اندونزی: اندونزی هشدار سونامی را پس از زلزله قدرتمند زیر دریا لغو کرد

جاکارتا: اندونزی روز سه‌شنبه پس از زلزله ۷.۳ ریشتری زیردریایی که جزیره فلورس را لرزاند، هشدار سونامی را لغو کرد و باعث وحشت در منطقه‌ای شد که مستعد زمین‌لرزه‌های مرگبار بود، اما ظاهراً هیچ خسارت یا تلفاتی نداشت.
بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، این زمین لرزه در عمق 18.5 کیلومتری (11.5 مایلی) زیر دریا و در 112 کیلومتری (74 مایلی) شمال شهر Maumere، دومین جزیره بزرگ در شرق نوسا واقع شده است. استان تنگگارا با 85000 نفر جمعیت.
پس از هشدار اولیه سونامی، مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام در هاوایی و سپس آژانس اندونزی ساعاتی پس از زلزله هشدار را لغو کردند.
عبدالمهری سخنگوی آژانس ملی کاهش بلایا گفت که ساکنان منطقه زلزله را به شدت احساس کردند. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که مردم از ساختمان‌هایی که بر اثر ضربه لرزیده بودند فرار می‌کردند.
آنتون هیون، رئیس منطقه فلورس تیمور گفت هیچ خسارتی گزارش نشده است.
هایون گفت: «ما از مردم در نواحی ساحلی خواستیم که از خطوط ساحلی، به ویژه در سمت شمالی دور شوند… زیرا در سال 1972 یک سونامی بزرگ در آنجا رخ داد.
وی افزود که ساکنان قبلاً به مانور سونامی ملحق شده بودند و می دانند که باید چه کار کنند.
اندونزی، مجمع‌الجزایری وسیع با 270 میلیون نفر، به دلیل قرار گرفتن در حلقه آتش، قوس آتشفشان‌ها و خطوط گسلی که در اقیانوس آرام قرار دارد، مکرراً تحت تأثیر زلزله‌ها، فوران‌های آتشفشانی و سونامی قرار می‌گیرد.
آخرین زمین لرزه بزرگ در ماه ژانویه با بزرگی 6.2 ریشتر بود که در استان سولاوسی غربی حداقل 105 نفر کشته و نزدیک به 6500 نفر مجروح شدند.