ایتالیایی های واکسینه نشده با نزدیک شدن به تعطیلات با محدودیت های جدیدی روبرو می شوند

میلان: ایتالیا با نزدیک شدن به تعطیلات، زندگی افراد واکسینه نشده را ناراحت‌کننده‌تر می‌کند و آنها را از رستوران‌ها، تئاترها و موزه‌های سرپوشیده حذف می‌کند تا شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد و افراد شکاک به واکسن را تشویق کند تا واکسن دریافت کنند.
از دوشنبه تا 15 ژانویه، پلیس ایتالیا می‌تواند بررسی کند که غذاخوری‌ها در رستوران‌ها یا کافه‌ها دارای گواهی سلامت سبز “فوق العاده” هستند که گواهی می‌دهد یا واکسینه شده‌اند یا به تازگی از ویروس بهبود یافته‌اند. برنامه‌های تلفن‌های هوشمندی که وضعیت مجوز سلامت افراد را بررسی می‌کنند، به‌روزرسانی می‌شوند و کسانی که در روزهای اخیر آزمایش کووید-19 فقط منفی بوده‌اند، دیگر اجازه حضور در کنسرت‌ها، فیلم‌ها یا اجراها را نخواهند داشت.
تعداد عفونت‌های جدید کووید-19 در ایتالیا طی شش هفته گذشته به تدریج در حال افزایش بوده است، حتی قبل از اینکه نگرانی‌ها در مورد نوع جدید omicron ایجاد شود. این یک روند نگران کننده است زیرا ایتالیایی ها برای گذراندن وقت با دوستان و خانواده برنامه ریزی می کنند تا مهمانی های تعطیلات و استراحت کنند. سفرهای کریسمس و گردهمایی های تعطیلات سال گذشته به دلیل افزایش شدید شیوع بیماری به شدت محدود شد.
در حالی که هم آلمان و هم اتریش در حال حرکت به سمت اجباری کردن واکسن هستند، ایتالیا در عوض محدودیت‌ها را برای افرادی که واکسینه نشده‌اند در مناسب‌ترین زمان سال تشدید می‌کند – در حالی که به کسانی که واکسینه شده‌اند اجازه می‌دهد کمابیش طبق معمول زندگی خود را ادامه دهند.
نرخ واکسیناسیون ایتالیا بالاتر از بسیاری از همسایگانش است، یعنی 85 درصد از جمعیت 12 ساله و بالاتر واجد شرایط و 77 درصد از کل جمعیت. اما ثابت شده است که افراد 30، 40 و 50 ساله بیشترین تمایل را به واکسن زدن ندارند، به طوری که نزدیک به 3.5 میلیون نفر هنوز اولین دوزهای خود را دریافت نکرده اند.
به گفته سیلویو بروسافرو، رئیس انستیتوی بهداشت ملی ایتالیا، آنها همچنین همان گروه سنی هستند که اکنون بیشترین آسیب را از این ویروس می‌بینند.
همچنین از روز دوشنبه، افراد برای دسترسی به حمل‌ونقل عمومی محلی و اقامت در هتل‌ها باید کارت سلامت داشته باشند – که می‌توان آن را با آزمایش منفی اخیر نیز دریافت کرد. در میلان، بخشدار گفت: مجوزهای بهداشتی قبل از ورود افراد به مترو یا اتوبوس بررسی می شود.
با گرم شدن فصل خرید تعطیلات، بسیاری از شهرها از جمله رم و میلان دستور استفاده از ماسک را حتی در خارج از منزل داده اند.
مقامات بهداشت عمومی می گویند که واکسیناسیون، همراه با رفتار عمومی محتاطانه از جمله پوشیدن ماسک در جمعیت، کلید کاهش سطح عفونت است زیرا هوای زمستانی فعالیت های بیشتری را در داخل خانه انجام می دهد. آنها سطح نسبتاً بالای ایمن سازی ایتالیا را به عنوان یکی از دلایلی که منحنی عفونت به اندازه زمستان گذشته که محدودیت های گسترده ای با گسترش واریانت دلتا اعمال شد، تند نیست، می دانند.
جیانی رزا، مدیر پیشگیری وزارت بهداشت، گفت: واضح است که پس از گذشت دو سال از همه‌گیری، ما نمی‌توانیم به راحتی مدارس را به روی کلاس‌های فیزیکی ببندیم و فعالیت‌های اقتصادی را تعطیل کنیم.
وی گفت: “بنابراین، می توانید با اقدامات پایدار و با استفاده صحیح از گذرنامه سلامت، سعی کنید ویروس را کاهش دهید. سپس شرط بزرگ روی واکسیناسیون است.”