ایالات متحده هشتادمین سالگرد حمله به پرل هاربر را جشن می گیرد

ایالات متحده روز سه شنبه هشتادمین سالگرد حمله ژاپن به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر هاوایی را جشن می گیرد.
به گفته مورخان، حمله 7 دسامبر 1941، کشوری را تکان داد که آنقدر بر جنگ جهانی دوم در اروپا متمرکز شده بود که خطر ژاپن را از دست داده بود.
در این حمله 2390 آمریکایی کشته شدند و روز بعد ایالات متحده به ژاپن اعلام جنگ کرد.
در یک عصر بارانی دوشنبه، مراسم یادبودی در پرل هاربر برای قدردانی از 58 نظامی که در کشتی جنگی USS Utah جان باختند، برگزار شد، اولین کشتی که در این حمله مورد حمله قرار گرفت.
جیسون آدامز، فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده گفت: در صبح روز 7 دسامبر 1941، در اولین دقایق حمله به پرل هاربر، یوتا توسط دو اژدر مورد اصابت قرار گرفت که باعث سیل شدید شد.
آدامز با اشاره به پیتر تومیچ، مدیر آبرسان کشتی، گفت: “رئیس تومیچ در موتورخانه ماند و دیگ را تا حد ممکن ثابت نگه داشت تا ملوانانش از کشتی خارج شوند. یوتا واژگون شد و 58 مرد را در 12 دقیقه کشت.” تومیچ در کشتی جان باخت.
اعضای نیروی دریایی ایالات متحده، کهنه سربازان، دوستان و اعضای خانواده در حالی که اسامی کشته شدگان خوانده می شد، ایستاده بودند و هر یک با یک زنگ ناقوس همراه بود. سپس صدای بوق “Taps” روی ترومپت در نزدیکی محل غرق شدن پخش شد.
چندین یادبود دیگر که توسط خدمات پارک ملی و نیروی دریایی ایالات متحده سازماندهی شده است به مناسبت این روز برگزار خواهد شد.
این بمب گذاری توسط رئیس جمهور وقت ایالات متحده، فرانکلین دی.
ایالات متحده در اوت 1945 ژاپن را شکست داد، چند روز پس از حملات بمب اتمی ایالات متحده به هیروشیما و ناکازاکی که صدها هزار غیرنظامی را کشت.