السالوادور: 12 کشته و 90 زخمی در ازدحام در استادیوم فوتبال السالوادور

مقامات گفتند که در ازدحام جمعیت روز شنبه در یک استادیوم فوتبال در السالوادور 12 نفر جان باختند و 90 نفر دیگر مجروح شدند.
فیلم های در توییتر منتشر شد و توسط سایت‌های رسانه‌های خبری محلی منتشر شد، ده‌ها نفر را نشان داد که لباس‌های سفید پوشیده بودند و به نظر می‌رسیدند که با عجله به سمت خروجی ورزشگاه می‌روند و برخی روی زمین دراز کشیده‌اند. بلافاصله مشخص نشد که چه چیزی باعث این عجله شد استادیوم کوسکاتلان در سن سالوادور، جایی که تیم های لیگ اول فوتبال، باشگاه فوتبال آلیانزا و کلاب دپورتیوو FAS، بازی برگشت یک چهارم نهایی را انجام می دادند.
در یک کنفرانس خبری شنبه شب، مدیر پلیس ملی در السالوادور گفت که مقامات در حال بررسی یک علت احتمالی هستند: تعداد زیادی از افراد حاضر در بازی ممکن است باعث اختلال در عملکرد وای فای استادیوم شده باشد که می تواند منجر به مشکل شود. با اسکن کدهای QR روی بلیط. او گفت که این مشکل ممکن است باعث شده باشد که صدها نفر در دروازه جنوبی ورزشگاه گیر کرده و سعی در ورود به آن داشته باشند.
مدیر پلیس Mauricio Arriaza Girls گفت برخی از هواداران به زور وارد ورزشگاه شده اند. او گفت که بلیت فروشی این بازی را بررسی خواهند کرد. خبرگزاری های محلی این سوال را مطرح کرده اند که آیا بلیط های زیادی برای این مسابقه فروخته شده است یا خیر. نایب بوکلهرئیس جمهور السالوادور گفت: “همه مورد بازجویی قرار خواهند گرفت: تیم ها، مدیران، استادیوم، بلیط فروشی، لیگ، فدراسیون و غیره. مقصران هر کسی که باشند، بی مجازات نخواهند ماند.”
به نظر می رسد هیاهو از 20 دقیقه بعد از بازی شروع شده است. در پخش زنده مسابقه در یوتیوب، مفسران گفتند که می‌توانستند غوغا را در سکوها ببینند و برخی از مردم هوشیاری خود را از دست داده‌اند. هواداران وارد زمین شدند و بازی متوقف شد. فرانسیسکو آلابی، وزیر بهداشت، عکس‌هایی را در توییتر از صحنه خارج از ورزشگاه به اشتراک گذاشت، در حالی که آمبولانس‌ها در ردیف‌هایی صف کشیده‌اند و هواداران در کنار خودروها ایستاده‌اند. مقامات گفتند که 9 نفر از قربانیان در ورزشگاه جان خود را از دست دادند و سه نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
فدراسیون فوتبال اعلام کرد که “درخواست گزارش” خواهد کرد و همه بازی‌ها در روز یکشنبه لغو خواهند شد.