اینستاگرام: رئیس اینستاگرام با قانونگذاران آمریکایی به دلیل اتهامات علیه تأثیر آن بر کودکان روبرو می شود

واشنگتن: رئیس اینستاگرام پس از اینکه گزارش‌های مطبوعاتی بر اساس تحقیقات داخلی فاش شده نشان داد که این برنامه اشتراک‌گذاری عکس می‌تواند به کاربران جوانش آسیب برساند، چهارشنبه با یک روز چهارشنبه از سوی قانون‌گذاران آمریکایی مواجه شد.
شهادت آدام موسری در حالی است که شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی تحت مدیریت متای مادر فیس‌بوک با بحرانی مواجه می‌شوند که جرقه آن اسناد خود این شرکت است و فشار سال‌ها ایالات متحده برای تنظیم مقررات را دوباره برانگیخته است.
اسنادی که توسط افشاگر فیسبوک، فرانسیس هاوگن به خبرنگاران، قانون‌گذاران و قانون‌گذاران درز کرده است، شامل تحقیقاتی در سال 2019 می‌شود که نشان می‌دهد اینستاگرام مشکلات تصویر بدن را برای یک دختر نوجوان از هر سه دختر بدتر می‌کند.
گزارش دیگری در سال 2020 نشان داد که 32 درصد از دختران نوجوان گفته اند که وقتی نسبت به بدن خود احساس بدی دارند، اینستاگرام وضعیت را بدتر می کند.
فیس بوک به شدت از مجموعه ای از گزارش های وال استریت ژورنال بر اساس یافته ها و مجموعه های بعدی برای یک کنسرسیوم رسانه ای ایالات متحده عقب نشینی کرده است و استدلال می کند که تحقیقاتش نادرست توصیف شده است.
سناتورهای ریچارد بلومنتال و مارشا بلکبرن این جلسه را رهبری می‌کنند، آخرین مورد از مجموعه‌ای که بررسی می‌کند چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند باعث ایجاد احساس بدتری در نوجوانان نسبت به خودشان شوند.
بلومنتال روز سه شنبه گفت: «مکالمه من با والدین عمیقاً مرا برانگیخت تا برای… اصلاحات بجنگم و پاسخی بخواهم که تمام ملت به دنبال آن هستند.
فیس بوک از رسوایی های دیگری مانند رسوایی مربوط به کمبریج آنالیتیکا، یک شرکت مشاوره بریتانیایی که از داده های شخصی میلیون ها کاربر فیس بوک برای هدف قرار دادن تبلیغات سیاسی استفاده می کرد، عقب نشینی کرده است.
در آن صورت، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی، برای عذرخواهی به واشنگتن رفت و شرکت با تسویه حساب 5 میلیارد دلاری با تنظیم کننده های ایالات متحده موافقت کرد.
با این حال، شبکه رسانه های اجتماعی پیشرو با حداقل یک تحقیق مواجه است که به دلیل آخرین بحران تحریک شده است: کنسرسیومی از ایالت های ایالات متحده در نوامبر تحقیقی درباره تکنیک های متا برای جذب کاربران جوان و آسیب های احتمالی ناشی از آن اعلام کردند.
در آستانه جلسه استماع روز چهارشنبه در مقابل کمیته فرعی بازرگانی سنا، اینستاگرام از محافظت‌های جدیدی برای کاربران جوان مانند پیشنهاد استراحت در صورتی که زمان زیادی را در این پلتفرم صرف کرده‌اند، اعلام کرد.
زمان اعلامیه با استقبال محتاطانه قانونگذاران مواجه شد و آنها این سوال را مطرح کردند که آیا این تلاشی برای حواس پرتی قبل از جلسه استماع است یا خیر.
استفان بالکام، بنیانگذار و مدیر عامل گروه حمایت از مؤسسه ایمنی آنلاین خانواده، گفت که اعلامیه های پیش از شنیدن یک سنت واشنگتن است، اما خاطرنشان کرد که آنها مشکلات برنامه را از بین نمی برند.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: “اینستاگرام از آنچه که بود ایمن تر است. من فکر می کنم اینستاگرام برای نوجوانان کمتر از گذشته سمی است. اما هرگز کامل نخواهد بود، هرگز کاملاً ایمن نخواهد بود. اما این در مورد همه رسانه های اجتماعی صادق است.”