او مسئولیت بزرگترین پولساز آمازون را بر عهده گرفت. اکنون او با مجموعه ای از چالش های جدید روبرو است

سلیپسکی با AWS غریبه نبود. او ابتدا به بخش محاسبات ابری آمازون پیوست در سال 2005، قبل از اینکه خدمات آن حتی در دسترس عموم قرار گیرد. اما در سال 2016 پس از 11 سال حضور در این شرکت، او را ترک کرد. در پنج سالی که او از اداره شرکت تجسم داده Tableau دور بود، تجارت و صنعت به طور قابل توجهی تغییر کرد و Selipsky را به ارمغان آورد. مجموعه ای جدید از چالش ها

درآمد سالانه AWS در آن زمان تقریباً چهار برابر شد و همه‌گیری باعث افزایش تقاضا برای رایانش ابری و خدمات مبتنی بر ابر شد. ولی چشم انداز رقابتی نیز تشدید شد. در حالی که AWS پیشگام فناوری ابر بود و پیشتاز دیرینه صنعت است، رقبای آن را دوست دارند مایکروسافت (MSFT) لاجوردی و گوگل (GOOGL GOOGLE) Cloud بخشی از سهم بازار خود را به سرقت برده است.
در سال 2019، مایکروسافت قراردادی را برای نوسازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات پنتاگون در قراردادی به ارزش 10 میلیارد دلار در مدت 10 سال برنده شد که ضربه بزرگی به AWS بود که قبلاً با این وزارتخانه قرارداد بسته بود. این قرارداد در نهایت پس از اعتراض آمازون به اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور غیرمنصفانه بر قرارداد تأثیر گذاشته است، لغو شد، اما نشان داد که AWS ممکن است دیگر گزینه واضحی برای چنین پروژه‌های بزرگی نباشد.
اکنون، انتظار می‌رود که هر دو شرکت – به طور بالقوه همراه با سایرین مانند Google Cloud و Oracle – برای قرارداد جدید Joint Warfighting Cloud Capability (JWCC) وزارت دفاع برای جایگزینی قرارداد 2019 پیشنهاد دهند.

اما سلیپسکی در یکی از اولین مصاحبه‌هایش پس از تصدی پست مدیرعاملی AWS، نسبت به چشم‌انداز شرکتش مطمئن بود. رئیس جدید AWS گفت که او معتقد است که شرکت او هنوز هم نسبت به مایکروسافت در انجام کارهای دولتی برتری دارد.

چرا آمازون در حال افتتاح یک مرکز مهارت های ابری حضوری برای آموزش کارگران برای شرکت های دیگر است؟
او هفته گذشته در مصاحبه ای اختصاصی که در مرکز جدید مهارت AWS انجام شد، به CNN Business گفت: «ما واقعاً اولین نفری در فضای ابری بودیم که قراردادهای دولتی بزرگ و قابل توجهی را در هر حوزه دولتی و سال ها قبل از هر یک از رقبا امضا کردیم. در دفتر مرکزی شرکت او گفت: «ما چیزهای زیادی در مورد نحوه اجرای ابر و کار بسیار نزدیک با مشتریان دولت فدرال آموختیم.

او افزود: “من فکر می کنم، به ویژه با توجه به موقعیت رهبری ما، متوجه خواهید شد که رقبای ما زمان بیشتری را صرف صحبت و نگرانی در مورد AWS می کنند تا ما در مورد آنها – ما تصمیم می گیریم روی مشتریان خود تمرکز کنیم.”

(در حالی که چنین قراردادهایی برای تجارت خوب هستند، برخی از کارمندان قبلاً با کار شرکت برای برخی از سازمان‌های دولتی از جمله اداره مهاجرت و گمرک مشکل داشتند – پویایی که ممکن است تنها به چالش‌های Selipsky در این نقش بیفزاید.)

سلیپسکی گفت آمازون هرگز پیش بینی نمی کرد که تنها برنده در فضای ابری باشد. و مطمئناً این صنعت به اندازه‌ای بزرگ شده است که بیش از یک بازیگر اصلی را در خود جای دهد – طبق برآوردهای گارتنر از آوریل، انتظار می‌رود هزینه‌های ابر عمومی در سال جاری به بیش از 300 میلیارد دلار برسد.

او گفت: «در هر بخش بازار با رشد سریع و جالب، رقابت وجود خواهد داشت. ما همیشه فکر می‌کردیم که برنده‌های زیادی وجود نخواهد داشت، بلکه تعداد انگشت شماری از برندگان ظاهر می‌شوند و رقابت شدیدی دارند، و این چیزی است که می‌بینیم. اما ما همچنان رهبر مهمی هستیم.»

ما واقعاً کارمندان را تشویق می کنیم که صحبت کنند

به زودی پس از اینکه سلیپسکی مسئولیت AWS را بر عهده گرفت، کسب و کار با چالشی متفاوت از درون مواجه شد. گروهی از کارمندان طوماری مبنی بر تبعیض و آزار و اذیت زنان و اقلیت ها در یکی از واحدهای تجاری AWS منتشر کردند که پس از آن شرکت یک شرکت خارجی را برای تحقیق استخدام کرد. فعالیت‌های مشابهی در کارمندان اخیراً در اپل، گوگل و شرکت بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard رخ داده است.
در حالی که به نظر می‌رسد برخی از شرکت‌ها در سازماندهی کارمندان دلسرد شده‌اند (شرکت مادر AWS آمازون به دلیل آنچه که برخی تلاش‌های ضد اتحادیه می‌دانند با انتقاد مواجه شده است)، سلیپسکی گفت که فکر می‌کند صحبت کردن کارگران در نهایت ممکن است برای تجارت خوب باشد.
آمازون پس از ادعای تبعیض و آزار و اذیت کارمندان، بازرسان خارجی را استخدام می کند

او گفت: «من واقعاً از این واقعیت خوشم می‌آید که مردم تمام وجودشان را به کار می‌برند و با صدای بلند صحبت می‌کنند – ما واقعاً آن را تشویق می‌کنیم. “من متوجه شده ام که اگر روند واقعاً خوبی داشته باشید و واقعاً صادقانه گوش دهید و به مردم نشان دهید که برای گوش دادن وقت می گذارید، حتی اگر در پایان روز با شما مخالفت کنند، همه ما می توانیم دست ها را قفل کنیم و حرکت کنیم. با هم به جلو.”

او ادامه داد: من واقعاً از این واقعیت استقبال می کنم که امروز موضوعات زیادی مطرح می شود که شاید 5، 10، 20 سال پیش کمتر در محل کار مورد بحث قرار می گرفت.”

یکی دیگر از نگرانی های فزاینده در مورد صنعت ابر این است که مراکز داده ای که به آنها متکی است انرژی بر هستند. بسیاری از این محاسبات هنوز به سوخت‌های فسیلی متکی هستند، اما سلیپسکی گفت AWS در تلاش است تا مطابق با وعده بزرگ‌تر آمازون مبنی بر صفر شدن خالص کربن در سراسر شرکت تا سال 2040، آن را تغییر دهد. تعهد آب و هوای آمازون در سال 2019 درست قبل از خروج برنامه‌ریزی‌شده اعلام شد. توسط کارکنان به دلیل انفعال درک شده توسط شرکت در مورد تغییرات آب و هوا.

او گفت: “آمازون قصد دارد تا سال 2025 100٪ انرژی تجدید پذیر باشد… و ما در حال حاضر حدود دو سوم راه را طی کرده ایم، بنابراین پیشرفت قابل توجهی داریم.” “فقط با توجه به اندازه و مقیاس ما و چیزهایی مانند مراکز داده ای که ما کار می کنیم، ما واقعا باید آنها را با انرژی های تجدید پذیر هدایت کنیم تا به آن ضربه بزنیم. [2040] هدف. ما خودمان نوآوری های زیادی انجام می دهیم، با بسیاری از شرکت ها، بسیاری از دولت ها، بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی برای رسیدن به این اهداف شراکت های زیادی انجام می دهیم.”

Selipsky اولین فرصت خود را برای صحبت با مشتریان در کنفرانس ابری سالانه AWS، Re:Invent، در اواخر این ماه در لاس وگاس خواهد داشت. او گفت که مشتریان باید منتظر اعلام برخی از «قدیمی‌ترین و اساسی‌ترین خدمات ما، چیزهایی مانند محاسبات، پایگاه‌های داده و ذخیره‌سازی» و همچنین «اعلان‌های هیجان‌انگیز در مورد خدمات سطح بالاتر و راه‌حل‌های خاص صنعت» باشند.

“کاملاً ضروری است که ما به درک ادامه دهیم [customers’] نیازهای در حال تحول، که به سرعت در حال تغییر هستند، و ما همگام با آنها تکامل خواهیم یافت.”