ایالات متحده باید قبل از تصمیم گیری در مورد ممنوعیت سفر به دلیل نوع جدید Covid-19: Fauci، داده ها را مطالعه کند

واشنگتن: دکتر آنتونی فائوچی، مقام ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده، روز جمعه گفت که ممنوعیت پروازها از جنوب آفریقا یک احتمال است و ایالات متحده برای جمع آوری داده ها در مورد نوع جدید COVID-19 عجله دارد.
او گفت که هنوز تصمیمی برای توقف پروازها گرفته نشده است.
مقامات جهانی با نگرانی نسبت به نوع جدیدی که در آفریقای جنوبی شناسایی شده است، واکنش نشان داده‌اند و اتحادیه اروپا و بریتانیا در میان کسانی هستند که کنترل‌های مرزی را تشدید می‌کنند، زیرا دانشمندان به دنبال یافتن این موضوع هستند که آیا این جهش به واکسن مقاوم است یا خیر.
با این حال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نسبت به اقدامات عجولانه هشدار داده است و آفریقای جنوبی اعلام کرده است که ممنوعیت پروازهای بریتانیا عجولانه به نظر می رسد.
فائوچی در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: «همیشه امکان انجام کاری که بریتانیا انجام داده است، یعنی جلوگیری از سفر از آفریقای جنوبی و کشورهای مرتبط وجود دارد.
او گفت: “این قطعا چیزی است که شما در مورد آن فکر می کنید و برای انجام آن آماده می شوید. شما آماده انجام هر کاری که نیاز دارید برای محافظت از مردم آمریکا هستید. اما می خواهید مطمئن شوید که مبنایی برای انجام آن وجود دارد.”
بدیهی است که به محض دریافت اطلاعات بیشتر، در اسرع وقت تصمیم خواهیم گرفت.
فائوچی گفت که دانشمندان آمریکایی روز جمعه با همتایان آفریقای جنوبی در مورد نوع جدیدی به نام B.1.1.529 صحبت خواهند کرد که باعث نگرانی در مورد قابل انتقال بودن آن و اینکه آیا ممکن است از پاسخ های ایمنی فرار کند یا خیر، صحبت خواهند کرد.
وی افزود که هیچ نشانه ای وجود ندارد که نوع جدید قبلاً در ایالات متحده باشد.