اوکراین: آستین می گوید پوتین اکنون طیف گسترده ای از گزینه ها را در اوکراین دارد

واشنگتن: لوید آستین، وزیر دفاع روز جمعه گفت که تجمع نیروهای روسیه در امتداد مرز اوکراین به جایی رسیده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اکنون طیف کاملی از گزینه‌های نظامی، از جمله اقدامات کوتاه‌تر از تهاجم کامل را در اختیار دارد.
آستین در کنفرانس خبری پنتاگون گفت: «در حالی که ما باور نداریم که رئیس جمهور پوتین تصمیم نهایی برای استفاده از این نیروها علیه اوکراین را گرفته است، اما او اکنون به وضوح این توانایی را دارد.
کرملین در مسکو گفت که پوتین به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفته است که غرب در توجه به نگرانی های امنیتی روسیه شکست خورده است و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به یک مصاحبه کننده رادیویی گفت که روسیه خواهان جنگ نیست اما جایی برای مصالحه در مورد خود نمی بیند. خواسته ها.
آستین گفت که پوتین می تواند از هر بخشی از نیروی خود که حدود 100000 سرباز تخمین زده می شود برای تصرف شهرها و “سرزمین های مهم” اوکراین یا انجام “اقدامات قهری یا اقدامات سیاسی تحریک آمیز” مانند به رسمیت شناختن مناطق جدا شده در داخل اوکراین استفاده کند. تشدید تنش‌ها، و به نظر می‌رسد که به مسکو نسبت به آنچه که کاخ سفید اخیراً گفته بود قصد روسیه برای معرفی اوکراین به عنوان متجاوز با استفاده از «عملیات با پرچم دروغ» برای توجیه حمله هشدار داده بود.
آستین گفت: «ما همچنان بر اطلاعات نادرست روسیه، از جمله ایجاد بهانه بالقوه برای تهاجم یا حملات بیشتر به دونباس متمرکز هستیم.
“این مستقیماً از کتاب بازی روسیه خارج شده است. آنها ما را فریب نمی دهند.”
آستین در کنار ژنرال ارتش، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک، در اولین اظهارات عمومی گسترده آنها در مورد بحران صحبت کرد که نشان دهنده تغییر ظریف در رویکرد دولت به ارتباطات عمومی در مورد تشدید وضعیت بود. در حالی که هر دو به طور منظم با همتایان خود در ناتو و اوکراین مشورت کرده اند، گفتمان عمومی بر تلاش های دیپلماتیک متمرکز شده است.
مایلی تصویری تلخ از توانایی‌های نظامی روسیه در اطراف اوکراین ترسیم کرد و گفت که نه تنها نیروهای زمینی، نیروی دریایی و هوایی، بلکه قابلیت‌های سایبری و جنگ الکترونیک و همچنین نیروهای عملیات ویژه وجود دارد. او گفت که این افزایش بزرگ‌ترین چیزی است که در خاطرات اخیر دیده است و از پوتین خواست که راه دیپلماتیک را به جای درگیری انتخاب کند.
میلی گفت: «اگر روسیه حمله به اوکراین را انتخاب کند، از نظر تلفات و سایر اثرات مهم، بدون هزینه نخواهد بود».
او به هزینه‌های روسیه اشاره می‌کرد، در حالی که همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح اوکراین امروز نسبت به سال 2014 که روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را تصرف کرد و در حمایت از جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در مرکز صنعتی شرق مداخله کرد، توانایی بیشتری دارند.
اوایل روز جمعه، کرملین گفت پوتین به ماکرون گفت که غرب در بررسی شرایط کلیدی روسیه برای توقف گسترش بیشتر ناتو، توقف استقرار تسلیحات اتحاد در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب نشینی نیروهایش از شرق اروپا شکست خورده است.
ایالات متحده و ناتو رسماً این درخواست‌ها را در این هفته رد کردند، اگرچه واشنگتن زمینه‌هایی را که امکان بحث و گفتگو وجود دارد، بیان کرد و امیدوار بود که راهی برای اجتناب از جنگ وجود داشته باشد.
با وجود این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داد که “احتمال مشخصی” وجود دارد که روسیه بتواند در ماه فوریه اقدام نظامی علیه کشور شوروی سابق انجام دهد. روسیه بارها وجود چنین طرح هایی را رد کرده است.
زلنسکی به دنبال کم‌اهمیت ترس از جنگ بود و گفت که هشدار غرب در مورد تهاجم قریب‌الوقوع، بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی این کشور را وادار به پول نقد کرده است.
او در یک کنفرانس خبری گفت: «ما به این وحشت نیاز نداریم. “این برای اوکراینی ها گران تمام شد.”
بر اساس گزارش کرملین از تماس آنها، پوتین به مکرون گفت که مسکو قبل از تصمیم گیری در مورد اقدام بعدی خود، پاسخ ایالات متحده و ناتو را مطالعه خواهد کرد.
رئیس جمهور روسیه هیچ اظهارنظر علنی در مورد واکنش غرب نکرده است، اما لاوروف گفت که این فرصت کمی برای دستیابی به توافق باقی می گذارد.
لاوروف در یک مصاحبه زنده به ایستگاه های رادیویی روسیه گفت: «در حالی که آنها می گویند که موضع خود را تغییر نمی دهند، ما موضع خود را تغییر نمی دهیم. من در اینجا جایی برای سازش نمی بینم.»
وی افزود: «تا آنجا که به فدراسیون روسیه بستگی دارد، جنگی رخ نخواهد داد، ما خواهان جنگ نیستیم». اما ما اجازه نخواهیم داد که منافع ما با بی‌رحمی پایمال شود و نادیده گرفته شود.»
یک مقام ارشد دولت بایدن گفت که ایالات متحده از اظهارات لاوروف مبنی بر اینکه روسیه خواهان جنگ نیست استقبال می کند، «اما این باید با اقدام حمایت شود.
ما باید ببینیم که روسیه برخی از نیروهایی را که مستقر کرده‌اند از مرز اوکراین بیرون می‌کشد و گام‌های کاهش تنش دیگری را انجام می‌دهد.» این مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا او مجاز به صحبت علنی نبود.
لاوروف گفت که ایالات متحده پیشنهاد کرده است که دو طرف می توانند در مورد محدودیت در استقرار موشک های میان برد، محدودیت در تمرینات نظامی و قوانینی برای جلوگیری از حوادث بین کشتی های جنگی و هواپیماها صحبت کنند.
او گفت که روس‌ها سال‌ها پیش پیشنهاد کرده‌اند که درباره این موضوعات بحث شود، اما واشنگتن و متحدانش تا به حال هیچ‌وقت آن‌ها را به این موضوع نپرداخته‌اند.
او همچنین گفت که این مسائل در مقایسه با نگرانی های اصلی روسیه در مورد ناتو در درجه دوم اهمیت قرار دارند. او گفت که توافق‌های بین‌المللی می‌گوید که امنیت یک ملت نباید به ضرر دیگران تمام شود، و گفت که نامه‌هایی را ارسال خواهد کرد تا از همتایان غربی خود توضیح دهند که عدم رعایت این تعهد را توضیح دهند.
واشنگتن به مسکو درباره تحریم های ویرانگر در صورت حمله به اوکراین، از جمله مجازات هایی که مقامات ارشد روسیه و بخش های کلیدی اقتصادی را هدف قرار می دهد، هشدار داده است. لاوروف گفت که مسکو به واشنگتن هشدار داده است که تحریم ها به معنای قطع کامل روابط است.
در همین حال، ناتو گفت که در حال تقویت بازدارندگی خود در منطقه دریای بالتیک است و ایالات متحده 8500 سرباز خود را برای استقرار بالقوه برای حمایت از متحدان ناتو در حالت آماده باش بالاتر قرار داده است. آستین و مایلی روز جمعه گفتند که هیچ نیروی آمریکایی هنوز در اروپا مستقر نشده یا حرکت نکرده است. آنها گفتند که ایالات متحده این خطر را در نظر گرفته است که هرگونه تحرک نیروها می تواند اوضاع را شعله ور کند، اما بر نیاز آمریکا برای اطمینان بخشیدن به متحدانش تاکید کردند.
روسیه مانورهای نظامی را شامل واحدهای پیاده نظام و توپخانه موتوری در جنوب غربی روسیه، هواپیماهای جنگی در کالینینگراد در دریای بالتیک و ده ها کشتی جنگی در دریای سیاه و قطب شمال راه اندازی کرده است.
نیروهای روسیه نیز برای مانورهای مشترک در بلاروس حضور دارند و این نگرانی غربی ها را در مورد حمله مسکو به اوکراین از شمال افزایش می دهد. پایتخت اوکراین تنها 75 کیلومتر (50 مایل) از مرز بلاروس فاصله دارد.
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، گفت تا زمانی که بلاروس یا روسیه مورد حمله قرار نگیرند، هیچ جنگی رخ نخواهد داد و او غرب را متهم کرد که می خواهد برادری اسلاوی ما را در خون غرق کند.
علیرغم لفاظی های نگران کننده، مقامات اوکراینی بارها سعی کرده اند آرامش خود را نشان دهند.
زلنسکی گفت تصمیم آمریکا، بریتانیا، استرالیا، آلمان و کانادا برای خروج برخی از دیپلمات‌ها و وابستگان خود از کیف “اشتباه” است و بی‌ثباتی داخلی بزرگترین خطر را برای کشورش به همراه دارد.
او همچنین از شکست ناتو در ارائه نقشه راه به اوکراین برای عضویت ابراز تاسف کرد و گفت: این ائتلاف باید به صراحت اعلام کند که اگر قصد پذیرش اوکراین را ندارد و وعده های مبهم ارائه نمی کند.
زلنسکی همچنین هشدارهای ایالات متحده در مورد حمله قریب الوقوع روسیه را به چالش کشید و تاکید کرد: «ما شاهد تشدید تنش بزرگتر از قبل نیستیم».
او گفت که افزایش روسیه می تواند بخشی از تلاش های مسکو برای اعمال “فشار روانی” و ایجاد وحشت باشد.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین به پارلمان گفت که تعداد نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین – حدود 130,000 نفر – قابل مقایسه با تقویت نظامی مسکو در بهار گذشته است، زمانی که مسکو در نهایت نیروهای خود را پس از تمرینات بزرگ عقب نشینی کرد.