ایالات متحده هواپیماهای خود را به عنوان یک “احتیاط” پس از پرتاب موشک کره شمالی زمین گیر کرد

این مقام می گوید که این یک توقف زمینی ملی نبوده و ممکن است توسط یک مرکز کنترل ترافیک هوایی منطقه ای صادر شده باشد.

به گفته کاپیتان پاملا کونز، سخنگوی ارشد NORAD، “هیچ هشداری در مورد تهدید احتمالی برای ایالات متحده توسط NORAD صادر نشده است.”

اداره هوانوردی فدرال، مسئول سیستم کنترل ترافیک هوایی کشور، گفت که توقف زمینی به دلیل ایمنی اشتباه است.

FAA در بیانیه ای اعلام کرد: “به عنوان یک اقدام احتیاطی، FAA به طور موقت پروازهای برخی از فرودگاه ها در امتداد ساحل غربی را عصر دوشنبه متوقف کرد.” “عملیات کامل در کمتر از 15 دقیقه از سر گرفته شد. FAA به طور منظم اقدامات احتیاطی را انجام می دهد. ما در حال بررسی روند اطراف این توقف زمینی هستیم، همانطور که بعد از همه این رویدادها انجام می دهیم.”

سئول می گوید آزمایش موشکی مشکوک کره شمالی با سرعت 10 ماخ، پیشرفته تر از آزمایش قبلی بود.

سخنگوی NORAD گفت: توالی عادی پس از پرتاب دنبال شد: پرتاب موشک شناسایی شد و ارزیابی شد که تهدیدی برای قاره آمریکا نیست. رویه استاندارد این است که FAA یک رابط ثابت در مرکز عملیات NORAD داشته باشد، بنابراین باید از ارزیابی سریع آگاه بود.

ضبط‌های کنترل ترافیک هوایی LiveATC از فرودگاه بربنک در کالیفرنیا جزئیات کنترل‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که به یک پرواز جنوب غربی می‌گوید “همه پروازها، همه فرودگاه‌ها در زمین متوقف می‌شوند. پیامی که دریافت کردیم این است که تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.”

ضبط دیگری از فرکانس برج کنترل در هیلزبورو، اورگان، نشان می‌دهد که کنترلر به خلبان یک سسنا می‌گوید فرود بیاید و می‌گوید: «ما به تازگی اخطاری دریافت کردیم که باید یک توقف زمینی ملی انجام دهیم.»

سخنگوی فرودگاه بین المللی سن دیگو به سی ان ان گفت که فرودگاه “از سوی کنترل ترافیک هوایی دستور داده شد که یک توقف زمینی ملی وجود داشته باشد اما مدت کوتاهی پس از آن. [5-7 minutes] به تیم عملیاتی ما گفته شد که برداشته شده است.”

سایر فرودگاه‌های ساحل غربی که CNN با آنها تماس گرفت، گفتند که از این دستور بی‌اطلاع هستند.

مشخص نیست که چرا توقف زمینی انجام شده است زیرا بیانیه نیروهای آمریکایی کره گفته است که این آزمایش هیچ تهدیدی برای قلمرو آمریکا یا کره جنوبی یا پرسنل نظامی ندارد، اما «پرتاب موشک تأثیر بی‌ثبات‌کننده (کره شمالی) غیرقانونی را نشان می‌دهد. برنامه تسلیحاتی.”

کره شمالی آزمایش موشکی بالستیک را حدود ساعت 07:27 صبح روز سه شنبه (5:27 بعدازظهر به وقت محلی دوشنبه) انجام داد، این موشک از داخل خاک پرتاب شد و به سمت شرق حرکت کرد و در دریا افتاد.

فرماندهی استراتژیک ایالات متحده و NORAD از ماهواره ها و رادار برای ردیابی پرتاب موشک در سراسر جهان استفاده می کنند و می توانند به سرعت ارزیابی کنند که آیا پرتاب تهدیدی برای ایالات متحده است یا خیر.

مقامات در گذشته به سی ان ان گفته اند که کره شمالی به طور علنی شناخته نشده است که یک موشک دوربرد قابل اعتماد با قابلیت قابل اعتماد برای رسیدن به ساحل غربی مستقر کرده است، اگرچه کره شمالی به توسعه برنامه خود از جمله پیشرفت در بالستیک دوربرد خود ادامه داده است. موشک ها