ایالات متحده با داشتن 10 شهر ثروتمند جهان در صدر چین و استرالیا قرار دارد

بر اساس گزارش شرکت مهاجرت سرمایه گذاری Henley & Partners، نیویورک دوباره در صدر فهرست ثروتمندترین شهرهای جهان قرار گرفت و سال گذشته حدود 340000 میلیونر داشت. این امر به ایالات متحده کمک کرد تا از همه کشورها با 10 شهر از 50 ثروتمندترین شهر جهان پیشی بگیرد و نیویورک پس از آن توکیو، کالیفرنیا قرار دارد. منطقه خلیج، لندن و سنگاپور. این نظرسنجی سالانه 97 شهر را در 9 منطقه در سراسر جهان بررسی کرد.
این اپل بزرگ پس از افزایش 40 درصدی تعداد افراد دارای ارزش خالص بالا در دوره 2012-2022، جایگاه اول خود را حفظ کرد. این همان سنگاپور بود، اما از شهرهایی مانند شانگهای، هیوستون، دبی و بمبئی عقب بود. چین پس از ایالات متحده با پنج شهر در میان 50 شهر برتر، این کشور را کمی جلوتر از استرالیا که 4 شهر داشت، قرار داد.
بر اساس این گزارش، منطقه خلیج کالیفرنیا در یک رده نخبه‌تر، زمانی که نوبت به تعداد کل میلیاردرها رسید، برنده شد – طبق این گزارش، 63 نفر منطقه اطراف سیلیکون ولی و سانفرانسیسکو را خانه می‌دانند. پس از آن نیویورک، پکن، لس آنجلس و شانگهای قرار گرفتند.
رشد ده ساله افراد دارای دارایی خالص بالا توسط شهر چینی هانگژو، که شاهد رشد 105 درصدی بود، رهبری شد، در حالی که آستین، تگزاس با افزایش 102 درصدی در رتبه دوم قرار گرفت. میامی و وست پالم بیچ، فلوریدا – که از تعدادی از رهبران تجاری برجسته و شرکت های مالی که به فلوریدا جنوبی در طول همه گیری همه گیر – شاهد افزایش تعداد افراد دارای ارزش خالص به ترتیب 75 درصد و 90 درصد بود.
در آن سوی طیف، به نظر می رسد که جنگ ضربه سختی به مسکو وارد کرده است. تعداد میلیونرهایی که پایتخت روسیه را خانه می‌خوانند نسبت به یک دهه قبل 44 درصد کاهش یافته است، در حالی که سن پترزبورگ 38 درصد رکود داشته است.