اوباش در استان پنجاب پاکستان یک شهروند سریلانکایی را به دلیل “کفرگویی” به قتل رساندند.

افسران پلیس در محلی که یک شهروند سریلانکایی توسط اوباش مسلمان در خارج از کارخانه ای در سیالکوت پاکستان به قتل رسید، نگهبانی می دهند (AP)

لاهور: گروهی در پاکستان روز جمعه یک شهروند سریلانکایی را قبل از سوزاندن جسد او به اتهام توهین به مقدسات در استان پنجاب این کشور، لینچ کردند.
یک مقام پلیس پنجاب به PTI گفت که پریانتا کومارا، که در 40 سالگی بود، به عنوان مدیر کل یک کارخانه در منطقه سیالکوت، در 100 کیلومتری اینجا کار می کرد.
آقای کومارا ظاهراً یک پوستر از حزب تندرو تحریک لبیک پاکستان (TLP) را که در آن آیات قرآن نوشته شده بود پاره کرد و آن را در سطل زباله انداخت. پوستر حزب اسلامگرا بر روی دیوار مجاور دفتر کومارا چسبانده شده بود. چند کارگر کارخانه او را در حال برداشتن پوستر دیدند و این خبر را در کارخانه پخش کردند.”
صدها مرد که از حادثه “کفرگویی” خشمگین شده بودند، از مناطق مجاور در خارج از کارخانه شروع به تجمع کردند. اکثر آنها از فعالان و حامیان TLP بودند.
این مقام گفت: “مردم جمعی مظنون (شهروند سریلانکا) را از کارخانه بیرون کشیدند و به شدت او را شکنجه کردند.
چندین ویدئو در رسانه های اجتماعی پخش شد که نشان می داد صدها مرد در محل اطراف جسد این شهروند سریلانکا جمع شده بودند. آنها شعارهای TLP را سر می دادند.
دولت عمران خان اخیراً ممنوعیت TLP را پس از امضای قراردادی محرمانه با آن لغو کرده بود که پس از آن سعد رضوی رئیس آن و بیش از 1500 فعال متهم به تروریسم از زندان آزاد شدند.
TLP در مقابل پس از پس گرفتن درخواست خود مبنی بر اخراج سفیر فرانسه در مورد موضوع کاریکاتورهای توهین آمیز در فرانسه، به تحصن یک هفته ای خود در پنجاب پایان داد.
عمر سعید مالک، افسر پلیس منطقه سیالکوت به خبرنگاران گفت که پس از لینچ این شهروند سریلانکایی، گروه زیادی از پلیس در منطقه مستقر شده اند تا اوضاع را کنترل کنند.
عثمان بوزدار، وزیر ارشد پنجاب، آن را یک حادثه بسیار غم انگیز خواند و به بازرس کل پلیس دستور داد تا موضوع را بررسی کند و ظرف 24 ساعت به او گزارش دهد.
رئیس جمهور در بیانیه ای گفت: “تمام جوانب حادثه باید بررسی شود و گزارش ارائه شود. باید با کسانی که قانون را به دست خود می گیرند، برخورد شود.”
وضعیت در منطقه متشنج است در حالی که همه کارخانه ها تعطیل هستند. پولیس می افزاید که تا کنون کسی دستگیر نشده است.
پاکستان قوانین بسیار سخت گیرانه ای علیه بدنام کردن اسلام دارد، از جمله مجازات اعدام، و فعالان حقوق بشر می گویند که این قوانین اغلب برای حل و فصل اختلافات شخصی در این کشور با اکثریت مسلمان استفاده می شود.
یک گزارش هیئت مشورتی دولت ایالات متحده می گوید که پاکستان بیش از هر کشور دیگری در جهان از قوانین توهین به مقدسات استفاده می کند.
صرف ادعای توهین به مقدسات موجب خشونت علیه اقلیت هایی مانند مسیحیان شده است.
چندین نفر متهم به ارتکاب توهین به مقدسات در سال های اخیر لینچ شده اند.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک