اورگراند نمی تواند بدهی های خود را بپردازد. چین در حال تلاش برای مهار این اثرات است

رتبه‌بندی فیچ روز پنجشنبه اعلام کرد که توسعه‌دهنده دارایی‌های متخاصم وارد «نکول محدود شده» شده است که نشان دهنده ناتوانی شرکت در پرداخت سود معوقه در اوایل این هفته برای اوراق دو دلاری است. پرداخت ها یک ماه پیش بود و مهلت ها دوشنبه تمام شد.
ناکامی آشکار اورگراند در پرداخت این سود، نگرانی‌ها را در مورد آینده این شرکت که تحت بیش از 300 میلیارد دلار از کل بدهی‌ها قرار دارد، زنده کرده است. اورگراند عظیم است – به گفته این شرکت، حدود 200000 کارمند دارد، بیش از 110 میلیارد دلار فروش در سال گذشته به دست آورد و بیش از 1300 توسعه در بیش از 280 شهر در اختیار دارد.

تحلیلگران مدت‌ها نگران بودند که سقوط ممکن است خطرات گسترده‌تری را برای بازار املاک چین ایجاد کند و به مالکان خانه و سیستم مالی گسترده‌تر آسیب برساند. املاک و مستغلات و صنایع وابسته 30 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند.

مقامات چینی تاکنون چشم انداز خطرات سرریز را کم اهمیت جلوه داده اند.

“رهبری چین در تلاش است تا آن را سرد بازی کند، اما شرایط پیرامون مارپیچ نزولی اورگراند سوالات جدی را در مورد [Chinese President] کریگ سینگلتون، عضو کمکی برنامه چین در بنیاد دفاع از دموکراسی ها، یک موسسه تحقیقاتی مستقر در واشنگتن، گفت: سرپرستی شی جین پینگ بر اقتصاد به سرعت در حال خنک شدن چین.

چین 188 میلیارد دلار برای مقابله با رکود املاک و مستغلات وارد اقتصاد می کند

در حال حاضر شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد پکن نقش پیشرو در هدایت اورگراند از طریق تجدید ساختار بدهی‌ها و فعالیت‌های تجاری گسترده خود دارد.

دولت محلی استان گوانگدونگ، جایی که اورگراند در آن مستقر است، اواخر هفته گذشته گفت که مقاماتی را برای نظارت بر مدیریت ریسک، تقویت کنترل‌های داخلی و حفظ عملیات عادی به شرکت اعزام خواهد کرد.

و اوایل این هفته، اورگراند اعلام کرد که کمیته مدیریت ریسک را تشکیل خواهد داد. از جمله نمایندگان دولت، برای تمرکز بر “کاهش و حذف” خطرات آینده. در میان اعضای آن، مقامات ارشد شرکت های دولتی بزرگ در گوانگدونگ، و همچنین یک مدیر اجرایی از یک مدیر عمده بدهی های بد متعلق به دولت مرکزی هستند.

مقامات چینی اقدامات دیگری نیز انجام داده اند. بانک مرکزی روز دوشنبه اعلام کرد که ظاهراً برای مقابله با رکود املاک و مستغلات، 188 میلیارد دلار را وارد اقتصاد خواهد کرد.

سینگلتون گفت: «این آخرین مداخلات، هم از سوی دولت مرکزی و هم از سوی مقامات گوانگدونگ، نشان می‌دهد که مقامات چینی اکنون با اکراه می‌پذیرند که اورگراند در واقع «بزرگ‌تر از آن است که شکست بخورد».

سرمایه گذاران جهانی ممکن است “موهای خود را کوتاه کنند”

تجدید ساختار عظیم حداقل برای دارندگان اوراق قرضه جهانی با دردسرهایی همراه خواهد بود.

پکن به صراحت اعلام کرده است که اولویت آن حفاظت از هزاران چینی است که آپارتمان های ناتمام خریده اند، همراه با کارگران ساختمانی، تامین کنندگان و سرمایه گذاران کوچک. همچنین می‌خواهد ریسک سایر شرکت‌های املاک و مستغلات را محدود کند. ترس سرمایه‌گذاران از نکول اورگراند، هزینه‌های تامین مالی دیگر توسعه‌دهندگان را افزایش داده است، زیرا بازدهی بدهی شرکت‌های خارج از کشور چین افزایش یافته است.

در عین حال، بیش از یک سال است که دولت تلاش کرده است تا استقراض بیش از حد توسعه دهندگان را مهار کند. و بنابراین نمی خواهم آن پیام را کمرنگ کنم.

لوئیس کویج، رئیس بخش اقتصاد آسیا در آکسفورد اکونومیکس، روز جمعه در یادداشتی پژوهشی گفت: این بدان معناست که دولت ممکن است “از اینکه ببیند خود شرکت زیر و رو می شود و سرمایه گذاران موهایشان را کوتاه می کنند خوشحال باشد.”

رسانه های دولتی چین گزارش دادند که رئیس اورگراند 1.1 میلیارد دلار از دارایی های شخصی خود را برای حمایت از این شرکت فروخته است.

رگولاتورهای چینی بحران Evergrande را به گردن رهبران این شرکت می اندازند. بانک مرکزی و رگولاتوری اوراق بهادار کشور روز دوشنبه در بیانیه‌های عمومی با تکرار انتقادات قبلی اعلام کردند که مشکلات آن نتیجه «مدیریت ضعیف و گسترش کور» بوده است.

اظهارات یی در روز پنجشنبه، که طی یک سخنرانی ویدئویی در یک مجمع در هنگ کنگ بیان شد، بر اولویت های دولت تاکید دارد. او خاطرنشان کرد که مشکلات اورگراند به شیوه ای بازار محور رسیدگی خواهد شد.

Yeap Jun Rong، استراتژیست بازار برای گروه IG گفت: این “موضع مداوم مقامات مبنی بر عدم روی آوردن به هیچ کمک مالی را تقویت می کند.”

سرریز به رشد

کوجیس گفت: این یک “عمل متعادل سازی ظریف” است که اجازه می دهد اورگراند با شکست مواجه شود و در عین حال هر گونه تاثیر اقتصادی یا مالی را به حداقل برساند، به ویژه با توجه به رکود گسترده تر در املاک و مستغلات که قبلاً چندین توسعه دهنده دیگر از جمله Kaisa Group در این هفته نکول کرده اند.

طبق آمار اداره ملی آمار، قیمت مسکن جدید در چین در ماه اکتبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافت. پاییز در سپتامبر برای اولین بار بود شش سال به صورت ماهانه.

کاهش شدید در را به گفته تینگ لو، اقتصاددان ارشد چینی Nomura، بخش املاک، همراه با سایر عوامل، می تواند رشد تولید ناخالص داخلی چین را در سال آینده به 4.3 درصد کاهش دهد. این بسیار کمتر از رشد 7.8 درصدی تخمینی شرکت برای سال 2021 است.

در جریان کنفرانس آنلاین روز جمعه، لو همچنین هشدار داد که دولت نباید به طور ناگهانی محدودیت های خود را در زمینه مالی املاک و مستغلات تغییر دهد. او افزود که چنین چرخشی به اهداف بلندمدت پکن لطمه می زند و به تمایل این کشور برای کاهش اتکای اقتصاد به اموال و انحراف منابع خارج از اموال به بخش های دیگر، مانند فن آوری

بحران املاک و مستغلات چین می تواند رشد اقتصادی تا سال 2022 را تهدید کند. پکن ناامید است

کویج از آکسفورد اکونومیکس انتظار دارد که پکن اقدامات سیاستی هدفمندی را برای صاحبان خانه، توسعه دهندگان مشکل دار یا بانک هایی که در معرض خطرات بدهی قرار دارند، اتخاذ کند. او پیشنهاد کرد که چنین اقداماتی می تواند شامل تسهیل جذب سرمایه برای توسعه دهندگان در بازار سرمایه، تعدیل سیاست های زمین و افزایش ساخت واحدهای اجاره ای باشد.

وی گفت: ما همچنین انتظار داریم که سیاست های مالی و پولی تسهیل شود. و این احتمال وجود دارد که دولت اقداماتی را برای مهار اثرات موج دار در سیستم مالی انجام دهد، از جمله بانک هایی که احتمالاً در معرض خطر توسعه دهندگان هستند.

با این حال، سینگلتون هشدار داد که بحران املاک و مستغلات همچنان یک تهدید بزرگ برای چین است.

او گفت: «احتمال سرایت در سایر بخش‌های اقتصاد گسترده چین بسیار واقعی است. و در این مورد است که بانک مرکزی چین با بزرگترین محدودیت خود مواجه است – در حالی که ممکن است بتواند پیامدهای مالی ناشی از نکول مسکن را مهار کند، اما نمی تواند تاثیر بازار مسکن بر اقتصاد واقعی چین را جبران کند.