ایالات متحده: CDC ایزوله کوتاه‌تر کووید، قرنطینه را برای همه توصیه می‌کند

نیویورک: مقامات بهداشتی ایالات متحده روز دوشنبه محدودیت های انزوا را برای آمریکایی هایی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند از 10 به 5 روز کاهش دادند و به طور مشابه مدت زمانی را که افراد نزدیک برای قرنطینه نیاز دارند، کوتاه کردند.
مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گویند این دستورالعمل با شواهد فزاینده‌ای مطابقت دارد که نشان می‌دهد افراد مبتلا به ویروس کرونا در دو روز قبل و سه روز پس از بروز علائم بیشتر مسری هستند.
این تصمیم همچنین ناشی از افزایش اخیر موارد COVID-19 است که توسط نوع omicron به پیش رانده شده است.
تحقیقات اولیه نشان می دهد که omicron ممکن است باعث بیماری های خفیف تری نسبت به نسخه های قبلی ویروس کرونا شود. کارشناسان می گویند، اما تعداد زیادی از افرادی که آلوده می شوند – و بنابراین مجبور به ایزوله یا قرنطینه می شوند – توانایی بیمارستان ها، خطوط هوایی و سایر مشاغل را برای باز ماندن تهدید می کند.
روشل والنسکی، مدیر CDC، گفت که کشور در شرف مشاهده تعداد زیادی از موارد Omicron است.
او روز دوشنبه به آسوشیتدپرس گفت: “همه این موارد شدید نیستند. در واقع بسیاری از آنها بدون علامت خواهند بود.” در حالی که علم را دنبال می کند».
هفته گذشته، این آژانس قوانینی را که قبلاً از کارکنان مراقبت های بهداشتی خواسته بود در صورت مثبت بودن آزمایش به مدت 10 روز بیکار بمانند، کاهش داد. توصیه‌های جدید حاکی از آن است که کارگران در صورت منفی بودن آزمایش و نداشتن علائم می‌توانند پس از هفت روز به سر کار خود بازگردند. و آژانس گفت که در صورت کمبود شدید کارکنان، زمان انزوا را می توان به پنج روز یا حتی کمتر کاهش داد.
اکنون CDC در حال تغییر دستورالعمل های ایزوله سازی و قرنطینه برای عموم مردم است تا سختگیرانه تر باشد.
راهنمایی یک دستور نیست. این یک توصیه به کارفرمایان و مقامات ایالتی و محلی است. هفته گذشته، ایالت نیویورک گفت که دستورالعمل های CDC را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی گسترش می دهد تا کارکنانی را که مشاغل حیاتی دیگری دارند که با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستند، شامل شود.
این امکان وجود دارد که سایر ایالت ها به دنبال کوتاه کردن سیاست های انزوا و قرنطینه خود باشند، و CDC در تلاش است تا پیش از این تغییر عمل کند. والنسکی گفت: «داشتن راهنمایی یکسان CDC» که دیگران بتوانند از آن استفاده کنند، مفید خواهد بود، نه ترکیبی از سیاست ها.
لیندسی وایلی، قانون سلامت عمومی دانشگاه آمریکا، گفت: دستورالعمل CDC در مورد ایزوله و قرنطینه برای عموم گیج کننده به نظر می رسد، و توصیه های جدید “در زمانی اتفاق می افتد که افراد بیشتری برای اولین بار آزمایششان مثبت است و به دنبال راهنمایی هستند.” کارشناس.
با این وجود، راهنمایی همچنان پیچیده است.
انزوا
قوانین ایزوله برای افرادی است که مبتلا هستند. آنها برای افرادی که واکسینه نشده، تا حدی واکسینه شده، کاملا واکسینه شده یا تقویت شده یکسان هستند.
میگویند:
– ساعت از روزی شروع می شود که تست شما مثبت است.
– یک فرد مبتلا باید به جای 10 روز توصیه شده قبلی، به مدت 5 روز در انزوا قرار گیرد.
– در پایان پنج روز، اگر هیچ علامتی نداشتید، می توانید به فعالیت های عادی بازگردید، اما باید حداقل پنج روز دیگر در همه جا – حتی در خانه اطراف دیگران – ماسک بزنید.
-اگر بعد از پنج روز ایزوله شدن همچنان علائم داشتید، تا زمانی که احساس بهتری پیدا کردید در خانه بمانید و سپس استفاده از ماسک پنج روزه را شروع کنید.
قرنطینه
قوانین قرنطینه برای افرادی است که در تماس نزدیک با یک فرد مبتلا بوده اند اما خودشان را آلوده نکرده اند.
برای قرنطینه، ساعت از روزی شروع می شود که به کسی هشدار داده شود که ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشد.
پیش از این، CDC گفته بود افرادی که به طور کامل واکسینه نشده اند و در تماس نزدیک با یک فرد آلوده هستند، باید حداقل 10 روز در خانه بمانند.
اکنون این آژانس می‌گوید تنها افرادی که واکسن تقویتی دریافت کرده‌اند می‌توانند در صورتی که حداقل 10 روز از ماسک در همه شرایط استفاده کنند، قرنطینه را رد کنند.
این یک تغییر است. پیش از این، افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند – که CDC آنها را به عنوان داشتن دو دوز واکسن فایزر یا مدرنا یا یک دوز واکسن جانسون و جانسون تعریف کرده است – می توانستند از قرنطینه معاف شوند.
در حال حاضر، افرادی که واکسن اولیه خود را دریافت کرده‌اند، اما داروهای تقویت‌کننده را دریافت نکرده‌اند، در وضعیت مشابهی با کسانی هستند که تا حدی واکسینه شده‌اند یا اصلاً واکسینه نشده‌اند: آنها می‌توانند پس از پنج روز قرنطینه را متوقف کنند، اگر در تمام تنظیمات به مدت پنج روز بعد از آن ماسک بزنند.
پنج روز
تعلیق هر دو ایزوله و قرنطینه پس از پنج روز بدون خطر نیست.
بسیاری از مردم زمانی که برای اولین بار علائم را احساس می کنند، آزمایش می شوند، اما بسیاری از آمریکایی ها به دلایل دیگری آزمایش می شوند، مانند اینکه ببینند آیا می توانند به خانواده مراجعه کنند یا برای کار. به گفته کارشناسان، این بدان معناست که یک نتیجه آزمایش مثبت ممکن است دقیقاً زمان ابتلای یک فرد را نشان ندهد یا تصویر واضحی از زمان مسری ترین زمان ارائه دهد.
دکتر آرون گلات، پزشک نیویورکی که سخنگوی انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا است، می‌گوید: وقتی افراد آلوده می‌شوند، پس از پنج روز خطر شیوع به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، اما برای همه ناپدید نمی‌شود.
او گفت: «اگر آن را به 5 روز کاهش دهید، همچنان به تعداد اندک اما قابل توجهی از افرادی که مسری هستند، می روید.
والنسکی گفت به همین دلیل پوشیدن ماسک بخش مهمی از دستورالعمل CDC است.