اپشتاین: «جفری می‌خواهد تو را ببیند»: متهم گیسلین ماکسول سوء استفاده خود را توصیف می‌کند

نیویورک: «جین» 14 ساله بود و به تازگی پدرش را از دست داده بود که جفری اپستین و گیسلین ماکسول او را در اردوگاه هنری انتخاب کردند و به او پیشنهاد دنیا دادند. او می گوید که بلافاصله پس از آن، آنها شروع به آزار جنسی او کردند.
تقریباً 30 سال بعد، جین – نام مستعار اولین قربانی ادعایی ماکسول که در محاکمه قاچاق جنسی او شهادت داد – می‌گوید آزاری که از دست آنها متحمل شد، او را با «قطب‌نما شکسته» مواجه کرد، که برای سال‌ها مطمئن نبود که چگونه باید آن را انجام دهد. مردها با او رفتار کنند و نتوانند بفهمند عشق واقعی قرار است چگونه باشد.
جین روز سه‌شنبه به‌عنوان یکی از چهار زنی که ادعا می‌کنند توسط اپستین در سنین خردسالی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود در محاکمه ماکسول در دادگاه فدرال منهتن به‌عنوان شاهد دادستان حاضر شوند، موضع گرفت. سوسیالیست بریتانیایی متهم است که آنها را برای اپشتین “آرایش” کرده و خودش در برخی از آزار آنها مشارکت داشته است.
تحت بازجویی توسط دادستان آلیسون مو، جین از جین پرسیده شد که آیا در زمان تماس جنسی با اپستین، شخص دیگری در اتاق بوده است یا خیر.
جین با اشاره به متهم حاضر در دادگاه گفت: «گیسلین ماکسول».
دختران آسیب پذیر
جین روز سه شنبه حدود سه ساعت شهادت داد و روز چهارشنبه برای بازجویی متقابل به جایگاه بازخواهد گشت. او در بیشتر بعدازظهر لحن آرام و ثابتی داشت. زمانی که او یک مورد را توصیف می‌کرد، وقتی کسی به اتاق او در مزرعه بزرگ اپستین در نیومکزیکو آمد و گفت: «جفری می‌خواهد شما را ببیند، ناگهان احساسات نادری رخ داد.»
او در حالی که اشک هایش را دفع کرد، گفت: «احساس کردم قلبم در شکمم فرو رفت. “چون من نمی خواستم او را ببینم.”
جین برای اولین بار ماکسول و اپستین را در دوران سختی از زندگی اش ملاقات کرد. او گفت که پدرش در سال 1993 بر اثر سرطان خون درگذشت و او را ناامید کرد. تابستان بعد، او در کمپ هنری اینترلوچن در میشیگان به همراه سایر افراد کمپینگ در حال خوردن بستنی بود که ماکسول از کنار یک یورکی عبور کرد. جین با ماکسول صحبت کرد و بعداً اپستین به آنها ملحق شد و گفت که او یکی از خیرین اصلی اردوگاه است. او از جین پرسید اهل کجاست و او گفت اهل پالم بیچ فلوریدا است.
اپستین گفت: “چه تصادفی.”
دادستان ادعا می کند که ماکسول و اپستین با سبک زندگی پر زرق و برق و مجلل خود، دختران جوان آسیب پذیر را به مدار خود کشانده اند. ماکسول دخترها را به سفرهای خرید می برد و قبل از تشویق آنها به ماساژ اپشتین، آنها را احساس راحتی می کرد.
تسویه 5 میلیون دلاری
وکلای ماکسول ادعا می کنند که او قربانی اپستین است که در سال 2019 در حالی که منتظر محاکمه قاچاق جنسی خود بود، خودکشی کرد و خاطرات این چهار زن از رویدادهای نزدیک به 30 سال پیش توسط زمان، گزارش های مطبوعاتی و میل خود آنها “آلوده” شده است. برای دریافت میلیون ها دلار غرامت از دارایی اپشتاین.
در بازجویی متقابل، لورا منینگر، وکیل ماکسول، جین را در مورد شکایتی که او علیه املاک اپستین مطرح کرده بود، بازجویی کرد. جین گفت که او شکایت خود را با 5 میلیون دلار حل و فصل کرد اما تنها 2.9 میلیون دلار پس از دستمزد وکیل دریافت کرد. او سود مالی از حکم دادگاه ماکسول را انکار کرد.
لارنس ویسوسکی، خلبان خصوصی اپستین، اوایل روز سه‌شنبه شهادت داد که اپستین زمانی که در پالم بیچ بود، جین را یک بار به کابین خلبان آورد. ویسوسکی گفت که او به نظر او یک “زن بالغ” است.
در طول سفر به عمارت پالم بیچ اپستین، او به یاد می آورد که ماکسول و چهار زن دیگر را در آنجا دیده است که «همه برهنه» کنار استخر بوده است.
جین گفت: “من شوکه شدم زیرا قبلاً چنین چیزی را ندیده بودم.”
“یخ زده از ترس”
پالم بیچ همچنین جایی بود که اپستین برای اولین بار به او تجاوز کرد. او گفت که وقتی اپستین او را به خانه استخر برد «از ترس یخ زده بود»، اگرچه او «چنان رفتار کرد که هیچ اتفاقی نیفتاده است».
جین گفت: اولین برخورد جنسی آنها درست پس از آن اتفاق افتاد که اپستین ادعا کرد که او را در مورد آینده خود راهنمایی می کند. جفری از من می‌پرسید که باید روی کاری که می‌خواهی انجام دهی تمرکز کنی. آیا می خواهید خواننده اپرا شوید؟ بازیگر زن؟ یک مدل؟” او گفت.
شهادت جین در مواقعی که او سوء استفاده خود را توسط اپستین، اغلب با حضور مکسول، توصیف می کرد، تصویری بود. او گفت که اپستین اغلب رابطه جنسی غیرعادی را آغاز می کرد.
جین در مورد یکی از موقعیت‌ها گفت: «ما سه نفر داشتیم صحبت می‌کردیم و ناگهان، ناگهان گفت «به دنبال من بیایید» و از یک پلکان پیچ در پیچ به اتاق خواب جفری بالا رفتیم. او گفت که مکسول مکررا بدن او را زمانی که هر سه با هم بودند لمس می کرد. او گفت که در زمان‌های دیگر، افراد غیر از ماکسول نیز آنجا بودند و “این به نوعی به این عیاشی تبدیل می‌شد.”
جین گفت که ماکسول به او آموزش داده است که چگونه به اپشتین ماساژ جنسی بدهد.
او گفت: «این باعث شد احساس ناراحتی کنم. من هرگز چنین چیزی ندیده بودم، وقتی 14 ساله بودی همه این احساسات متفاوت را داشتم و نمی‌دانی چه خبر است.
اپستین همچنین اغلب نام افراد قدرتمندی را که می‌شناخت، از جمله بیل کلینتون، دونالد ترامپ و مایک والاس مجری برنامه «60 دقیقه» را حذف می‌کرد. او گفت که نمی دانست والاس کیست.
“شرمنده و منزجر”
جین که اکنون یک هنرپیشه است، گفت که از آزار جنسی که متحمل شده بود “بسیار شرمنده و منزجر است” و آن را فقط با تعداد کمی از مردم در میان گذاشت.
او گفت: «این عزت نفس، ارزش خودم را از بین برد. “این باعث شد که به مردم اعتماد نکنم و در مورد دوست پسرهای آینده تصمیمات بدی بگیرم.”
دادستان ها در پایان شهادت روز سه شنبه گفتند که قصد داشتند یکی از دوست پسرهای سابق جین را به عنوان شاهد برای شهادت بخوانند که به او درباره یک “پدرخوانده” گفته است که پس از مرگ پدرش به پرداخت هزینه تحصیل و حمایت از خانواده او کمک کرده است.
مو گفت: «اما پول مجانی نبود و او مجبور بود کارهایی را انجام دهد که نمی‌خواست انجام دهد، از جمله ماساژ، و زنی در اتاق بود که برای ایجاد احساس راحتی در دختران حضور داشت.
جین در غرفه گفت که او توانسته است تا حدی این آزار را پشت سر بگذارد. او گفت: “من به زندگی خود ادامه دادم.” من افتخار می‌کنم که حرفه‌ام، شوهرم، فرزندانم را دارم.»