امارات: آمریکا حمله حوثی ها در امارات را محکوم کرد و قول داد در کنار شرکای اماراتی بایستد

واشنگتن: ایالات متحده روز دوشنبه (به وقت محلی) حمله حوثی ها در امارات متحده عربی که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی از جمله دو هندی شد را محکوم کرد و متعهد شد که در کنار شرکای اماراتی در برابر همه تهدیدات علیه قلمرو آنها بایستد.
آمریکا حمله تروریستی امروز در ابوظبی در امارات متحده عربی را که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی بی گناه شد، به شدت محکوم می کند. حوثی ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اند و ما با امارات متحده عربی و شرکای بین المللی برای پاسخگویی آنها همکاری خواهیم کرد. بیانیه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی.
سالیوان افزود: تعهد ما به امنیت امارات تزلزل ناپذیر است و ما در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستاده ایم.
دو شهروند هندی در میان سه نفر کشته و شش زخمی در انفجارهای امروز ابوظبی در انفجار سه تانکر حمل نفت پس از آتش گرفتن در نزدیکی یک انبار بزرگ نفت در منطقه مصفاه پایتخت امارات هستند.
پلیس ابوظبی اعلام کرد که انفجار سه تانکر نفت و آتش سوزی در محل ساخت فرودگاه جدید امارات به طور بالقوه توسط هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد شده است.
در بیانیه پلیس آمده است: «آتش سوزی باعث انفجار در سه مخزن برای حمل سوخت در منطقه مصفاح در نزدیکی انبارهای سوخت شرکت دولتی ADNOC اماراتی شد.
به گزارش الجزیره، در همین حال، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی هشت پهپاد را که به سمت پادشاهی حرکت می کردند، منهدم کرد.
یحیی سریع سخنگوی ارتش حوثی ها در زمان حمله به شبکه المسیره گفت که گروه شورشی یمن به زودی جزئیات عملیات نظامی در خاک امارات را فاش خواهد کرد.
امارات از سال 2015 بخشی از عملیات نظامی به رهبری عربستان سعودی علیه شورشیان حوثی در یمن بوده است. این کشور در سال 2015 به عنوان بخشی از ائتلاف عربی در جنگ داخلی یمن مداخله کرد اما در سال 2019 عملیات خود را کاهش داد.