اپشتاین: همدست یا قربانی اپشتاین؟ هیئت منصفه گیسلین ماکسول مذاکرات را آغاز می کند

نیویورک: هیئت منصفه دادگاه آزار جنسی گیسلین ماکسول روز دوشنبه شروع به بررسی این موضوع کرد که آیا این فرد اجتماعی بریتانیایی دختران نوجوانی را برای برقراری ارتباط جنسی با جفری اپستین تنظیم کرده است یا اینکه او قربانی این سرمایه دار فقید است.
ماکسول، 59 ساله، متهم است که بین سال‌های 1994 تا 2004 چهار دختر نوجوان را برای اپستین جذب و اصلاح کرده است. این متهمان، که اکنون زنانی در 30 یا 40 سالگی هستند، در شهادت عاطفی و صریح گفتند که ماکسول باعث می‌شود لمس اپستین برای آنها احساس عادی کند – و او گفتند که او می‌گوید: گاهی اوقات خودش بدن آنها را لمس می کرد.
ماکسول که به مدت سه هفته در دادگاه فدرال منهتن محاکمه می شود، به اتهامات قاچاق جنسی و سایر جنایات بی گناه است. اپستین در سال 2019 در سن 66 سالگی در حالی که منتظر محاکمه به اتهام سوء استفاده جنسی بود، خود را در یک سلول زندان کشت.
آلیسون ناتان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، قبل از شروع بحث، به 12 هیئت منصفه و پنج نفر جایگزین دستور داد: «وظیفه شما سنجش شواهد موجود در پرونده و تعیین اینکه آیا دولت ثابت کرده است که خانم ماکسول بدون شک معقول مجرم است یا خیر.
اعضای هیئت منصفه در روز دوشنبه کمتر از یک ساعت به بحث و بررسی پرداختند و از روز سه شنبه مذاکرات را از سر خواهند گرفت.
اوایل روز دوشنبه، دادستان آلیسون مو در بحث پایانی خود گفت که ماکسول “شریک جنایت” اپستین است. او گفت که ماکسول، دوست دختر سابق و کارمند اپستین، کمک به اپشتین را برای سوء استفاده از دختران زیر سن قانونی وسیله ای برای حفظ سبک زندگی مجلل خود می دانست.
مو استدلال می‌کرد که حضور ماکسول باعث می‌شود دختران جوان احساس راحتی کنند که با اپستین وقت بگذرانند. مو گفت، در غیر این صورت، دریافت دعوت برای بودن با یک مرد میانسال “وحشتناک” به نظر می رسید و زنگ خطر را به صدا در می آورد.
مو گفت: «اپستاین به تنهایی نمی توانست این کار را انجام دهد. “وقتی آن مرد با زنی شیک، خندان، محترم و مناسب سن همراه است، آن وقت است که همه چیز مشروع به نظر می رسد. و وقتی آن زن… طوری رفتار می کند که انگار برای آن مرد کاملا طبیعی است که آن دختران را لمس کند، آنها را فریب می دهد. به تله.”
لورا منینگر، وکیل مدافع ماکسول در پاسخ گفت که ماکسول یک “زن بی گناه” بود که دادستان ها او را هدف قرار داده بودند زیرا اپستین دیگر زنده نیست.
او استدلال می‌کرد که خاطرات این زنان در طول دهه‌ها خراب شده بود و گفت که انگیزه آن‌ها پول برای دخالت مکسول بوده است. هر چهار زن گفتند که میلیون ها دلار از صندوق غرامت قربانیان که توسط املاک اپستین تأسیس شده بود، دریافت کردند.
مدافعان مکرراً زنان را در طول بازجویی‌های متقابل تحت فشار قرار دادند که چرا آنها در گفتگوهای اولیه خود با مأموران اجرای قانون در مورد اپستین به ماکسول اشاره نکردند.
منینگر به هیئت منصفه گفت: «همه آنها داستان خود را با باز شدن صندوق غرامت قربانیان اپشتین تغییر دادند. “این باید باعث تردید شما شود.”