ایلان ماسک با به دست آوردن مزایای بیشتر رقبا، پایان دادن به یارانه ها را دو برابر می کند

اما اینطور نیست، حداقل درست است اکنون. ماسک گاهاً مبارزی در نشست مدیرعامل وال استریت ژورنال در روز دوشنبه سخنرانی کرد و پیشنهاد کرد بسته زیرساختی بایدن لغو شود. ماسک گفت که تسلا به اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای وسایل نقلیه الکتریکی نیازی ندارد، که برای افرادی که خودروهای برقی پلاگین می‌خرند، اعتبار مالیاتی تا این میزان را فراهم می‌کند تا تقاضا برای خودروهای خود را افزایش دهد. او همچنین حمایت فدرال برای شارژ زیرساخت ها را غیر ضروری خواند.

ماسک گفت: “آیا ما برای پمپ بنزین ها نیاز به حمایت داریم؟ ما نداریم.” “نیازی به پشتیبانی برای شبکه شارژ نیست. من آن را حذف می کنم. حذف کنید.”

امروزه حدود 45000 ایستگاه شارژ در ایالات متحده وجود دارد. لایحه زیرساخت 7.5 میلیارد دلار برای زیرساخت شارژ اختصاص می دهد که دولت بایدن امیدوار است به هدف خود یعنی 500000 ایستگاه شارژ برسد. ایستگاه های شارژ تسلا در ایالات متحده در حال حاضر فقط توسط خودروهای تسلا قابل استفاده هستند. این شرکت گفته است که آنها را به روی تمام خودروسازان باز می کند، اما مالکان غیر تسلا احتمالاً نیاز به خرید آداپتور دارند، زیرا تسلا از یک دوشاخه مجزا استفاده می کند. ایستگاه های شارژ جدید احتمالاً بلافاصله برای مالکان غیر تسلا در دسترس تر و مقرون به صرفه تر خواهند بود.
تسلا در ژانویه 2010، قبل از عرضه اولیه عمومی خود در تابستان، 465 میلیون دلار وام از وزارت انرژی دریافت کرد. تسلا همچنین از فروش اعتبارات نظارتی به خودروسازان دیگر سود می برد که به سودآوری آن کمک می کند. بسیاری از دولت های ایالتی خودروسازان را ملزم به فروش برخی وسایل نقلیه بدون آلایندگی می کنند. خودروسازانی که الزامات را برآورده نمی‌کنند، می‌توانند از تسلا اعتبار بخرند که با توجه به اینکه فقط خودروهای برقی می‌فروشد، مازاد عرضه دارد. این برنامه های دولتی برای تشویق گذار به وسایل نقلیه الکتریکی طراحی شده اند.

و نوادا به تسلا 1.3 میلیارد دلار یارانه داد تا «گیگافکتوری» خود را که در آن باتری می‌سازد، در اسپارکس، نوادا بسازد.

اما تسلا از یک استارت آپ اثبات نشده به با ارزش ترین خودروساز جهان، یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شده است. توسط ثروتمندترین مرد جهان اداره می شود و دارایی 267 میلیارد دلاری است که عمدتاً از سهام مالکیت او حاصل می شود. امروزه تسلا ممکن است در موقعیت بهتری نسبت به هرکس دیگری برای رقابت در یک زمین بازی برابر قرار گیرد. تسلا بیش از 30000 ایستگاه شارژ سریع در سراسر جهان دارد. وسایل نقلیه آن به قدری محبوب هستند که برخی از مدل های خودروهای فعلی سفارش مجدد داده می شوند تا تابستان آینده، علیرغم افزایش قیمت تسلا در سال جاری.
تسلا از بسیاری جهات یک داستان موفقیت آمریكا است، اما زمانی كه دولت بایدن در تابستان امسال نشست خودروهای برقی را در كاخ سفید برگزار كرد، شامل این داستان نشد. تسلا بیشتر خودروهای الکتریکی را در ایالات متحده می فروشد.
تسلا و دولت بایدن در مورد کارگران اتحادیه اختلاف نظر دارند. بایدن از کارگران اتحادیه حمایت می کند و آنها را خالق طبقه متوسط ​​می داند. تسلا به کارگران اتحادیه متکی نیست، اگرچه ماسک به آن متکی است ادعا کرد که به طور متوسط ​​کارگران او ممکن است بیشتر از کارگران اتحادیه شده در جنرال موتورز درآمد کسب کنند. سابقه ایمنی کارگران تسلا در مواقعی مورد انتقاد قرار گرفته است که بدتر از بقیه صنعت خودروسازی است که عموماً از کارگران اتحادیه استفاده می کنند. تسلا سال گذشته اعلام کرد که میزان آسیب دیدگی به ازای هر خودروی تولید شده نسبت به سال 2019 50 درصد کاهش یافته است.

قانون بهتر ساختن بایدن که در مجلس تصویب شد، 4500 دلار یارانه اضافی به خودروهای الکتریکی که توسط کارگران اتحادیه تولید می شوند، می دهد. تسلا واجد شرایط دریافت این یارانه ها نخواهد بود.

در حالی که تسلا و ماسک در گذشته یارانه‌های دولتی را پذیرفته‌اند، او از یارانه‌ها نیز انتقاد کرده و در برخی مواقع خواستار خلاص شدن از شر همه آن‌ها شده است.

ماسک گفت: “این دیدگاه تسلا همیشه این بوده است که همه یارانه ها باید حذف شوند، اما این باید شامل یارانه های عظیم نفت و گاز باشد.” توییت کرد ماه گذشته.
بر اساس گزارش سازمان ملل، جهان 423 میلیارد دلار برای سوخت‌های فسیلی یارانه هزینه می‌کند. یارانه های ایالات متحده تقریباً 20 میلیارد دلار در سال است.

ماسک، علی‌رغم درخواستش برای لغو لایحه زیرساخت‌ها، گفت که احساس می‌کند آمریکا به فرودگاه‌ها و بزرگراه‌های بهتری نیاز دارد. او توضیح نداد که چگونه باید بودجه آنها تامین شود.

تسلا، که عموماً با رسانه های خبری حرفه ای ارتباط برقرار نمی کند، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.