اپشتاین: اشک، توجیه و تسکین: متهمان گیسلین ماکسول به حکم واکنش نشان دادند

نیویورک: بیش از دو سال پس از مرگ جفری اپستین، قربانیان او – که بسیاری از آنها می گویند زمانی که توسط این سرمایه دار رسوا مورد آزار و اذیت قرار گرفتند کودک بودند – سرانجام با محکومیت دوست دختر و همدست سابقش، گیسلین ماکسول، پیروز شدند. .
در یک ماه گذشته، متهمان اپستین و ماکسول محاکمه را از داخل دادگاه تماشا کرده و از دور در مورد آن خوانده اند. برخی ابراز نگرانی کرده اند که هیئت منصفه 12 نفره از چهار زنی که برای بازگویی خشونت خود در جایگاه ایستاده بودند و تلاش هایی که توسط دفاع برای بی اعتبار کردن آنها انجام شده است، ابراز نگرانی کرده اند.
پس از اینکه ماکسول در پنج مورد از جمله قاچاق جنسی خردسالان مجرم شناخته شد، برخی از متهمان اپستین و ماکسول صحبت کردند. در اینجا چیزی است که آنها، و همچنین وکلای بسیاری که وکالت می کنند، باید بگویند:
آنی فارمر
فارمر، یکی از چهار قربانی که در محاکمه شهادت دادند، در بیانیه ای گفت: “من خیلی راحت و سپاسگزارم.” او بیشتر از تعداد معدودی از ما که فرصت شهادت در دادگاه را داشتیم به زنان آسیب رسانده است. امیدوارم این حکم به همه کسانی که به آن نیاز دارند تسلی دهد و نشان دهد که هیچ کس بالاتر از قانون نیست. حتی آنهایی که از قدرت و امتیاز بالایی برخوردارند، در صورت آزار جنسی و استثمار جوانان، پاسخگو خواهند بود.»
ویرجینیا گیفر
روح من سال ها در آرزوی عدالت بود و امروز هیئت منصفه همین را به من داد. من این روز را همیشه به یاد خواهم داشت. من امیدوارم که امروز پایان کار نباشد، بلکه گام دیگری در اجرای عدالت باشد. ماکسول به تنهایی عمل نکرد. دیگران باید پاسخگو باشند. من ایمان دارم که آنها خواهند بود.»
سارا رانسوم
رانسوم که در بخش‌هایی از محاکمه ماکسول در ماه گذشته شرکت کرده و می‌گوید در سن 22 سالگی توسط اپستین مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، حکم روز چهارشنبه را “گامی بزرگ به جلو در مبارزه برای عدالت” خواند و گفت “شجاعت این چهار قربانی مسری است.” ”
او در بیانیه‌ای نوشت: «سرانجام، پس از چندین دهه در برخی موارد، بسیاری از بازماندگان قاچاق جنسی ماکسول اکنون می‌دانند که مردم شهادت آنها را شنیده‌اند و دیگر نمی‌توان صدای آنها را نادیده گرفت یا شرمنده کرد.» “من برای خودم و همه بازماندگان احساس حقارت می کنم.”
لیز استین
استین که می گوید تقریباً هر روز از خانه اش در فیلادلفیا برای شرکت در دادگاه ماکسول سفر می کند، می گوید اولین بار در سن 21 سالگی توسط این زوج مورد آزار و اذیت قرار گرفت و از چهار زنی که علیه ماکسول شهادت دادند سپاسگزار و افتخار می کرد.
«در مورد انتخاب هایشان از هم جدا شوند. برای جدا شدن از خاطراتشان، بدترین چیزهای وحشتناک زندگیشان. آنها از هم جدا شدند تا برای بقیه ما عدالت برقرار شود.” امروز امیدوارم مردم به جای قربانی به ما به عنوان پیروز نگاه کنند.»
لیزا بلوم
بلوم، که نماینده چندین متهم اپشتین است، هنگامی که چهارشنبه با تلفن تماس گرفت، این حکم را “بنای یاد” خواند.
“راستش را بخواهید، من با اشک های شاد مبارزه می کنم. و این خیلی اتفاق نمی افتد،” او گفت. زمانی که به مشتریانم و شغل هایی که از دست داده اند و روابطی که از بین رفته اند، سوء مصرف مواد، تمام رنجی که متحمل شده اند فکر می کنم و در نهایت در سال 2021، عدالت و مسئولیتی در برابر یکی از این هیولاها در نظر گرفته می شود. ”
گلوریا آلرد، آلرد ماروکو و گلدبرگ
آلرد، یک وکیل دادگستری، گفت: «این پرونده این پیام را می‌فرستد که هر کسی که با یک شکارچی جنسی برای قاچاق دختران زیر سن قانونی توطئه کند، در معرض پیگرد قانونی، محکوم شدن و احتمال محکوم شدن به چندین سال زندان برای این جنایت بسیار جدی و سایر جنایات قرار خواهد گرفت.» در بیانیه ای که از طریق پست الکترونیکی ارسال شده است، که نماینده 20 متهم اپشتین است.
برد ادواردز، ادواردز پاتینگر LLC
ادواردز که نماینده بیش از چهار دوجین متهم است، در ایمیلی گفت: «گیسلین هرگز پیش‌بینی نمی‌کرد که دختران آسیب‌پذیری که او به دوست پسر هیولایی‌اش غذا می‌داد، تبدیل به زنان قدرتمند و شجاعی شوند. مهم نیست که چقدر ثروتمند یا قدرتمند هستید، اگر استثمار و سوء استفاده را انتخاب کنید، روز شما فرا خواهد رسید.»
رابرت لوئیس، شرکت حقوقی مارش PLLC
لوئیس، که نماینده رانسوم است، گفت که قربانیان ماکسول، و همچنین بازماندگان سوء استفاده جنسی، “شنیده شده اند” و “دیگر ساکت نشده اند.”
لوئیس در تماس تلفنی گفت: «امیدوارم این امر باعث شود که بیشتر برای گفتن داستان‌هایشان جلو بیایند و شاید مجرمان را از دانستن این که پاس رایگان به پایان رسیده است باز دارد». او اضافه کرد که داستان اپستین و ماکسول «یک مورد کلاسیک از برخورداری ثروتمندان و قدرتمندان از امتیازات ویژه» و «ارتکاب افراد آسیب‌پذیر» بود.