افغانستان: گزارش از دست رفته هند، پیشرفت افغانستان پس از تسلط طالبان را کاهش می دهد

کابل: به گفته یک رسانه، در شرایطی که افغانستان با یک بحران انسانی شدید مواجه است، رژیم طالبان با بیگانه کردن هند که بیش از دو دهه است به پیشرفت کشور از جمله بخش‌های بشردوستانه، هوانوردی ملکی، مخابرات، حمل و نقل و آموزش کمک می‌کند، اشتباه بزرگی مرتکب شده است. گزارش.
بر اساس گزارش روزنامه آسیایی لایت، هند تجهیزات نظامی، چهار هلیکوپتر تهاجمی Mi-25 برای نیروی هوایی افغانستان در سال 2015 و 285 خودروی نظامی برای ارتش ملی افغانستان فراهم کرده است.
این روزنامه گفت که در ژانویه 2009، این کشور 250,000 متریک تن گندم را برای کمک به افغانستان در گذر از بحران غذایی کنونی خود فراهم کرده است و انستیتوی صحت اطفال ایندیرا گاندی در کابل را به عنوان بخشی از کمک های بشردوستانه خود بازسازی کرده است.
به غیر از آن، هند سه هواپیمای ایرباس همراه با لوازم یدکی ضروری را در اختیار این کشور قرار داد و مقامات خطوط هوایی را برای توسعه ظرفیت در بخش هوانوردی غیرنظامی افغانستان بازآموزی کرد.
آسیای لایت گزارش داد که این سازمان بازسازی اضطراری زیرساخت های مخابراتی را در 11 استان در سال 2005 با نصب تجهیزاتی از جمله مبادلات تلفن دیجیتال، با امکانات زیرساختی از جمله برج ها و سیستم های تامین برق انجام داد.
در اواخر سال 2001، هند 400 اتوبوس در اختیار افغانستان قرار داد که از این تعداد 205 اتوبوس در کابل مستقر شد و توازن آن در 25 ولایت افغانستان پس از یک دهه ویرانی و مواجهه با فشار مهاجران بازگشته، کابل و ولایات خود را از حمل و نقل عمومی بی بهره دیدند. امکانات، افزود.
در بخش آموزش، هند در بازسازی مکتب حبیبیه، کابل و 500 بورسیه تحصیلی بلندمدت دانشگاهی سالانه توسط هند به افغانستان، آسیای لایت، کمک کرده است.
بابار بلوچ، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که حدود 23 میلیون نفر یا 55 درصد از جمعیت با سطح شدید گرسنگی روبرو هستند که نزدیک به 9 میلیون نفر از آنها در خطر قحطی قرار دارند.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سال 2021 به حدود 700000 آواره در سراسر کشور کمک کرده است که اکثریت آنها از اواسط ماه اوت بوده است. طبق این بیانیه، این آژانس هر هفته به نزدیک به 60000 نفر کمک می کند.