ایالات متحده ابزار نرم افزاری جدیدی برای پیش بینی اقداماتی می سازد که می تواند خشم چین را برانگیزد

هونولولو: فرماندهان نظامی ایالات متحده در اقیانوس آرام ابزار نرم افزاری برای پیش بینی واکنش دولت چین به اقدامات ایالات متحده در منطقه مانند فروش نظامی، فعالیت های نظامی تحت حمایت ایالات متحده و حتی بازدیدهای کنگره از نقاط حساس مانند تایوان ساخته اند.
کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان بازدید از فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده در هاوایی در روز سه شنبه در مورد این ابزار جدید توضیح داده شد.
یک مقام دفاعی گفت که این ابزار “اصطکاک استراتژیک” را محاسبه می کند. داده‌های اوایل سال 2020 را بررسی می‌کند و فعالیت‌های مهمی را ارزیابی می‌کند که بر روابط آمریکا و چین تأثیر گذاشته است. این سیستم مبتنی بر رایانه به پنتاگون کمک می کند تا پیش بینی کند که آیا برخی اقدامات واکنش بزرگ چین را برانگیخته است یا خیر.
در ماه اکتبر، ارتش چین ایالات متحده و کانادا را به دلیل ارسال یک کشتی جنگی از طریق تنگه تایوان محکوم کرد و گفت که آنها صلح و ثبات در منطقه را تهدید می کنند. این مقام آمریکایی گفت که این حادثه و موارد دیگر مانند آن باعث افزایش تقاضا برای این ابزار شده است تا اطمینان حاصل شود که ایالات متحده به طور ناخواسته چین را با اقدامات خود ناراحت نمی کند.
در حالی که روابط بین ایالات متحده و چین در حال حاضر در سطح پایینی قرار دارد، این ابزار در انواع فعالیت‌ها مانند بازدیدهای کنگره از تایوان، فروش تسلیحات به متحدان در منطقه، یا زمانی که چندین کشتی آمریکایی در حال عبور از تنگه تایوان می‌توانند باعث تحریک شوند، قابل مشاهده است. یک واکنش بزرگ یا ناخواسته چینی.
چین مدعی است که به صورت دموکراتیک بر تایوان به عنوان قلمرو خود حکومت می کند و طی سال گذشته ماموریت های مکرر نیروی هوایی را در منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان (ADIZ) انجام داده است که خشم تایپه را برانگیخته است.
این مقام گفت که نرم افزار جدید به مقامات ایالات متحده این امکان را می دهد که تا چهار ماه قبل به اقدامات برنامه ریزی شده نگاه کنند.