امارات متحده عربی حمله حوثی ها را رهگیری کرد، عربستان سعودی از زخمی شدن دو نفر بر اثر اصابت موشک خبر داد

دبی: وزارت دفاع امارات متحده عربی پس از حمله مرگبار یک هفته پیش از آن اعلام کرد، روز دوشنبه دو موشک بالستیک حوثی‌ها را که این کشور خلیج‌فارس را هدف قرار داده بود، بدون تلفات منهدم و منهدم کرد.
بیش از شش سال است که حوثی‌ها با ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که شامل امارات است می‌جنگند و مکرراً حملات موشکی و پهپادی فرامرزی به عربستان سعودی انجام می‌دهند و در 17 ژانویه حمله بی‌سابقه‌ای را به امارات انجام می‌دهند.
این وزارتخانه گفت: «بقایای موشک‌های بالستیک رهگیری شده در مناطق جداگانه‌ای در اطراف ابوظبی سقوط کرد» و افزود که اقدامات حفاظتی لازم را در برابر همه حملات انجام می‌دهد.
روزنامه امارات متحده عربی نشنال به نقل از ساکنان گزارش می دهد که برق در آسمان پایتخت حوالی ساعت 4:30 صبح دیده می شود
حمله روز دوشنبه دومین حمله در خاک امارات متحده عربی از زمان حمله هفته گذشته بود که به یک انبار سوخت در ابوظبی حمله کرد و سه نفر را کشت و باعث آتش سوزی در نزدیکی فرودگاه بین المللی آن شد.
تلویزیون المسیره که توسط حوثی ها اداره می شود گفت که این گروه ظرف چند ساعت جزئیات یک “عملیات نظامی گسترده” علیه عربستان سعودی و امارات را اعلام خواهد کرد.
رسانه‌های دولتی عربستان سعودی بامداد روز دوشنبه گفتند ائتلاف یک موشک بالستیک را رهگیری کرد که بقایای آن به کارگاه‌ها و خودروها در جنوب پادشاهی آسیب رساند. اواخر روز یکشنبه اعلام شد که یک موشک بالستیک در جنوب این کشور سقوط کرده و دو خارجی را مجروح کرده و به یک منطقه صنعتی خسارت وارد کرده است.
سازمان ملل که همراه با ایالات متحده برای مهندسی آتش بس برای یمن تلاش کرده است، نسبت به تشدید تنش ها ابراز نگرانی کرده و خواستار حداکثر خویشتن داری از سوی هر دو طرف شده است.
ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی خود را به اهداف حوثی ها در یمن تشدید کرده است.
حداقل 60 نفر در حمله روز جمعه به یک بازداشتگاه موقت در شمال استان صعده کشته شدند و حدود 20 نفر در صنعا، پایتخت تحت کنترل حوثی ها در عملیات روز سه شنبه کشته شدند.
ائتلاف در مارس 2015، ماه‌ها پس از اینکه حوثی‌ها دولت بین‌المللی را از صنعا بیرون کردند، در یمن مداخله کرد. این گروه می گوید که در حال مبارزه با یک سیستم فاسد و تجاوز خارجی است.
امارات در سال 2019 در بحبوحه بن بست نظامی حضور خود در یمن را تا حد زیادی کاهش داده بود، اما نیروهای یمنی مورد حمایت امارات اخیراً به نبردها علیه حوثی ها در استان های کلیدی تولید کننده انرژی در یمن پیوسته بودند.