ایالات متحده و کره جنوبی – CNNPolitics

مقامات ارشد دفاعی در گفتگو با خبرنگاران هنگام پرواز لوید آستین وزیر دفاع به کره جنوبی، گفتند که آستین و وزیر دفاع سو ووک، دستورالعمل های برنامه ریزی استراتژیک جدیدی را برای شروع توسعه یک طرح جنگ عملیاتی جدید اعلام خواهند کرد.

این دو روز چهارشنبه با یکدیگر دیدار کردند و قرار است روز پنجشنبه در بخشی از پنجاه و سومین نشست مشورتی امنیتی ایالات متحده و جمهوری کره با یکدیگر دیدار کنند.

یکی از مقامات گفت: «این کار درستی است. «محیط راهبردی در چند سال گذشته تغییر کرده است و مناسب و ضروری است که ما داشته باشیم [operational war plan] که به روز شده و آن را با محیط استراتژیک هماهنگ نگه می دارد. بنابراین دستورالعمل برنامه ریزی راهبردی که وزیر و وزیر اعلام خواهند کرد، گام مهمی در این زمینه خواهد بود.»

این مقامات خاطرنشان کردند که از اوایل سپتامبر چهار آزمایش پرتاب موشک جداگانه از سوی کره شمالی انجام شده است، از جمله موشک های کروز، موشک های بالستیک کوتاه برد، آنچه پیونگ یانگ ادعا می کند یک سلاح مافوق صوت و اخیراً آزمایش یک موشک بالستیک پرتاب شده از زیردریایی است.

یکی دیگر از مقامات، توسعه یک طرح جنگ عملیاتی جدید را “تکامل طبیعی شرایط در حال تغییر” خواند و نه واکنشی فوری به یک رویداد منحصر به فرد.

این طرح جنگ عملیاتی طبقه بندی شده، نحوه واکنش ایالات متحده، کره جنوبی و متحدانشان را در صورت درگیری با کره شمالی توضیح می دهد. از آنجایی که سئول پایتخت کره جنوبی تنها حدود 30 مایل از منطقه غیرنظامی که به عنوان منطقه حائل بین دو کشور عمل می کند، فاصله دارد، ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده برنامه هایی را در صورت وقوع جنگ بین کره شمالی و کره جنوبی آماده کرده است.

سئول در دسترس توپخانه کره شمالی و سایر تسلیحات متعارف است، اما به گفته مقامات، پیشرفت‌های سال‌های اخیر تسلیحات پیشرفته پیونگ یانگ، یک طرح جنگی به‌روز شده را حیاتی‌تر کرده است.

مقام اول با اشاره به اینکه طرح موجود نزدیک به 10 سال قدمت دارد، گفت: ایالات متحده پیشرفت هایی در توان نظامی کره شمالی به ویژه در زمینه موشکی داشته است و من فکر می کنم این یکی از موضوعاتی است که ما قصد داریم به آن رسیدگی کنیم.

مسئولان گفتند که برنامه زمانی مشخصی برای تکمیل طرح جدید وجود ندارد و افزودند که توسعه آن هم زمان و هم تلاش خواهد داشت.

پنتاگون برای مقابله با چالش چین، پایگاه های ایالات متحده در گوام و استرالیا ایجاد می کند
اعلام قصد توسعه این طرح پس از آن صورت گرفت که پنتاگون از برخی جزئیات در مورد بررسی وضعیت نیروهای جهانی خود که اخیراً به پایان رسیده است، رونمایی کرد که خواستار تمرکز بیشتر بر منطقه هند و اقیانوس آرام بود. مارا کارلین، معاون دستیار وزیر دفاع در امور استراتژی و توسعه نیرو، روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت که ارتش برای تکمیل آن با کره جنوبی مشورت کرده است.

کارلین گفت: «بازبینی وضعیت جهانی، همکاری بیشتر با متحدان و شرکای خود را در سراسر منطقه برای پیشبرد ابتکاراتی که به ثبات منطقه ای کمک می کند و از تهاجم نظامی احتمالی چین و تهدیدات کره شمالی جلوگیری می کند، هدایت می کند.

ژنرال ارشد آمریکایی روز سه شنبه با همتای کره جنوبی خود در سئول دیدار کرد و بر هماهنگی و همکاری بین دو کشور تاکید کرد. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک، ژنرال مارک میلی به ژنرال این-چول وون بر اهمیت ائتلاف و بازدارندگی آن تاکید کرد، طبق بازخوانی این نشست، که به عنوان بخشی از کمیته نظامی 46 جمهوری کره و ایالات متحده برگزار شد. ملاقات.

روز دوشنبه، جان کربی، سخنگوی پنتاگون، اتحاد بین آمریکا و کره جنوبی را “نقطه اصلی صلح و ثبات” در شبه جزیره کره خواند.