او شوهرش را در یک حادثه غم انگیز از دست داد و سپس یک جامعه حمایتی ساخت که به میلیون ها نفر رسیده است

نف هرناندز گفت: “ما کوهنوردی کردیم. دوچرخه سواری کردیم. دویدیم. ما خیلی اوقات خوبی را با هم سپری کردیم.”

اما همه چیز در اواخر عصر اوت تغییر کرد، زمانی که فیلیپ برای دوچرخه سواری رفت و با یک ماشین برخورد کرد و کشته شد.

نف هرناندز گفت: “من حتی نمی دانستم با خودم چه کنم.” همه چیز در زندگی من تغییر کرد، از جایی که می‌خوابیدم، تا جایی که غذا می‌خوردم… تا اگر لاستیکم پنچر شده بود، با چه کسی بررسی می‌کردم.»

در حالی که او یک سیستم پشتیبانی عالی برای کمک به او در طول زمان سخت داشت، او گفت که هیچ یک از آنها نمی دانستند چگونه غم او را مدیریت کنند.

منظورشان خوب بود، اما نمی‌توانستند بفهمند که من چه می‌گذرم.»

نف هرناندز متوجه شد که می‌خواهد داستان‌هایی در دنیای واقعی از نحوه برخورد سایر زنان بیوه با این واقعیت جدید داشته باشد، بنابراین شروع به جستجو و یادگیری از آنها کرد.

او گفت: “هر بار که با یکی از این افراد می نشستم، احساس می کردم که درک می کنم.” فکر می‌کردم اگر بتوانم این بیوه‌ها را دور هم جمع کنم، چه فرقی می‌کند.»

اینگونه بود که سازمان غیرانتفاعی او، Soaring Spirits، متولد شد. این سازمان بیوه‌ها و بیوه‌ها را به هم متصل می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد در جامعه‌ای که درد از دست دادن شریک زندگی را درک می‌کنند، شفا پیدا کنند.

نف هرناندز گفت: “من فقط فضایی می خواستم که بتوانم بخندم و آزاد باشم و مورد قضاوت قرار نگیرم.” و اگر بتوانم پیدا کردن یکدیگر را برای بیوه‌ها آسان‌تر کنم، آن‌ها دوستی پیدا می‌کنند که تجربه بیوه‌شان را با آنها مرور کند.»

Camp Widow اولین برنامه ای بود که او در سال 2008 ایجاد کرد. رویدادهای سه روزه سالانه زنان بیوه و بیوه را از سرتاسر جهان گرد هم می آورد تا در کارگاه ها شرکت کنند، یکدیگر را ملاقات کنند و ارتباط پیدا کنند.

از کمپ ویدو، این سازمان غیرانتفاعی به 70 بخش منطقه‌ای در سراسر ایالات متحده و همچنین دوستان و برنامه‌های ویژه برای جامعه LGBTQ افزایش یافته است.

میشل نف هرناندز، قهرمان CNN

تا به امروز، این سازمان به بیش از 4 میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است.

نف هرناندز گفت: “این در مورد کمک به افراد بیوه است که زندگی مشترکی با یکدیگر داشته باشند، به طوری که کسی که شاهد درد آنها بوده است، در حالی که راه خود را به جلو ادامه می دهد، شاهد زندگی آنها باشد.”

اخیراً، این سازمان یک برنامه مجازی برای کسانی که شریک زندگی خود را در Covid-19 از دست داده اند اضافه کرده است. این برنامه 24 هفته ای فضایی را برای شرکت کنندگان ایجاد می کند تا در مورد مبارزات منحصر به فرد خود مانند ناتوانی در خداحافظی، برگزاری مراسم تشییع جنازه و گوشه گیری در حین سوگواری صحبت کنند.

او گفت: «اولین باری که آنها گرد هم آمدند و فهمیدند که همه می‌توانند با خیال راحت هر چه تجربه‌شان از کووید را داشته‌اند، لحظه‌ای بسیار قدرتمند بود.

برای هرناندز، در حالی که این کار می تواند چالش برانگیز باشد و غم خودش را برانگیزد، اما بسیار ارزشمند است.

او گفت: «این شکافی که پس از مرگ او وجود داشت و تا به امروز وجود دارد، چیزی است که میل به ایجاد سازمانی را برانگیخت که در سرتاسر جهان در خدمت باشد. “این یک تجربه باورنکردنی بود برای ایجاد یک سازمان که تا حد زیادی به این دلیل است که او من را بسیار دوست داشت.”

مگ دان از CNN با هرناندز در مورد کار خود صحبت کرد. در زیر نسخه ویرایش شده گفتگوی آنها را مشاهده می کنید.

CNN: ایده Soaring Spirits چگونه شکل گرفت؟

میشل نف هرناندز: داشتم غصه می خوردم برای این کسی که بخش مهمی از زندگی من بود. و من نمی دانستم چگونه این کار را انجام دهم. احساس می‌کردم باید افراد دیگری را پیدا کنم که چیزهایی را که من نمی‌دانم می‌دانند.

ما به بیوه شدن به عنوان چیزی برای جستجوی یک الگو فکر نمی کنیم. ما فکر نمی کنیم، “من دارم این تجربه سخت را می گذرانم، باید به دنبال شخص دیگری باشم که این کار را انجام داده و به نوعی در آنجا الهام بگیرم.” و بعد از حدود یک سال ارتباط با افراد بیوه، تنها کاری که می خواستم انجام دهم این بود که آنها را در یک اتاق قرار دهم. خیلی چیزا ازشون یاد گرفتم و من برای اولین بار احساس امیدواری کردم. به گونه ای که ملموس بود امیدوار بود. امیدوارانه به گونه ای که باعث شد بقا نه تنها ممکن به نظر برسد، بلکه حتی شکوفایی هم ممکن باشد. فکر می‌کردم اگر بتوانم پیدا کردن یکدیگر را برای افراد بیوه آسان‌تر کنم، چه تفاوتی ایجاد می‌کند. من کسی هستم که به آنها کمک می کنم تا شخص خود را پیدا کنند.

CNN: الهام بخش کمپ ویدو چیست؟

هرناندز: من همچنین می‌خواستم به مردم فرصتی بدهم تا زندگی را جشن بگیرند، زیرا وقتی بیوه می‌شوی، اگر اصلاً غصه می‌خورید، اغلب اوقات احساس خوشحالی به هر طریقی باعث شرمساری می‌شود. و Camp Widow یک رویداد آخر هفته است که خانه ای را برای هر کسی که این تجربه را داشته است ایجاد می کند. ما می توانیم برای یکدیگر جشن بگیریم. ما می توانیم ما را جشن بگیریم. ما می توانیم عزیزانمان را جشن بگیریم. و بنابراین هدف از آن کمک به افراد بیوه برای بازسازی زندگی خود است.

CNN: آیا شرایطی وجود دارد که چه کسانی می توانند یا نمی توانند در Soaring Spirits شرکت کنند؟

هرناندز: Soaring Spirits از تعریف گسترده ای از کلمه “بیوه” استفاده می کند. ما شامل همه جنسیت ها، همه انواع روابط می شویم. تنها شرط این است که فرد شما — کسی که فکر می کردید قرار است زندگی خود را با او بگذرانید — مرده باشد.

یادم می آید اولین باری که با یک زن بیوه تلفنی صحبت کردم. متوجه شدم که او به دنبال گروهی بود که به او اجازه ورود بدهد. و نمی‌توانستم تصور کنم کسی که قلبش شکسته بود، بیرون اتاقی ایستاده بود که در آن افراد دیگر کمک می‌گرفتند و می‌دانستند که نمی‌توانند بروند. از آن روز به بعد، فراگیر بودن یکی از ارزش های کلیدی Soaring Spirits بوده است، زیرا هیچ کس که قلبش به این شکل شکسته است، نباید بیرون در ایستاده باشد و به پنجره نگاه کند و آرزو کند که بتواند وارد شود.

CNN: امید شما برای بیوه هایی که به آنها کمک می کنید چیست؟

هرناندز: امید من برای تک تک افراد بیوه‌ای که با Soaring Spirits تعامل دارند این است که آنها را ترک کنند و بدانند که جامعه‌ای در آنجا وجود دارد که مایل است در تمام روزهای آینده با آنها همراه شود. این در مورد حضور در اجتماع است تا بتوانیم برای یکدیگر از امکاناتی که در اختیار داریم الگوبرداری کنیم، در حالی که تشخیص سختی آن را نیز داشته باشیم.

همه چیز این نیست که “این را کنار بگذار. نمی توانی هیچ احساس سختی داشته باشی.” می‌دانید، این درباره این نیست که “غم و اندوه چیزی است که شما را به یک فرد بهتر تبدیل می‌کند.” این در مورد این است که “ما شما را در همان جایی که هستید می پذیریم. ما همچنین به آینده ای برای شما اعتقاد داریم. و اگر نمی توانید به آینده ای برای خودتان باور داشته باشید، اشکالی ندارد. من برای شما به آن ایمان خواهم داشت تا زمانی که بتوانید به آن ایمان داشته باشید. آن را برای خودت. و من برای تو به این باور ادامه خواهم داد، مهم نیست چقدر طول بکشد تا به آنجا برسی.”

می خواهید درگیر شوید؟ وارسی وب سایت Soaring Spirits و ببینید چگونه کمک کنید.
برای کمک مالی به Soaring Spirits از طریق GoFundMe، اینجا کلیک کنید