ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه بلاروس به دلیل بحران مهاجران و نقض مداوم حقوق بشر اعمال می کند

وزارت خزانه‌داری روز پنج‌شنبه اعلام کرد که «۲۰ شخص و ۱۲ نهاد را تعیین می‌کند و سه هواپیما را به‌عنوان اموال مسدود شده شناسایی می‌کند» و محدودیت‌هایی را برای معاملات با بدهی‌های دولتی بلاروس اعمال می‌کند.

تنش در مرز لهستان و بلاروس در حال افزایش است.  در اینجا چیزی است که باید بدانید

در میان تحریم‌شده‌ها می‌توان به شرکت گردشگری دولتی بلاروس، شرکت حمل‌ونقل کالای دولتی آن و پنج نهاد مرتبط با بخش دفاعی آن اشاره کرد.

ایالات متحده همچنین دمیتری لوکاشنکو، پسر میانی الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس و باشگاه ورزشی ریاست جمهوری انجمن دولتی-عمومی جمهوری خواه، که او رهبری آن را بر عهده دارد، و همچنین معاون وزیر امور داخلی دیمیتری میخایلوویچ کورزیوک و زمیتری یوریویچ باسکائو، یکی از اعضای کمیته اجرایی را تحریم کرد. کمیته ملی المپیک بلاروس

وزارت خزانه داری در بیانیه ای اعلام کرد: «این اقدامات تعهد دولت ایالات متحده را برای تحمیل هزینه هایی به رژیم لوکاشنکا برای فعال کردن فساد، نقض حقوق بشر، بهره برداری غیرانسانی از افراد آسیب پذیر و سازماندهی مهاجرت های غیرقانونی، و حملات علیه آزادی های دموکراتیک و هنجارهای بین المللی تأیید می کند. بیانیه ای با استفاده از روش دولت ایالات متحده برای املای نام رهبر بلاروس.

مقامات آمریکایی هفته‌ها پیش‌بینی می‌کردند که ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس اعمال خواهد کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در مصاحبه‌ای در چهارشنبه گفت: «ما در حال همکاری بسیار نزدیک با اتحادیه اروپا، از جمله تحریم‌های اضافی علیه رژیم لوکاشنکا هستیم. برای اقداماتی که در جنگ افزار کردن مهاجرت انجام شده است، اما همچنین برای سرکوب حقوق مردم بلاروس انجام شده است.”