السالوادور اولین «شهر بیت کوین» را با حمایت اوراق قرضه بیت کوین برنامه ریزی می کند

بوکله در یک رویداد پایانی تبلیغ یک هفته ای بیت کوین در السالوادور، گفت که شهری که در منطقه شرقی لایونیون برنامه ریزی شده است، نیروی زمین گرمایی را از یک آتشفشان دریافت می کند و هیچ مالیاتی به جز مالیات بر ارزش افزوده (VAT) دریافت نمی کند.

بوکله با لباس سفید و کلاه بیسبال معکوس در استراحتگاه ساحلی میزاتا به انگلیسی گفت: «اینجا سرمایه گذاری کنید و تمام پولی را که می خواهید بدست آورید. “این یک شهر کاملاً زیست محیطی است که کار می کند و توسط یک آتشفشان انرژی می گیرد.”

بوکل گفت که نیمی از مالیات بر ارزش افزوده برای تامین اعتبار اوراق قرضه صادر شده برای ساخت شهر استفاده می شود و نیمی دیگر برای خدماتی مانند جمع آوری زباله پرداخت می شود، با برآورد هزینه زیرساخت عمومی حدود 300000 بیت کوین.

اگرچه بوکله رئیس جمهور محبوبی است، اما نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم سالوادور نسبت به عشق او به بیت کوین تردید دارند و معرفی پر از دست انداز آن به اعتراضات علیه دولت دامن زده است.

بوکله با تشبیه طرح خود به شهرهایی که توسط اسکندر مقدونی تأسیس شده است، گفت که شهر بیت کوین دایره ای خواهد بود، دارای یک فرودگاه، مناطق مسکونی و تجاری و دارای یک میدان مرکزی است که به شکلی شبیه به نماد بیت کوین از هوا طراحی شده است.

بوکله، یک مرد 40 ساله که در زمینه فناوری اطلاعات دارد و در ماه سپتامبر در توییتر خود را «دیکتاتور» السالوادور اعلام کرد، گفت: «اگر می‌خواهید بیت‌کوین در سراسر جهان پخش شود، ما باید اسکندریه بسازیم.

بوکل گفت که السالوادور قصد دارد اوراق قرضه اولیه را در سال 2022 منتشر کند و پیشنهاد می کند که این اوراق در مدت 60 روز انجام شود.

سامسون مو، مدیر ارشد استراتژی ارائه‌دهنده فناوری بلاک‌چین Blockstream، در این گردهمایی گفت که اولین نسخه 10 ساله که به عنوان “اوراق آتشفشانی” شناخته می‌شود، 1 میلیارد دلار ارزش دارد که توسط بیت کوین پشتیبانی می‌شود و دارای کوپنی 6.5 درصدی است. او گفت که نیمی از این مبلغ صرف خرید بیت کوین در بازار می شود. اوراق قرضه دیگر به دنبال خواهد داشت.

موو گفت که پس از پنج سال قرنطینه، السالوادور شروع به فروش بخشی از بیت کوین مورد استفاده برای تامین مالی اوراق قرضه می کند تا به سرمایه گذاران یک “کوپن اضافی” بدهد و معتقد است که ارزش این ارز دیجیتال به شدت در حال افزایش است.

السالوادور با تبدیل شدن ارز دیجیتال به ارز دیجیتال بیت کوین را خریداری می کند

او گفت: «این السالوادور را به مرکز مالی جهان تبدیل خواهد کرد.

اوراق قرضه در «شبکه مایع»، یک شبکه زنجیره جانبی بیت کوین منتشر می شود. موو گفت که برای تسهیل این روند، دولت السالوادور در حال کار بر روی یک قانون اوراق بهادار است و اولین مجوز برای راه اندازی یک بورس به Bitfinex خواهد رسید.

صرافی کریپتو Bitfinex در ارائه‌ای پشت Mow به‌عنوان پیشرو برای اوراق قرضه معرفی شد.

به گفته موو، پس از انتشار 10 اوراق قرضه، 5 میلیارد دلار بیت کوین برای چندین سال از بازار خارج خواهد شد. و اگر 10 کشور دیگر را برای انجام این اوراق قرضه بپذیرید، این نیمی از ارزش بازار بیت کوین است.

موو استدلال می‌کند که «تئوری بازی» در مورد اوراق قرضه به اولین ناشر السالوادور مزیتی می‌دهد و می‌گوید: «اگر بیت‌کوین در قیمت پنج ساله به یک میلیون دلار برسد، که فکر می‌کنم خواهد شد، آنها بیت‌کوین را در دو فصل می‌فروشند و آن را جبران می‌کنند. 500 میلیون دلار.”