ایران: ایران می گوید «قاطعانه مصمم» برای نجات توافق هسته ای

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران «قاطعانه مصمم است» در مذاکراتی که روز دوشنبه در وین از سر گرفته می‌شود، با قدرت‌های بزرگ برای نجات توافق هسته‌ای خود در سال 2015 به توافق برسد.
سعید خطیب زاده در جمع خبرنگاران گفت: هیئت جمهوری اسلامی ایران با عزم راسخ برای دستیابی به توافق در وین به سر می برد و چشم به راه گفت وگوهای مثمر ثمر است.
“دولت با اعزام تیمی با کیفیت که برای همه شناخته شده است، اراده و جدیت خود را نشان داده است. اگر طرف مقابل نیز همین تمایل را نشان دهد، ما در مسیر درستی برای رسیدن به توافق خواهیم بود.”
به گزارش رسانه‌های داخلی، هیئت ایرانی به ریاست علی باقری معاون وزیر امور خارجه برای دور جدید مذاکرات بسیار توسعه یافته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر آمریکا با عزم راسخ برای خروج از بن بست و غلبه بر مشکلاتی که در دورهای قبلی بر سر آن توافق نداشتیم، به وین بیاید، مسیر گفت وگو قطعا آسان تر خواهد شد.
این مذاکرات که از ژوئن به حالت تعلیق درآمده است، قرار است بین ایران و بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه با هدف ترمیم توافق هسته ای ایران که در سال 2015 به دست آمده بود، از سر گرفته شود.
ایالات متحده که در دوران ریاست جمهوری وقت دونالد ترامپ در سال 2018 به طور یکجانبه از توافق خارج شد، قرار است به طور غیرمستقیم در این مذاکرات شرکت کند.