افغانستان: سازمان ملل قطعنامه‌ای را در مورد کاهش محدودیت‌های مالی در افغانستان تصویب کرد

رسانه های محلی روز پنجشنبه گزارش دادند که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 2615 پیشنهادی ایالات متحده را تصویب کرده و اجازه داده است که پول برای اهداف بشردوستانه به افغانستان سرازیر شود.
به گزارش خامه پرس، بر اساس قطعنامه جدید، ایالات متحده محدودیت های مالی افغانستان را برای اهداف بشردوستانه کاهش می دهد و به مقامات طالبان و نهادهای آنها که در این روند دخیل هستند، اجازه می دهد.
توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان از این اقدام شورای امنیت سازمان ملل استقبال کرد و گفت که آنها همراه با جامعه جهانی در حمایت از مردم افغانستان متحد هستند.
وست در توییتی نوشت: صبح امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به اتفاق آرا قطعنامه 2615 را تصویب کرد که توسط ایالات متحده تهیه شده بود و برای حمایت گسترده تر از نیازهای اساسی مردم افغانستان طراحی شده بود.
در همین حال، هند از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای اعطای معافیت از تحریم ها برای کمک های بشردوستانه به این کشور آشفته حمایت کرده است.
تیرومورتی سفیر هند در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (به وقت محلی) با نگرانی از این واقعیت که نیمی از جمعیت افغانستان با ناامنی شدید غذایی مواجه هستند، گفت که هند از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای اعطای معافیت از تحریم ها برای کمک های بشردوستانه به این کشور آشفته حمایت کرده است. .
“وضعیت بشردوستانه در افغانستان وخیم است. ما گزارش هایی را دیده ایم که نشان می دهد بیش از نیمی از جمعیت با بحران یا سطوح اضطراری ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، کمک های بشردوستانه فوری برای تامین نیازهای غذایی اساسی مردم مورد نیاز است، و بیشتر مردم در این کشور با بحران مواجه هستند. تیرومورتی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که کشور به زیر آستانه فقر می رود.