امارات: “امارات عربی قصد دارد انحصار برخی از خانواده های بزرگ تجاری را لغو کند”

فایننشال تایمز روز یکشنبه گزارش داد که دولت امارات متحده عربی به برخی از بزرگ‌ترین خانواده‌های تجاری خود گفته است که قصد دارد انحصار فروش کالاهای وارداتی را حذف کند.
دولت فوراً به درخواست‌های رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد، اما خبرگزاری دولتی WAM به نقل از بیانیه وزارت اقتصاد گفت که پیش‌نویس قانون آژانس‌های تجاری هنوز در چرخه قانونی خود است و «هنوز برای ارائه جزئیات خیلی زود است».
کابینه این پیش نویس را برای بحث و بررسی و احتمالاً اصلاحات بیشتر به شورای ملی فدرال ارجاع داد.
در گزارش FT آمده است که قانون پیشنهادی به تمدید خودکار قراردادهای نمایندگی تجاری موجود در کشور خلیج فارس پایان می دهد و به شرکت های خارجی این فرصت را می دهد که کالاهای خود را توزیع کنند یا نمایندگان محلی خود را تغییر دهند.
این گزارش به نقل از یک مقام اماراتی می‌گوید: «دیگر برای خانواده‌ها منطقی نیست که چنین قدرت و دسترسی ترجیحی به ثروت آسان داشته باشند». ما باید اقتصاد خود را مدرن کنیم».
این گزارش افزود: قانون پیشنهادی باید توسط رهبری امارات تایید شود و زمان آن نامشخص است.
طی سال گذشته، امارات متحده عربی، رقیب اقتصادی رو به رشد عربستان سعودی، اقداماتی را برای جذابیت بیشتر اقتصاد خود برای سرمایه گذاران و استعدادهای خارجی انجام داده است.
اوایل سال جاری، امارات متحده عربی گفت که خارجی‌هایی که شرکتی را افتتاح می‌کنند، پس از ایجاد تغییراتی در قانون شرکت امارات، دیگر نیازی به سهامدار یا نماینده اماراتی ندارند.