ایالات متحده از 800000 تلفات کووید-19 عبور کرد

واشنگتن: یک ردیاب که توسط دانشگاه جان هاپکینز نگهداری می شود نشان داد که ایالات متحده، کشوری که بیشترین آسیب را از همه گیری ویروس کرونا دیده است، روز سه شنبه از 800000 مرگ و میر ناشی از کووید-19 عبور کرد.
این رقم از کل جمعیت چندین ایالت از جمله داکوتای شمالی و آلاسکا بیشتر است.
حدود 450000 مورد از مرگ و میرها در سال 2021 رخ داده است، علیرغم واکسن های بسیار مؤثری که برای اولین بار در دسامبر 2020 مجاز شدند و تا بهار به طور گسترده در دسترس بودند.
اکثریت قریب به اتفاق مرگ و میرها در میان افراد واکسینه نشده بوده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که ما نقطه عطف غم‌انگیز مرگ 800000 آمریکایی بر اثر کووید-19 را نشان می‌دهیم، هر فرد و زندگی‌هایی را که زندگی کرده‌اند به یاد می‌آوریم و برای عزیزانی که پشت سر گذاشته‌اند دعا می‌کنیم.»
او گفت: “برای بهبودی باید به یاد داشته باشیم. ما نیز باید عمل کنیم.” “در حالی که وارد زمستان می شویم و با یک نوع جدید روبرو می شویم، باید تصمیم بگیریم که با هم به مبارزه با این ویروس ادامه دهیم.”
بر اساس داده های رسمی، خطر مرگ ناشی از کووید-19 در میان افرادی که به طور کامل واکسینه نشده بودند، 14 برابر بیشتر از افرادی بود که در ماه سپتامبر، آخرین ماه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته بودند.
واکسیناسیون‌ها در طول موج چهارم این بیماری که توسط نوع دلتا هدایت می‌شد، افزایش یافت و بیش از 60 درصد از 332 میلیون نفر در کشور اکنون به طور کامل واکسینه شده‌اند – اگرچه ایالات متحده همچنان از سایر کشورهای ثروتمند عقب است.
این کشور اکنون در موج پنجم خود قرار دارد و کانون آن در ایالت های شمالی سردتر است، زیرا مردم بیشتر در داخل خانه جمع می شوند.
Omicron، آخرین نوع نگرانی که از زمانی که برای اولین بار در آفریقای جنوبی در اواخر نوامبر گزارش شد، هشدار جهانی را ایجاد کرد، اکنون حدود سه درصد موارد در ایالات متحده را تشکیل می دهد، اما انتظار می رود همانطور که در سایر کشورها مشاهده شده است، به سرعت افزایش یابد.
حتی اگر داده‌های اولیه که نشان می‌دهد این نوع باعث بیماری خفیف‌تر در بیشتر افراد می‌شود تأیید شود، افزایش انتقال و توانایی آن برای غلبه بر ایمنی قبلی ممکن است با آلوده کردن افراد بسیار بیشتری این مزیت را نفی کند.
مقامات بهداشتی از همه افراد بالای 16 سال می‌خواهند که برای بازگرداندن ایمنی به سطوحی قابل مقایسه با دو دوز در برابر سویه‌های قبلی، واکسن تقویتی دریافت کنند.
نانسی پلوسی و چاک شومر، دموکرات‌ها، که به ترتیب مجلس نمایندگان و سنا را رهبری می‌کنند، و همچنین کوین مک کارتی، رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و دیگر اعضای کنگره، عصر سه‌شنبه بر روی پله‌های ساختمان کنگره یک دقیقه سکوت کردند.
شومر در بیانیه ای گفت: «در این روز… ما به یاد خواهیم آورد که 800000 عزیز تا اینجا نرسیدند: یک پدر یا پدربزرگ گمشده، مادر یا مادربزرگ، یک دوست، یک چهره آشنا در همسایگی.
“همه ما کسی را می شناسیم که این بیماری او را از بین برده است.”