اینترپل یک مقام امارات متحده عربی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد

استانبول: اینترپل روز پنجشنبه در جریان مجمع عمومی سالانه نهاد مجری قانون بین‌المللی که در استانبول برگزار شد، یک مقام متخاصم از امارات متحده عربی را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کرد.
سرلشکر احمد ناصر الرئیسی، بازرس کل در وزارت کشور امارات متحده عربی، برای یک دوره چهار ساله انتخاب شد. او توسط گروه های حقوق بشری به دست داشتن در شکنجه و بازداشت های خودسرانه در امارات متهم شده است.
از زمانی که اولین رئیس جمهور چین، منگ هونگوی، در اواسط دوره چهار ساله خود در سفر بازگشت به چین در سال 2018 ناپدید شد، رای گیری برای رئیس جمهور از نزدیک زیر نظر بود. متعاقباً مشخص شد که او به اتهام اتهام بازداشت شده است. رشوه خواری و سایر جرایم ادعایی
نهاد مجری قانون بین المللی همچنین گفت که والدسی اورکیزا از برزیل به عنوان معاون رئیس جمهور در قاره آمریکا انتخاب شد، در حالی که گاربا بابا عمر از نیجریه به عنوان معاون رئیس جمهور آفریقا انتخاب شد.
الرئیسی متهم به شکنجه است و در پنج کشور از جمله در فرانسه که مقر اینترپل است و ترکیه که در آن انتخابات برگزار می شود، شکایت جنایی دارد.
الرئیسی کمپین زیرکانه ای را برای پست ریاست جمهوری راه اندازی کرده است، برای دیدار با قانونگذاران و مقامات دولتی به سراسر جهان سفر کرده و دارای مدارک علمی از بریتانیا و ایالات متحده و سال ها تجربه پلیس است.
الرئیسی در مقاله ای برای روزنامه دولتی ابوظبی گفت که می خواهد اینترپل را «مدرن و متحول کند» و از «نقش امارات متحده عربی به عنوان یک رهبر در پلیس فناوری محور و پل ساز در جامعه بین المللی استفاده می کند». ”