ایالات متحده تحریم‌های جدید نورد استریم ۲ را علیه نهاد و یک کشتی مرتبط با روسیه اعلام کرد

وزارت امور خارجه به کنگره گزارش داد که یک کشتی و یک “نهاد مرتبط با روسیه” به نام Transadria Ltd. را تعیین کرده است که با خط لوله بحث برانگیزی که برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان ساخته شده است مرتبط است و نگرانی هایی را در مورد توانایی مسکو برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان ایجاد کرده است. از منابع انرژی به عنوان اهرمی بر اروپا استفاده کنید.

بلینکن گفت که گزارش به کنگره و تحریم ها مطابق با الزامات قانون امنیت انرژی اروپا در سال 2019 است.

بلینکن در بیانیه خود گفت: «گزارش امروز مطابق با ادامه مخالفت ایالات متحده با خط لوله نورد استریم 2 و تبعیت مداوم دولت ایالات متحده از PEESA است. با اقدام امروز، دولت اکنون 8 نفر را تحریم و 17 کشتی آنها را به عنوان اموال مسدود شده بر اساس PEESA در ارتباط با نورد استریم 2 شناسایی کرده است.

با وجود اینکه دولت همچنان به مخالفت با خط لوله نورد استریم 2 از جمله از طریق تحریم‌های ما ادامه می‌دهد، ما به همکاری با آلمان و سایر متحدان و شرکا برای کاهش خطرات ناشی از خط لوله به اوکراین و کشورهای خط مقدم ناتو و اتحادیه اروپا و عقب‌نشینی ادامه می‌دهیم. بلینکن گفت: علیه فعالیت‌های مضر روسیه، از جمله در حوزه انرژی.

تحریم‌های روز دوشنبه در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی مبنی بر تجمع نیروهای روسی در نزدیکی مرز با اوکراین منجر به این نگرانی شده است که مسکو ممکن است نوعی اقدام نظامی را برنامه‌ریزی کند.

مقامات دولت بایدن می گویند که از آنجایی که خط لوله اساساً تا زمان روی کار آمدن آنها کامل شده بود، رئیس جمهور جو بایدن از تحریم ها علیه شرکت های آلمانی که پشت ساخت این خط لوله بودند چشم پوشی کرد تا روابط با برلین را ترمیم کند. در عوض، مقامات دولتی گفتند که قصد دارند اقدامات دیگری را انجام دهند.

این برای آرام کردن دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، از جمله سناتور تد کروز از تگزاس، که ده‌ها نامزدی دیپلماتیک نامربوط را در اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در مورد نورد استریم 2 ارائه کرده است، کافی نبوده است. قانون‌گذاران دیگر نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که روسیه می‌تواند از منابع انرژی استفاده کند. اروپا را تحت فشار قرار داده و در حال کار برای گنجاندن زبان در قانون مجوز دفاع برای افزایش تحریم‌ها بر این پروژه هستند.
ایالات متحده در حال بررسی ارسال تسلیحات اضافی به اوکراین با افزایش نگرانی ها از حمله احتمالی روسیه است

مایکل مک کال، نماینده تگزاس، جمهوری خواه برجسته در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت: «انتصاب های امروز مطلقاً هیچ کاری برای توقف نورد استریم 2 نمی کند. من از سنا می‌خواهم که اصلاحیه دو حزبی من در NDAA را با مارسی کپتور، که تحریم‌های نورد استریم 2 را گسترش می‌دهد، تصویب کند.

نورد استریم 2 یکی از چندین خط لوله ای است که روسیه در دریای سیاه و دریای بالتیک زیر آب گذاشته تا جایگزین خطوط لوله ای شود که از شرق اروپا می گذرد. تحلیلگران و قانونگذاران نگرانی‌های خود را مطرح کرده‌اند زیرا سیستم جدید به روسیه اجازه می‌دهد تا جریان‌های گاز متفاوتی را برای اروپای شرقی و اروپای غربی ایجاد کند و می‌تواند به مسکو اجازه دهد تا کشورهایی مانند اوکراین را به طور انتخابی هدف قرار دهد.

دور زدن کشورهای اروپای شرقی همچنین به این معنی است که این کشورها از هزینه های ترانزیت که روسیه در غیر این صورت برای عبور خط لوله از قلمرو آنها پرداخت می کند، محروم خواهند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که دولت با آلمان، اوکراین و سایر متحدان و شرکای خود برای اجرای توافقنامه جولای برای کمک به اوکراین در تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود با تاکید بر انرژی پاک و پایدار کار می کند.

سخنگو گفت: «بسته اقداماتی که در بیانیه مشترک شرح داده شده است حداقل 245 میلیون دلار بودجه جدید برای کمک به اوکراین برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود فراهم می کند. همچنین آلمان را متعهد می‌کند که از تمام اهرم‌های موجود برای تسهیل تمدید قرارداد ترانزیت گاز اوکراین با روسیه استفاده کند، که به حفظ میلیاردها دلار درآمد ترانزیت برای اوکراین کمک می‌کند و برای اوکراین زمان می‌برد تا وابستگی خود به گاز و هزینه‌های ترانزیت روسیه را از بین ببرد. از جمله با حمایت ایالات متحده.”

تحریم‌های روز دوشنبه ایالات متحده به دنبال اقدام هفته گذشته برلین برای تعلیق فرآیند صدور گواهینامه برای نورد استریم 2 است، زیرا گروه مستقر در سوئیس پشت این پروژه نیاز به تشکیل یک شرکت تابعه آلمانی برای کسب مجوز بهره برداری داشت. اخبار مربوط به تاخیر باعث افزایش قیمت گاز اروپا شد.