علائمی که به نظر اورژانسی نیستند به دنبال مراقبت باشند. پولاک گفت که این امر منجر به تأخیر در تشخیص بیماری هایی مانند دیابت یا فشار خون بالا شده است که هر چه بیشتر درمان نشوند بدتر می شوند.
دکتر کلودیا فگان، افسر ارشد پزشکی بخش بهداشت شهرستان کوک در شیکاگو، گفت که برخی از افراد، به ویژه بیماران مسن، به دلیل ترس از کووید-19 از معاینه و سایر مراقبت‌های معمول در طول همه‌گیری اجتناب می‌کنند.
او با اشاره به مواردی از نارسایی قلبی پیشرفته و سرطان که ممکن است زودتر تشخیص داده شده باشد، گفت: در نتیجه، “بیمارانی که اکنون می بینیم بسیار بیمارتر هستند.”
مایک باودن، مشاور بازاریابی 59 ساله با سابقه لخته شدن خون در ریه‌هایش، گفت که نمی‌توانست برای ملاقات با پزشکش در داونپورت، آیووا وقت ملاقات بگیرد، زیرا علائم سرفه‌اش بسیار شبیه به COVID-19 بود. مطب دکتر نگران سرایت ویروس به دیگران بود.
پس از نزدیک به دو هفته، باودن به یک کلینیک رفت و آمد، که او را به اتاق اورژانس در Genesis Medical Center-East در داونپورت فرستاد. او گفت که تقریباً شش ساعت در یک اورژانس پر از آب منتظر ماند تا او را ببینند. همانطور که او مشکوک بود، اسکن لخته در ریه های او را نشان داد و برای او داروهای رقیق کننده خون تجویز شد.
باودن گفت که اگر این افزایش نبود، خیلی زودتر در مطب دکتر اسکن می شد.
باودن می‌گوید: «همیشه به راحتی می‌توان صبح روز دوشنبه در اورژانس دفاع کرد، اما همه واقعاً خوب بودند – حتی سایر بیماران. “من فکر می کنم برای مردم مهم است که بدانند هیچ کس شرور نیست.”
کریگ کوپر، سخنگوی جنسیس، از اظهار نظر در مورد هر مورد فردی خودداری کرد. اما او در یک ایمیل گفت: “ما از چالش هایی که مراکز پزشکی در سراسر ایالات متحده با آن مواجه هستند به دلیل تأثیر قابل توجه کووید، مستثنی نیستیم. ما از افراد می خواهیم واکسینه شوند.”
استروخوف که محقق استارت آپ های فناوری است، گفت که به دلیل خونریزی داخلی به بیمارستان Northwestern Medicine Kishwaukee در DeKalb آمد.
او تشخیص داده شد و در اورژانس تخت خواب داده شد. او شش ساعت در آنجا منتظر ماند و احساس سرگیجه داشت، قبل از اینکه او را از طریق راهروهایی که مردم روی برانکارد دراز کشیده بودند به اتاق خودش بردند.
استروخوف گفت: «در آن لحظه هیچ ناراحتی نداشتم. “من نگران مسدود شدن کارها در اورژانس و گرفتن مکانی برای افراد دیگر بودم.”
کریستوفر کینگ، سخنگوی Northwestern Medicine، به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی از اظهار نظر در مورد مراقبت از Strukhoff خودداری کرد. اما او تأیید کرد که زمان انتظار بالاتر از حد معمول در سراسر سیستم بیمارستانی است، همانطور که در سراسر کشور وجود دارد.
استروخوف گفت که وقتی اتاق بیمارستان خودش را گرفت، کولونوسکوپی خونریزی را نشان داد. پزشکان با سوزاندن ورید آن را درمان کردند. او سپس در حین دوران نقاهت دچار حمله قلبی شد. او گفت که پنج ساعت طول کشید تا او به ICU منتقل شود.
استروخوف در مورد پزشکان و پرستارانی که از پس این چالش برآمدند، گفت: “این کاری نیست که آنها برای انجام آن تنظیم شده بودند، اما آنها آن را انجام دادند.” “این افراد قهرمان هستند.”