ایالات متحده برای دومین روز متوالی با 580000 مورد، رکورد روزانه را شکست

واشنگتن: سال 2022 نیز مسیر سال 2020 را طی می کند. سومین سال از همه گیری جهانی با بیش از نیم میلیون مورد جدید ابتلا به کووید-19 در ایالات متحده در آستانه سال جدید ثبت شده است. با بیش از 580000 عفونت، این کشور رکورد خود را برای موارد جدید روزانه شکست – نقطه عطفی را که یک روز قبل شکسته بود شکست. بر اساس پایگاه داده NYT، شمارش روز پنجشنبه، 4 میلیون و 88 هزار مورد جدید را در روز چهارشنبه کاهش داد که تقریباً دو برابر بالاترین آمار در زمستان گذشته بود. تنها پوشش نقره ای این است که سویه Omicron باعث بیماری خفیف تر و بستری شدن کمتر در بیمارستان، به ویژه در میان واکسینه شده ها می شود.
به آمریکایی ها، حتی افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، گفته می شود که از مهمانی های بی پروا در شب سال نو بپرهیزند و از آغوش گرفتن و بوسیدن چشم پوشی کنند زیرا این ویروس در یک تاخت و تاز نفوذ کرده است و کارگران ضروری از جمله کارکنان بیمارستان، کارمندان خطوط هوایی، کارکنان رستوران ها و موارد مشابه را آلوده کرده است. دکتر مایکل اوسترهولم، یکی از اعضای کارگروه کووید در تیم انتقال بایدن، به سی‌بی‌اس نیوز گفت که انتظار دارد یک «کولاک ویروسی» وضعیت را در هفته‌های آینده تشدید کند.
این اثرات در حال حاضر روی زمین دیده می شود، زیرا خطوط هوایی ایالات متحده نزدیک به 1000 پرواز را در روز پنجشنبه لغو کردند و رستوران ها شروع به تعطیلی کردند، زیرا ویروس در جشن های سال نو هجوم آورده است. مدارس و کالج ها که قرار است در 3 ژانویه پس از تعطیلات تعطیلات بازگشایی شوند، در حال ارزیابی مجدد وضعیت هستند. برخی قبلاً بازگشت به آموزش آنلاین را اعلام کرده اند.
همه اینها به دنبال آن است که CDC اخیراً زمان قرنطینه مورد نیاز برای یک مورد مثبت کووید را از ده روز به پنج روز کاهش داده است تا در تلاش برای حفظ عملکرد جامعه در میان موج افزایش یافته باشد. حدود 200 میلیون آمریکایی، نزدیک به 62 درصد از جمعیت، به طور کامل واکسینه شده اند و حدود یک سوم از آنها، بیش از 68 میلیون، دوز تقویت کننده دریافت کرده اند. این می تواند دلیل سطوح نسبتاً پایین بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر باشد. علیرغم افزایش تعداد عفونت ها، مرگ و میرها طی دو هفته گذشته با میانگین روزانه 1221 مرگ و میر 5 درصد کاهش یافته است (در مقایسه با بیش از 3000 مرگ در روز در اوج قبلی همه گیری در سال 2020) در حالی که بستری شدن در بیمارستان تنها با 15 درصد افزایش به یک میانگین 78781 در روز. اما هیچ کس با برجستگی هایی که روی سنگ نوشته شده است گردن خود را نمی چسباند (یکی از کارشناسان گفت که او ترجیح می دهد از مداد استفاده کند تا قلم در محاسبات) حتی اگر Omicron اکنون یک نوع ملایم تر تأیید شده است. این تنها پانزدهمین الفبای یونانی از 25 است. پی در مرحله بعدی قرار می گیرد، و نوع بشر امیدوار است که حیاتی به دست نیاورد.