اوکراین: نیمی از مردم آمریکا با تحویل تسلیحات واشنگتن به اوکراین در سال دوم جنگ روسیه موافقت کردند.

واشنگتن: نظرسنجی دانشکده عمومی هریس در دانشگاه شیکاگو، مانند پرچم‌های آبی و زردی که در زمان حمله روسیه به اوکراین در 15 ماه پیش در سراسر ایالات متحده برافراشته شد، حمایت مردمی ایالات متحده از حمایت واشنگتن از اوکراین کمی محو شده است، اما همچنان گسترده است. سیاست و NORC نشان می دهد.
این گزارش دریافت که نیمی از مردم ایالات متحده از عرضه مداوم تسلیحات پنتاگون به اوکراین برای دفاع در برابر نیروهای روسی حمایت می کنند. این سطح در سال گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده است، در حالی که حدود یک چهارم با حفظ حیات نظامی که اکنون به بیش از 37 میلیارد دلار رسیده است، مخالف هستند.
بر اساس این نظرسنجی که ماه گذشته انجام شد، اکثریت بزرگی در میان دموکرات ها و جمهوری خواهان معتقدند که حمله روسیه به اوکراین غیرقابل توجیه بوده است.
این نظرسنجی نشان داد که از هر چهار نفر در ایالات متحده، سه نفر از ایفای حداقل نقش ایالات متحده در مناقشه حمایت می کنند.
این یافته‌ها با آنچه سفیر اوکراین می‌گوید هنگام حضور در اتاق‌های فکر، شام‌های شیک، مهمانی‌های سفارت و سایر رویدادها برای جلب حمایت حیاتی ایالات متحده از کشورش می‌بیند، مطابقت دارد.
اوکسانا مارکارووا، سفیر آمریکا، گفت: «احساس می‌کنم حمایت همچنان قوی است.
او گفت: «همزمان اتفاقات دیگری نیز در حال وقوع است. اما من حمایت بسیار قوی دو حزبی را احساس می کنم.»
وقتی صحبت از انواع خاصی از حمایت ایالات متحده از اوکراین به میان می آید، حمایت مردمی از تحریم های ایالات متحده علیه روسیه بیشترین کاهش را تجربه کرده است و از 71 درصد در سال گذشته به 58 درصد در بهار امسال کاهش یافته است، هرچند که هنوز اکثریت است.
تحلیلگران گفتند که کاهش حمایت از تحریم ها ممکن است نشان دهنده نگرانی مردم از این باشد که تلاش ها برای انزوای اقتصادی روسیه به تورم کمک کرده است.
با این حال، در مجموع، یافته‌ها نشان می‌دهد که برخی از نگرانی‌های اولیه سیاست‌گذاران ایالات متحده در مورد کمک‌های مادی قوی به اوکراین هنوز محقق نشده است: در صورت طولانی شدن جنگ، حمایت عمومی از بین می‌رود و کمک‌های سنگین به اوکراین تبدیل به یک مشکل می‌شود. مسئله گوه حزبی، انشعاب دموکرات ها و جمهوری خواهان.
ساموئل چاراپ، دانشمند ارشد علوم سیاسی در مرکز تحقیقاتی RAND Corp.، گفت: “در اینجا هیچ گونه خستگی در اوکراین آمریکایی وجود ندارد و این ترس همیشه بوده است.”
برای کامرون هیل، کارمند ایالتی 27 ساله و جمهوری خواه در آنادارکو، اوکلاهاما، از جنگ روسیه و رهبر آن، ولادیمیر پوتین، متنفر بود: اظهارات پوتین که هیل آن را تبلیغات گمراه کننده تلقی می کرد، حکومت سنگین او. و حملات جنگنده های روسی به غیرنظامیان و سایر سوء استفاده ها.
هیل گفت که از آغاز جنگ اوکراین، “کشتن غیرنظامیان، تجاوز جنسی وجود داشت.” در وهله اول به نظر نمی رسید یک نظامی اخلاقی باشد.
در مقابل، ویدئویی که شجاعت یک جنگنده اوکراینی را در حالی که به نظر می‌رسید توسط جنگنده‌های روسی اعدام می‌شد نشان می‌داد، در هیل برجسته بود. “آخرین کلمات او چیزی شبیه به “افتخار برای اوکراینهیل گفت “” یا شکوه به اوکراین.
اکثریت قریب به اتفاق بزرگسالان آمریکایی معتقدند که روسیه در جریان درگیری مرتکب جنایات جنگی شده است، از جمله 54 درصد که می‌گویند روسیه تنها طرفی است که این کار را انجام داده است. دادگاه کیفری بین المللی در لاهه هلند در ماه مارس حکم بازداشت پوتین را به دلیل اخراج دسته جمعی کودکان اوکراینی توسط روسیه صادر کرد.
افراد مسن تر احتمال بیشتری دارد که تهاجم روسیه را به عنوان تلاشی غیرقابل توجیه برای سرنگونی دولت اوکراین ببینند – 79٪ در میان افراد 45 سال و بالاتر، در مقایسه با 59٪ برای افراد 44 سال و کمتر.
در مجموع، 62 درصد روسیه را دشمن – یا دشمن اصلی – ایالات متحده می دانند. و 48 درصد از نفوذ روسیه در سراسر جهان بسیار نگران هستند. در عین حال، 50 درصد می گویند که نظر مساعدی نسبت به مردم روسیه دارند، در حالی که 17 درصد دیدگاه نامطلوبی دارند.
تنها 8 درصد از مردم ایالات متحده می گویند که دیدگاه مثبتی نسبت به پوتین دارند.
دیدگاه آمریکایی ها نسبت به روسیه و رهبر آن قبلاً نقطه عطفی در سیاست ایالات متحده بوده است، مانند زمانی که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در بهار امسال به دلیل نادیده گرفتن جنگ اوکراین علیه نیروهای روسیه به عنوان یک “مناقشه ارضی” مورد انتقاد قرار گرفت. این اظهارات با کاهش حمایت از دیسانتیس، نامزد احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری همراه بود.
لورا گفت: وقتی صحبت از خود جنگ می شود، “مایه تاسف است که تا زمانی که هست ادامه دارد. و نمی توانم تصور کنم که در آنجا زندگی کنم، و این زندگی روزمره من با انفجار بمب خواهد بود.” سالی، 60 ساله، یک مشاور سلامت روان کالج در ایستون، پنسیلوانیا، و یک دموکرات.
سالی گفت: «اما اگر ما عقب نشینی کنیم، مطمئن هستم که روسیه آن را فرصتی برای تجاوز مجدد خواهد یافت.»
نظرسنجی از 1180 بزرگسال در 13 تا 17 آوریل با استفاده از نمونه ای که از پنل AmeriSpeak مبتنی بر احتمالات NORC گرفته شده بود، انجام شد که به عنوان نماینده جمعیت ایالات متحده طراحی شده است. حاشیه خطای نمونه گیری برای همه پاسخ دهندگان مثبت یا منفی 3.9 درصد است.