افشای اطلاعات آمریکا نشست با کره جنوبی را پیچیده می کند

سئول: لو رفت اطلاعات آمریکا اسنادی مبنی بر جاسوسی واشنگتن کره جنوبی رئیس‌جمهور این کشور را در آستانه سفر رسمی به آمریکا در موقعیت حساسی قرار داده‌اند که اولین سفر رهبر کره‌جنوبی در ۱۲ سال اخیر است.
این اسناد حاوی مکالمات ظاهراً خصوصی بین مقامات ارشد کره جنوبی در مورد اوکراین است که نشان می‌دهد واشنگتن ممکن است بر یکی از متحدان کلیدی آسیایی نظارت داشته باشد، حتی در حالی که دو کشور علناً قول داده‌اند که اتحاد خود را تقویت کنند.
یون سوک یول، رئیس جمهور محافظه کار، از زمان روی کار آمدن در سال گذشته، مشارکت نظامی تقویت شده با ایالات متحده را در قلب سیاست خارجی خود برای مقابله با تشدید تهدیدات هسته ای کره شمالی و سایر چالش ها قرار داده است. نشست 26 آوریل با رئیس جمهور جو بایدن برای به دست آوردن تعهد امنیتی قوی تر ایالات متحده و حل و فصل نارضایتی ها از سیاست های اقتصادی و فناوری دولت بایدن بسیار مهم است.
اسناد فاش شده به عنوان بخشی از یک نقض بزرگ اطلاعاتی ایالات متحده به صورت آنلاین منتشر شده است. اسناد مشاهده شده توسط آسوشیتدپرس نشان می دهد که شورای امنیت ملی کره جنوبی در اوایل ماه مارس بر سر درخواست آمریکا برای ارائه مهمات توپخانه ای به اوکراین با ایالات متحده “دعوا” کرده است.
این اسناد که به گزارش اطلاعاتی سیگنال‌ها استناد می‌کردند، می‌گفتند کیم سونگ‌هان، مدیر وقت شورای امنیت ملی، امکان فروش 330000 گلوله 155 میلی‌متری به لهستان را پیشنهاد می‌کرد، چرا که رساندن سریع مهمات به اوکراین هدف نهایی ایالات متحده بود.
کره جنوبی، یک صادرکننده رو به رشد تسلیحات، سیاست عدم ارائه سلاح به کشورهای در حال جنگ را دارد. این کشور مستقیماً به اوکراین تسلیحات ارائه نکرده است، اگرچه کمک های بشردوستانه ارسال کرده و به تحریم های اقتصادی تحت رهبری ایالات متحده علیه روسیه پیوسته است.
دولت یون گفت که در مورد اسناد فاش شده با ایالات متحده بحث کرده است و آنها موافقت کردند که “تعداد قابل توجهی” از اسناد ساختگی هستند. دولت کره جنوبی از هرگونه شکایت عمومی در مورد ایالات متحده اجتناب کرد و مشخص نکرد که کدام اسناد جعلی هستند.
کیم ته هیو، معاون مدیر امنیت ملی سئول، روز سه‌شنبه در فرودگاه دالس در نزدیکی واشنگتن به خبرنگاران گفت: «هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ایالات متحده که متحد ما است، ما را با نیت مخرب (استراق سمع) کرده است. در آماده شدن برای اجلاس
دولت ارشد بایدن در مورد افشای اطلاعات با متحدان در سطوح بالا صحبت کرده و به دنبال اطمینان دادن به آنها از تعهد دولت ایالات متحده به حفاظت از اطلاعات است. دولت همچنین به دنبال کم اهمیت جلوه دادن تأثیر افشای اطلاعات در دیدار آتی یون بود.
تعهد ما به جمهوری کره همچنان ثابت است و پرزیدنت بایدن مشتاقانه به استقبال پرزیدنت یون در کاخ سفید برای دیدار دولتی آتی برای بحث در مورد تعهد مشترک آنها برای یک اتحاد قوی و عمیقاً یکپارچه ایالات متحده و کره شمالی که صلح و ثبات را حفظ می کند، است. شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای با استفاده از نام رسمی کره جنوبی گفت: و رفاه در هند و اقیانوس آرام و فراتر از آن.
موضع دولت یون انتقاد رقبای لیبرال را برانگیخت که از دولت خواستند اعتراضات شدیدی را با ایالات متحده انجام دهد. آنها همچنین مشکوک بودند که جابجایی عجولانه دفتر ریاست جمهوری یون توسط یون به ساختمان وزارت دفاع در مرکز سئول ممکن است این دفتر را در برابر آسیب پذیری قرار دهد. استراق سمع
پارک هونگ گئون، رهبر اصلی اپوزیسیون لیبرال گفت: «به عنوان یک کشور مستقل، ما باید به شدت به جاسوسی از اسرار دولتی پاسخ دهیم، حتی اگر توسط متحدی که (کره جنوبی) با او پیوند خون داشته باشد، انجام شود. حزب دمکرات.
دفتر یون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که امنیت شدیدی از جمله سیستم‌های ضد شنود را حفظ می‌کند. این سازمان تلاش‌های حزب مخالف برای مرتبط کردن جابجایی دفتر را به اتهام جاسوسی «اقدامات انتحاری دیپلماتیک» خواند که منافع ملی کره جنوبی و اتحاد آن با ایالات متحده را متزلزل می‌کند.
بسیاری از کارشناسان می گویند که بعید است این وضعیت اتحاد این کشور با ایالات متحده را که در طول جنگ کره 1950-1953 شکل گرفت، تهدید کند.
بونگ یانگ شیک، کارشناس یونسی سئول، گفت: “هیچ آسیب بزرگی برای اتحاد کره و ایالات متحده انتظار نمی رود زیرا به نظر می رسد هر دو دولت این دیدگاه را دارند که بر این اتحاد تمرکز خواهند کرد، به طور مشخص تر، روی یک سفر دولتی موفق یون”. موسسه مطالعات کره شمالی
بونگ گفت، اگر یون با برخی دستاوردها برگردد، کره ای ها به این نتیجه خواهند رسید که او با اتهامات جاسوسی “چون مسائل بزرگتری در خطر بود” کنار آمد. اما اگر این دیدار به منزله «سفری مجلل» باشد، مردم می‌توانند این سؤال را مطرح کنند که آیا کره جنوبی «امتیازات زیادی داده است».
یکی از دستاوردهای احتمالی یون این خواهد بود که کره جنوبی نقشی در مدیریت تسلیحات هسته ای آمریکا در مقابل زرادخانه هسته ای در حال پیشرفت کره شمالی بر عهده بگیرد.
دستاوردهای دیگر تضمین منافع ایالات متحده برای کسب و کارهای بزرگ کره جنوبی است که در ساخت وسایل نقلیه برقی دخیل هستند و کاهش محدودیت های ایالات متحده در صادرات فناوری به چین، که پایگاه اصلی تولیدی برای سازندگان تراشه کره جنوبی بوده است.
کیم یول سو، کارشناس موسسه کره جنوبی برای امور نظامی گفت: اگر ایالات متحده قصد کمک به یون را داشته باشد، “آخرین حادثه در مورد اسناد می تواند منجر به تقویت اتحاد کره و ایالات متحده شود و به کره جنوبی کمک کند چیزی از ایالات متحده کسب کند.” .
کیم ته هیونگ، استاد دانشگاه سونگسیل سئول، گفت که افشای جاسوسی احتمالی ایالات متحده می تواند به سئول کمک کند تا سیاست موجود خود مبنی بر عدم ارائه سلاح به اوکراین را حفظ کند. کیم گفت، اما این امکان نیز وجود دارد که دولت یون اکنون که خواسته های ایالات متحده علنی شده است، در این سیاست تجدید نظر کند.
از زمان حمله روسیه به اوکراین، کره جنوبی موافقت کرده است که میلیاردها دلار تانک، هویتزر، جت های جنگنده و سایر تسلیحات را در اختیار لهستان، یکی از اعضای ناتو، قرار دهد.
یک مقام آمریکایی در ماه نوامبر گفت که ایالات متحده با خرید 100000 گلوله توپ از تولیدکنندگان کره جنوبی برای ارائه به اوکراین موافقت کرده است، اگرچه مقامات کره جنوبی معتقدند که این مهمات برای دوباره پر کردن ذخایر تخلیه شده ایالات متحده بوده است.
چوی جین، مدیر مؤسسه رهبری ریاست جمهوری مستقر در سئول، گفت: همچنین بر کسی پوشیده نیست که متحدان از یکدیگر و همچنین دشمنان خود جاسوسی می کنند.
چوی گفت که فعالیت‌های استراق سمع ایالات متحده «چیزی است که همه از قبل می‌دانند»، اگرچه زمانی که این عمل علنی شود، موضوع حساس‌تر می‌شود.
چوی گفت: «فکر می‌کنم کره‌جنوبی‌ها نیز سعی در استراق سمع (مقامات آمریکایی) دارند. مردم نسبت به کلمه استراق سمع احساس خصومت می‌کنند. اما به عبارت دیگر، به آن جمع‌آوری اطلاعات می‌گویند.»