امارات: امارات قوانین مواد مخدر را تسهیل می کند: دیگر برای مسافرانی که حشیش می آورند زندانی نمی شود

دبی: امارات برخی از قوانین سختگیرانه مواد مخدر خود را کاهش داده است و مجازات مسافرانی را که با محصولات حاوی THC، ماده شیمیایی مسموم کننده اصلی در حشیش، وارد کشور می شوند، کاهش داده است. قانون جدید که روز یکشنبه در روزنامه رسمی امارات منتشر شد، می‌گوید افرادی که در حال حمل غذا، نوشیدنی و سایر اقلام همراه با حشیش به داخل کشور دستگیر می‌شوند، اگر برای اولین بار باشد دیگر در زندان نمی‌افتند. در عوض، مقامات این محصولات را مصادره و نابود خواهند کرد.
این قانون تغییر قابل توجهی را برای یکی از محدودکننده ترین کشورهای جهان در زمینه واردات داروهای رایج برای استفاده شخصی، از حشیش گرفته تا داروهای بدون نسخه مانند مواد مخدر، آرام بخش ها و آمفتامین ها نشان می دهد. امارات متحده عربی فروش و قاچاق مواد مخدر را به شدت ممنوع می کند و مجازات مصرف مواد مخدر چهار سال زندان است.
تغییرات دیگر شامل کاهش حداقل مجازات از دو سال به سه ماه برای مجرمان مواد مخدر برای اولین بار و ارائه توانبخشی به محکومان در بازداشتگاهی جدا از سایر مجرمان است. مصرف کنندگان خارجی مواد مخدر که گرفتار می شوند معمولاً پس از حبس به کشور خود اخراج می شوند، اما قانون جدید این تصمیم را به قاضی واگذار می کند.
این اصلاحات به‌عنوان بخشی از بازنگری قانونی گسترده‌تر اعلام شده در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی نیم قرن از تاسیس خود را جشن می‌گیرد و به دنبال تقویت وجهه خود به عنوان یک مرکز جهانی جذاب برای گردشگران و سرمایه‌گذاران است. برای چندین دهه، قوانین جزایی کشور، بر اساس قوانین اسلامی، به طور معمول مهاجران و گردشگران را به دلیل جرائمی که در غیر این صورت کمتر غربی‌ها آن را جرم تلقی می‌کنند، به زندان انداخته است.