این می تواند آینده سفر با هواپیما درجه یک باشد

(سی ان ان) – فرست کلاس در بسیاری از خطوط هوایی در راه است، زیرا صندلی‌های کلاس تجاری و مینی سوئیت‌ها بزرگ‌تر، خصوصی‌تر و مجلل‌تر می‌شوند – و بودجه‌های کمتری برای اضافه کردن چیزی که ممکن است یک صفر اضافی بر برچسب قیمت فرست کلاس باشد افزایش می‌یابد.

اما به طور کامل از بین نمی رود.

بله، آن شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مجلل که به آن فکر می‌کنید احتمالاً به کار خود ادامه خواهد داد. یکی دیگر با لباس مهماندار معروف و مرکز بزرگ جهانی، یا سخنگوی افراد مشهور، حمایت مالی فوتبال، و شبکه مسیرهای عظیمی که شما را به نقاط دوردست جهان متصل می کند، همینطور است.

اگرچه احتمالاً شبیه به نظر نخواهد رسید. از آنجایی که هواپیماهای کوچک‌تر ممتاز جایگزین A380 و 747 غول‌های آسمان می‌شوند، طراحان به دنبال تجدید نظر اساسی در ظاهر کلاس اول هستند.

پس چرا درجه یک هنوز هم یک چیز است؟ بخشی از آن چیزی است که آنتونی هارکاپ، مدیر ارشد در خانه طراحی تیگ – که کابین جت را با مشارکت بوئینگ تا 707 طراحی کرده است – “اثر هاله” می نامد.

هارکاپ می‌گوید: «داشتن یک کابین درجه یک اثر هاله‌ای قدرتمند دارد – ارائه پیشنهاد مسافرتی خطوط هوایی به بهترین شکل ممکن». زمانی که اولین آپارتمان اتحاد را در A380 طراحی کردیم، این چالش بسیار بود.

هارکاپ می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند. در نقش قبلی، او رهبر طراحی و مخترع هر دو آپارتمان فرست و رزیدنس سوئیت های درجه یک در هواپیمای ایرباس A380 اتحاد مستقر در ابوظبی بود.

فوق العاده انحصاری

رزیدنس اتحاد یک سوئیت کامل یک خوابه است.

رزیدنس اتحاد یک سوئیت کامل یک خوابه است.

کریم صاحب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

رزیدنس یک سوئیت کامل یک خوابه است، با یک تخت با اندازه کامل برای حداکثر دو مسافر که در فضایی به نام فضای “پیشانی” در جلوی عرشه بالای ایرباس A380 – که امارات از آن به عنوان درجه یک استفاده می کند، قرار می گیرد. اتاق‌های دوش و بسیاری از خطوط هوایی دیگر به‌عنوان یک فضای مبل کمی دوست‌داشتنی برای کلاس تجاری – و یک مبل دو نفره به‌عنوان «صندلی» ترک می‌کنند.

طرح اول آپارتمان گامی اساسی در چرخاندن سوئیت به سمت خود برداشت – به معنای واقعی کلمه، با تخت در 90 درجه از جهت حرکت هواپیما، با یک صندلی راحتی جداگانه برای نشستن.

اولین آپارتمان اتحاد تخت ها را در 90 درجه نسبت به جهت حرکت قرار داده است.

اولین آپارتمان اتحاد تخت ها را در 90 درجه نسبت به جهت حرکت قرار داده است.

کریم صاحب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

هارکاپ توضیح می دهد: «تجربه جدید و تحول آفرین ارائه شده توسط First Apartments انتخابی بود. برای اولین بار مسافران دیگر مجبور نبودند در همان جایی که غذا می خوردند بخوابند.

این ایده به زودی در جاهای دیگر پذیرفته شد.

هارکاپ می‌گوید: «چند سال بعد، سنگاپور یک محصول اختصاصی از نوع «اتاق» صندلی و تخت را نیز عرضه کرد — دوباره در عرشه A380… یک کابین منحصربه‌فرد در یک مکان منحصر به فرد که به خوبی برای یک فرد مجرد مناسب است. چیدمان راهرو.”

هواپیمای بوئینگ 747 نیز به خطوط هوایی این امکان را داد که کابین‌های درجه یک را در کابین‌های دماغه‌ای فوق‌العاده بی‌صدا و فوق‌العاده منحصربه‌فرد هواپیمای جت لاینر ایجاد کنند.

اما با پایان یافتن تولید 747 و A380، و بسیاری از خطوط هوایی ترجیح می‌دهند در عصر تقاضای نامشخص پس از کووید-19 به جای بازسازی هواپیماهای جامبو و سوپرجامبو خود بازنشسته شوند، مکان‌های منحصربه‌فرد کمتری برای کلاس اول در پرچم‌داران فعلی و آینده باقی مانده است: ایرباس. A350 و Boeing 777 که جت های دو موتوره دو راهرو هستند که کابین آنها اساساً یک مستطیل بلند بزرگ است.

چالش های فضایی

فرست کلاس سنگاپور نیز تخت هایی با زاویه 90 درجه ارائه می دهد.

فرست کلاس سنگاپور نیز تخت هایی با زاویه 90 درجه ارائه می دهد.

TOH TING WEI/AFP از طریق Getty Images

این امر باعث می شود که ایجاد فضایی منحصر به فرد و ممتاز به ویژه چالش برانگیز باشد، به خصوص با تصمیم شرکت های هواپیمایی که در بسیاری از موارد تعداد صندلی های درجه یک را کاهش می دهند.

هارکاپ می‌گوید: «با توجه به گرایش به ارائه تعداد کمی از صندلی‌های درجه یک فوق‌العاده، ما کانسپت کابین کلاس اول را طراحی کردیم. کابین جدید Teague، Four Seasons، لوکس، انتخاب و حریم خصوصی بدون دیوار را از طریق طراحی ساده، سبک و حالت جامد ارائه می دهد.

Four Seasons که هیچ ارتباطی با برند هتلی به همین نام ندارد، سخاوتمندانه‌ترین منابع موجود در کشتی است: فضا.

جایی که چیدمان های دیگر دارای هشت صندلی هستند که به تخت تبدیل می شوند – چهار صندلی در پنجره و چهار صندلی وسط – تیگ دو جفت صندلی در مرکز و چهار تخت تمام وقت در کنار پنجره ها را پیشنهاد می کند.

بنابراین فضای شخصی هر مسافر در سراسر راهرو تقسیم می شود، صندلی آنها در وسط و تخت آنها در پنجره قرار دارد.

برای اضافه کردن حریم خصوصی، ردیف اول رو به جلو و ردیف دوم رو به عقب است، به این معنی که مسافران حتی قبل از نصب پرده های حریم خصوصی از کف تا سقف، یکدیگر را روی جداکننده های پشت بلند نمی بینند.

جداکننده برقی بین صندلی‌های یک ردیف به این معنی است که مسافرانی که با هم سفر می‌کنند می‌توانند با هم غذا بخورند و استراحت کنند، اما هیچ گزینه‌ای برای تخت دو نفره قابل تبدیل مانند برخی از کابین‌های کلاس اول فعلی وجود ندارد.

در مورد قیمت گذاری، شما به دنبال اضافه کردن چند صفر به قیمت یک سفر کلاس اقتصادی هستید. یک پرواز نمونه در اکونومی به مدت 14 ساعت یا بیشتر ممکن است 900 دلار در اقتصادی، 3500 دلار در کسب و کار، اما بیش از 10000 دلار در فرست کلاس باشد – و این قبل از اینکه به این فضاهای جدید، جادارتر و فوق لوکس برسید.

و مسافران آن را خواهند خرید — حداقل برخی از آنها، ادیسون شونلند از گروه تحلیل هوانوردی AirInsight توضیح می دهد.

او می‌گوید: «شرکت‌های هواپیمایی وجود خواهند داشت که به ارائه کلاس اول ادامه می‌دهند، و تأمین‌کنندگانی که به ساخت این صندلی‌ها ادامه می‌دهند تا مسافرانی که مایل به پرداخت هزینه‌های کلان برای پرواز با آن‌ها هستند».

جواهر در تاج

مفهوم کابین چهار فصل توسط تیگ

طرح چهار فصل تیگ دارای تخت های دائمی است.

چای

Teague’s Four Seasons تنها یک گزینه برای خطوط هوایی است، که باید حداقل دو یا سه سال قبل از تحویل به کابین های خود فکر کنند تا بتوانند فضاها را طراحی، مشخص، گواهی ایمنی و نصب کنند. هواپیما در کارخانه های ایرباس یا بوئینگ در تولوز و سیاتل.

برای طراحان، گزینه‌هایی در اطراف کابین نیز وجود خواهد داشت، زیرا معمولاً یک آشپزخانه کوچک در جلو پشت عرشه پرواز وجود دارد که کلاس تجاری مستقیماً پشت فرست کلاس قرار دارد.

اضافه کردن یک نوار یا فضای مشترک دیگر به کابین نیز ممکن است شرایط را برای شرکت هواپیمایی که به دنبال برجسته کردن تجملات پرواز خود برای مسافران احتمالی است، متزلزل کند.

هارکاپ به سی‌ان‌ان می‌گوید: «حذف کلاً فرست کلاس و از دست دادن جواهر در تاج سبد صندلی‌های خطوط هوایی، پیامی چالش برانگیز برای برقراری ارتباط است».

در عوض، “کاهش اندازه کابین درجه یک و محدود کردن آن به تعداد کمی هواپیما بسیار منطقی تر است. به این ترتیب شرکت هواپیمایی ریسک مالی را در بر می گیرد و ارزش ویژه برند “لحظه بیلبورد” درجه یک را حفظ می کند.” هارکاپ توضیح می دهد.

اما با وجود صندلی‌ها و مینی سوئیت‌های کلاس تجاری جادار و مجلل با درهای مخصوص به خود، ایجاد تجربه‌ای در کلاس اول به‌خوبی مجلل برای درخشش محصولات هاله خطوط هوایی حیاتی خواهد بود.

اعتبار تصویر برتر: تیگ