این پسر 10 ساله سال گذشته از بابانوئل درخواست واکسن کرونا کرد. او امسال درخواست دیگری دارد

تنها چیزی که جونا سایمونز می‌خواست یک درمان کرونا برای نجات جهان بود.

آن سال گذشته بود. نامه یونا از طریق برنامه عملیات سانتا سرویس پست ایالات متحده جمع آوری و در CNN منتشر شد. این یکی از مواردی بود که تلفات همه‌گیری را بر کودکان در سراسر کشور فاش کرد.

در این فصل تعطیلات، پسر 10 ساله فلوریدا با درخواستی متفاوت از بابانوئل بازگشته است.

او در نامه ای خطاب به قطب شمال و به اشتراک گذاشتن با CNN نوشت: “سانتای عزیز، من جونا هستم. مرا به خاطر می آوری؟ من کسی بودم که درخواست درمان کووید کردم.” “btw, ty خیلی برای واکسن! شما کمک کردید زندگی ها را نجات دهید. امسال، آیا می توانم لطفاً یک لباس بابانوئل برای پخش شادی شما در سراسر جهان داشته باشم؟”

نامه‌هایی به بابانوئل نشان می‌دهد که این بیماری همه‌گیر چه تلفاتی را بر کودکان وارد می‌کند

مادرش، دو سیمونز، می‌گوید که جونا نامه‌های بابانوئل خود را خودش می‌نویسد، بدون کمک والدینش.

با وجود یک ویروس بی امان و تهدیدات نوع Omicron که هنوز یک کشور خسته را درگیر می کند، جونا برنامه های بزرگی برای لباس بابانوئل دارد.

دانش آموز کلاس پنجمی به سی ان ان گفت: “می خواهم آن را بپوشم و در اطراف محله بگردم و شادی بابانوئل را پخش کنم، از مردم بپرسم که برای کریسمس چه می خواهند.”

جونا سیمونز'  نامه ای به بابانوئل سال گذشته

مادر یونا می‌گوید که مطمئن نیست پسرش هنوز به بابانوئل اعتقاد دارد یا خیر.

او می گوید: “اما جونا لحظاتی شبیه بابانوئل را تجربه کرده است. به عنوان مثال، سال گذشته او آرزوی کریسمس خود را به جهان فرستاد و تا حدودی برآورده شد.”

“فکر می‌کنم نوشتن آن نامه، حتی اگر به بابانوئل اعتقاد نداشت، برای او توانایی اعمال کنترل بر مشکل (همه‌گیری) بود. این روشی بود که با احساساتش ارتباط برقرار کرد و آنچه را که آرزو داشت اتفاق بیفتد بیان کرد. “

کمک به دیگران برای یونس چیز جدیدی نیست

جونا سالهاست که شادی را در جامعه پارکلند خود پخش می کند.

مادرش می گوید که بزرگ شدن در پارکلند، جایی که قتل عام سال 2018 در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس 17 کشته برجای گذاشت، بر جونا و سایر کودکان محلی تأثیر گذاشته است.

او می‌گوید: «آنچه اینجا اتفاق افتاد تأثیر زیادی روی بچه‌های اینجا داشت. او در مدرسه راهنمایی بود و مدرسه‌اش آن روز تعطیل بود. “من فکر می‌کنم که مانند جونا، شما هم بچه‌هایی را به اینجا می‌آورید که ذهنیت مدنی دارند و می‌خواهند تفاوتی ایجاد کنند… وقتی او تأثیر کمک‌هایش را بر دیگران می‌بیند، می‌خواهد کارهای بیشتری برای کمک انجام دهد.”

جونا در ماه جولای 10 ساله شد و به جای هدایایی از خانواده و دوستانش خواست که به بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود کمک کنند. مادرش می‌گوید تلاش‌های تولد او باعث جمع‌آوری 1000 دلار کمک‌های مالی از خانواده و دوستان در سراسر جهان شد – حتی کارمندان مورد علاقه‌اش در فروشگاه محلی Publix.

جونا سایمونز قبل از اهدای موهای بلند خود به خیریه برای تولد 10 سالگی خود، عکسی در دست دارد.
او همچنین تولد خود را با اهدای موهای خود به Locks of Love، موسسه خیریه ای که برای کودکان مبتلا به سرطان یا سایر شرایط پزشکی کلاه گیس می سازد، جشن گرفت. در طول یک سال قرنطینه، او با تعدادی از دوستانش متحد شد و موهایش را به 9 اینچ رساند.

او می‌گوید: «آنقدر طولانی بود که به خاطر آن مورد آزار و اذیت قرار گرفتم. بعضی ها مرا دختر صدا می کردند.

اعمال نیک یونس به روز تولد محدود نمی شود. او در تمام سال برای کمک به جامعه خود کار می کند، از جمله اهدا و دسته بندی غذا برای بی خانمان ها با سازمان Feeding South Florida، و بسته بندی هدایای تعطیلات برای کودکان.

دو سیمونز می گوید که خیریه پسرش در نزدیکی خانه با پدربزرگ و مادربزرگش که در دهه 90 زندگی خود هستند و در همان نزدیکی زندگی می کنند، آغاز می شود. او می‌گوید که یونا هر هفته زباله‌های آنها را بیرون می‌آورد، درهای ماشین را برای آنها باز نگه می‌دارد و به آنها کمک می‌کند تا پیاده‌روهایشان از آسانسور بالا بروند.

جونا با پدربزرگ و مادربزرگش، نانسی و جی سایمونز.

او یک دکتر بالقوه است که داروی او عشق است

یونس مدتهاست راههایی برای گسترش شادی پیدا کرده است. در 3 سالگی او شروع به پوشیدن لباس پزشک کرد تا عزیزان بیمار را ملاقات کند.

پدرش جو سیمونز می‌گوید: «از کودکی همیشه لباس پزشکان را می‌خواست. او می‌گوید: “او لباس پزشک می‌پوشید، زیرا دارویش عشق بود. اعضای خانواده را در بیمارستان ملاقات می‌کرد، وضعیت حیاتی آنها را بررسی می‌کرد، با پرستاران صحبت می‌کرد و برای آنها یک داروی خاص تجویز می‌کرد: عشق.”

در شروع همه‌گیری، جونا از والدینش خواست که برای او یک «کت و شلوار همه‌گیر» با تجهیزات محافظ شخصی که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان می‌پوشند، بخرند. او به آنها گفت که در صورت نیاز به ملاقات اقوام در بیمارستان و تجویز داروی عشقش، یکی می خواهد.

یونا هنوز نیازی به انجام این کار نداشته است، بنابراین او این لباس را بیشتر در خانه می پوشد، زمانی که از خرس عروسکی خود مراقبت می کند.

مادرش می گوید: «از خرس او بسیار مراقبت می شود.

زمانی که اعضای خانواده در بیمارستان بستری می شوند، جونا سایمونز برای ملاقات با آنها لباس پزشک می پوشد.  سپس داروی مخصوصی را تجویز می کند: عشق.

یونا برنامه های بزرگی برای تولد 11 سالگی خود دارد

الهام بخش جونا، هدر خلیل، یک زن پارکلند است که داوطلبانه زیادی در جامعه انجام می دهد و مدال خدمات خیریه شهردار را دریافت کرده است.

دو سیمونز می‌گوید: «او واقعاً او را تبدیل به یک کارمند دولتی کرد.

یونا وقتی بزرگ شد می خواهد خیلی چیزها باشد. بیشتر روزها به مردم می گوید که می خواهد پزشک، وکیل یا افسر پلیس شود. اما او فکر می کند که به عنوان رهبر جهان آزاد می تواند تغییرات بزرگ تری ایجاد کند.

او می گوید: «بهترین هدف من رئیس جمهور شدن است. به این ترتیب، می‌توانم در بسیاری از چیزها تغییراتی ایجاد کنم و تصمیماتی بگیرم که به دیگران کمک کند.»

تا آن زمان، او به کمک به افراد جامعه خود ادامه خواهد داد.

جونا در حال حاضر برنامه های بزرگی برای تولد 11 سالگی خود در جولای آینده دارد. او امیدوار است که تا آن زمان کووید-19 به گذشته تبدیل شود، بنابراین می تواند بدون ماسک به کمپ خوابیده برود.

او همچنین به عنوان سفیر بی خانمان ها ثبت نام کرده است. و بار دیگر او قصد دارد از روز تولدش برای جمع آوری پول برای امور خیریه استفاده کند. شاید او حتی کت و شلوار بابانوئل خود را بپوشد.