ایالات متحده در ژانویه به واکسن برای همه عبورکنندگان مرزی نیاز دارد

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن از مسافران غیرمقیم ضروری و ضروری که از مرزهای زمینی ایالات متحده عبور می کنند، مانند رانندگان کامیون، مقامات دولتی و واکنش اضطراری، می خواهد که از 22 ژانویه به طور کامل واکسینه شوند.
یک مقام ارشد دولت گفت این الزام که کاخ سفید در ماه اکتبر پیش‌بینی کرده بود، قوانین را برای مسافران ضروری با قوانینی که اوایل ماه جاری برای مسافران تفریحی، زمانی که ایالات متحده مرزهای خود را به روی افراد کاملاً واکسینه شده باز کرد، اجرایی شد، مطابقت می‌دهد.
این مقام مسئول گفت: مسافران ضروری که با کشتی وارد می شوند نیز باید تا همان تاریخ به طور کامل واکسینه شوند. این مقام به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس برای پیش نمایش این اطلاعیه صحبت کرد.
قوانین مربوط به اتباع غیر آمریکایی است. شهروندان آمریکایی و ساکنان دائم ممکن است بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود وارد ایالات متحده شوند، اما با موانع آزمایش بیشتری روبرو هستند زیرا مقامات معتقدند که آنها راحت‌تر کووید-19 را منتقل می‌کنند و به منظور تشویق آنها به تزریق واکسن.
دولت بایدن الزام مسافران ضروری را بیش از دو ماه از زمان اجرایی شدن آن در 8 نوامبر برای بازدیدکنندگان غیر ضروری برای جلوگیری از اختلالات، به ویژه در میان رانندگان کامیون که برای تجارت آمریکای شمالی حیاتی هستند، عقب انداخت. در حالی که بیشتر ترافیک برون مرزی در اولین روزهای شیوع بیماری همه گیر تعطیل شده بود، مسافران ضروری می توانستند بدون مانع تردد کنند.
با این حال، حتی با تأخیر، نوریتا تیلور، سخنگوی گروه حمل‌ونقل، انجمن رانندگان مستقل مالک-اپراتور، از الزامات واکسیناسیون انتقاد کرد و آن را نمونه‌ای از «چگونه احکام غیرضروری دولت می‌تواند مالک-اپراتورهای باتجربه و کامیون‌داران مستقل را مجبور به ترک کار کند» خواند. ”
او گفت: “این الزامات نمونه دیگری از این است که چگونه مقررات غیرعملی رانندگان ایمن را از جاده خارج می کند.”
آخرین ضرب الاجل فراتر از نقطه ای است که دولت بایدن امیدوار است تا کسب و کارهای بزرگ کارکنان خود را ملزم به واکسینه شدن یا آزمایش هفتگی تحت مقررات اضطراری صادر شده توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی کنند. این قانون اکنون با طرح دعوی قضایی به تعویق افتاده است، اما کاخ سفید مشاغل را تشویق کرده است تا بدون توجه به الزامات فدرال، با هدف افزایش واکسیناسیون، وظایف خود را اجرا کنند.
طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 47 میلیون بزرگسال در ایالات متحده هنوز واکسینه نشده اند.