اوزاکای ژاپن با 6000 مورد ابتلا به کووید-19 رکورد جدیدی در روز ثبت می کند

توکیو: خبرگزاری کیودو اعلام کرد که استان اوزاکا در غرب ژاپن روز سه شنبه حدود 6000 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت خواهد کرد که بسیار از بالاترین رکورد قبلی 3760 نفر که در آخر هفته ثبت شده بود، فراتر رفته است.
تعداد موارد جدید در پایتخت، توکیو، نیز در حال نزدیک شدن به رکورد است، زیرا نوع بسیار عفونی Omicron که موارد جدید ژاپن را با بیش از 25000 در روزهای اخیر سوق داده است، به رکورد نزدیک می شود.
فرمانداران توکیو و استان‌های اطراف این هفته توافق کردند که از دولت مرکزی بخواهند اقداماتی برای مبارزه با عفونت، مانند ساعات کاری کوتاه‌تر برای بارها و رستوران‌ها انجام دهد.
هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که ده استان چنین درخواست هایی را ارائه کرده اند. تصمیم رسمی در مورد اقدامات شبه اضطراری که به آنها گفته می شود، احتمالا روز جمعه اتخاذ خواهد شد.
این به دنبال محدودیت‌های این ماه در سه منطقه میزبان تأسیسات نظامی ایالات متحده است، پس از اینکه به نظر می‌رسد شیوع پایگاه Omicron به جوامع اطراف سرایت کرده است.
نرخ اشغال تخت‌های بیمارستانی توکیو برای بیماران کووید-19 روز دوشنبه به 21.1 درصد افزایش یافت و از آستانه کلیدی برای اقدامات همه‌گیر بیشتر عبور کرد. افزایش تا 50 درصد موجب اعلام وضعیت فوق العاده کامل می شود.