افغانستان: هیچ شرطی برای کمک به افغانستان وجود ندارد، هند به پاکستان می گوید که آنها در حال نهایی کردن مدالیته ها هستند | اخبار هندوستان

دهلی نو: همانطور که دولت روز جمعه تایید کرد که با پاکستان برای نهایی کردن روش های تحویل گندم به افغانستان از طریق مسیر زمینی کار می کند، همچنین به اسلام آباد یادآوری کرد که کمک های بشردوستانه نباید مشروط شود.
دو طرف هنوز درباره نحوه انتقال گندم تصمیم نگرفته‌اند، زیرا ظاهراً پاکستان آماده نیست به کامیون‌های هندی اجازه دهد گندم را از واگه حمل کنند. این پاسخ رسمی به دنبال تماس رسمی پاکستان در اوایل هفته مبنی بر تایید پیشنهاد هند برای تحویل 50000 تن گندم به افغانستان از طریق مرز عطاری-واگه صورت گرفت.
در اوایل روز، در یک نشست سه جانبه روسیه، هند و چین (RIC)، اس جایشانکار، وزیر امور خارجه، به ترتیب از همتایان روسی و چینی خود، سرگئی لاوروف و وانگ یی، خواست تا از کمک های بشردوستانه به افغانستان اطمینان حاصل کنند.
وی افزود: در راستای تعهد خود به رفاه مردم افغانستان، برای رسیدگی به وضعیت خشکسالی، عرضه 50000 تن گندم را به افغانستان ارائه کرده ایم. کشورهای RIC باید با یکدیگر همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که کمک های بشردوستانه بدون مانع و بدون سیاست زدگی به مردم افغانستان می رسد.
وزارت خارجه بعداً گفت که در حال بررسی پاسخ اسلام آباد به پیشنهاد هند است. هند همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است، چه کمک های بشردوستانه و چه حمایت های انکشافی. ما در حال بررسی پاسخ به پیشنهاد خود برای ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان هستیم. ما همچنین در حال کار با طرف پاکستانی هستیم. آریندام باغچی، سخنگوی این سازمان گفت: ما معتقدیم که کمک های بشردوستانه نباید مشروط باشد.