افغانستان: هند به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کاهش محدودیت کمک به افغانستان رای داد | اخبار هندوستان

هند به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اعطای معافیت از تحریم ها برای کمک های بشردوستانه به افغانستان رأی مثبت داده است و تأکید می کند که شورا باید نظارت خود را بر ارسال کمک ها اعمال کند و همچنین از هرگونه انحراف احتمالی بودجه محافظت کند.
تی‌اس تیرومورتی، نماینده دائم هند در سازمان ملل، روز چهارشنبه گفت: «هند از قطعنامه معافیت از تحریم‌ها برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت کرد». “مهم است که کمک ها افزایش یابد و دسترسی بدون مانع به سازمان ملل و سایر آژانس ها ارائه شود. در این زمینه، هند از درخواست جامعه جهانی مبنی بر اینکه دسترسی به کمک های بشردوستانه برای افغانستان باید مستقیم و بدون هیچ مانعی باشد، حمایت کرده است.
او افزود: “کمک ها باید ابتدا به آسیب پذیرترین افراد، از جمله زنان، کودکان و اقلیت ها برسد.” او گفت گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد بیش از نیمی از جمعیت با بحران یا سطوح اضطراری ناامنی غذایی حاد مواجه هستند.
او گفت: “هند به عنوان بزرگترین شریک توسعه منطقه ای افغانستان، مایل است با سایر ذینفعان برای فراهم کردن سریع کمک های مورد نیاز برای مردم افغانستان همکاری کند.”