این کاملاً متاورس نیست، اما متا در حال راه اندازی دنیای مجازی خود است

شرکتی که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، پنجشنبه گفت که Horizon Worlds، یک برنامه رایگان برای معاشرت در VR است مدت زیادی است که در حال ساخت است، اکنون برای هر 18 سال و بالاتر با هدست Quest 2 در ایالات متحده و کانادا باز است.
Horizon Worlds یک متاورژن کاملاً کامل نیست. این مفهوم غیرقابل تعریف به تلاش‌هایی برای ایجاد یک قلمرو مجازی گسترده اشاره دارد که افراد بتوانند از طریق آواتارهای دیجیتال در آن قدم بزنند و با دیگرانی که در آنجا حضور دارند تعامل کنند. اما این راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌هایی است که این شرکت برای محبوب کردن واقعیت مجازی – و اجتماعی شدن مجازی – از زمان خرید Oculus در سال 2014 انجام داده است.

در Horizon Worlds، کاربران هدست می‌توانند با دوستان و افراد جدید ملاقات کنند، بازی کنند و دنیای خود را بسازند. کاربرانی که به‌عنوان آواتارهایی به‌شدت قابل تنظیم اما بدون پا به نظر می‌رسند، می‌توانند انگشتان و دست‌های واقعی خود را حرکت دهند تا در VR حرکات بدنی انجام دهند، و به نظر می‌رسد که دهان آواتارهای آن‌ها در حین صحبت کردن، به شیوه‌های واقعی حرکت می‌کند.

متا این هفته به CNN Business به Horizon Worlds دسترسی داد تا بتوانم آن را امتحان کنم، از جمله در طول یک راهنما نسخه ی نمایشی در روز چهارشنبه در ابتدا، ترکیبی متروک از یک برنامه مجازی اجتماعی دیگر، Rec Room، و دنیای مجازی پیشگام ساخته شده توسط کاربر Second Life به نظر می رسید. به عنوان مثال، روز سه‌شنبه، به چندین کشور مختلف سفر کردم “جهان ها” در برنامه تا آنجا که می توانستم، بی نتیجه برای یک انسان مجازی دیگر جستجو می کردم. در نهایت، من به جایی شبیه یک مرکز خرید متروکه فرود آمدم – دنیایی به نام “زامبی های رترو” – جایی که به زامبی ها شلیک کردم تا اینکه یکی از آنها به من حمله کرد.

اپلیکیشن اجتماعی جدید فیسبوک برای واقعیت مجازی، Horizon Worlds، کاربران را تشویق می‌کند تا با هم معاشرت کنند و جهان‌های مجازی جدید ایجاد کنند.

حضور در دمو با گروه کوچکی از مردم (کارمندان متا و یک روزنامه نگار دیگر) سرگرم کننده تر بود. ما برای انجام یک بازی برچسب لیزری، Arena Clash، به تیم‌ها تقسیم شدیم. من از بازی لذت بردم، اما هم تیمی‌هایم هر بار که ناک اوت می‌شدم، سریع به من یک امتیاز مجازی می‌دادند تا مرا احیا کنند. (بازی در حال حاضر یک مورد رایج استفاده از VR است. از آنجایی که افراد بیشتری به Horizon Worlds دسترسی پیدا می‌کنند، ممکن است کارهای دیگری را انجام دهند.)

همچنین توجه داشته باشید: به امید اینکه آزار و اذیت در VR به حداقل برسد، Horizon Worlds چند دقیقه آخر فعالیت هر کاربر را به صورت متوالی ثبت می‌کند و در طول زمان آن را بازنویسی می‌کند. اگر کاربر گزارشی مبنی بر تعامل منفی با دیگران در برنامه ارسال کند، این فیلم شامل خواهد شد.

با Horizon Worlds، متا امیدوار است VR را از یک فناوری خاص، با موارد استفاده نامشخص فراتر از بازی و سرگرمی، به یک رسانه بازار انبوه سوق دهد. اجتماعی شدن در واقعیت مجازی مدت‌ها هدف بسیاری از سازندگان هدست و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی بوده است، اما هیچ شرکتی هنوز موفق نشده است که تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان را هم هدست بخرند و هم به روشی که مثلاً با سایت‌های رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهیم به طور مکرر ظاهر شوند. گوشی های هوشمند ما

برای انجام این کار، متا باید مشتریان را متقاعد کند که یک هدست Quest 2 با قیمت 299 دلار خریداری کنند و سپس به طور مکرر دستگاه را برای مدت زمان طولانی استفاده کنند.

راشل متز، خبرنگار CNN، این هفته با واقعیت مجازی در اطراف Horizon Worlds پرسه زد.
راه اندازی Horizon Worlds همچنین زمانی انجام می شود که متا تلاش های VR خود را به عنوان بخشی از شرط بندی بلندمدت روی متاورس دو برابر کرده است. این شرکت قبلاً گفته بود که آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی فیس‌بوک – بخش خود را به خدمات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اختصاص داده است – به عنوان یک بخش گزارش جداگانه از برنامه‌های اجتماعی خود. متا همچنین گفته است که 10000 نفر را در اروپا استخدام خواهد کرد تا مفهوم متاورس خود را بسازد. (و متا تنها نیست – ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در اوایل سال جاری گفت که این شرکت می‌خواهد “متافورس سازمانی” بسازد، و بازی‌هایی مانند Roblox و Fortnite که دنیای مجازی خود را اداره می‌کنند، نسخه‌های متاورس را تبلیغ می‌کنند. برای ماهها.)
فیس بوک از شما می خواهد که جلسه بعدی خود را در VR برگزار کنید

متا امیدوار است که کاربران به Horizon Worlds نه تنها برای پاتوق کردن، بلکه برای ساخت مکان‌های بیشتری برای بازی در VR بیایند. متا گفت که کاربران Horizon Worlds از زمان شروع آزمایش بتا خصوصی در سال گذشته، هزاران جهان را در این برنامه ساخته اند.

Horizon Worlds اولین باری نیست که متا و شرکت تابعه آن Oculus تلاش می‌کنند تا تعامل اجتماعی از طریق VR را رایج کنند. این شرکت برنامه‌های پاتوق مجازی Oculus Rooms و Facebook Spaces را به ترتیب در سال‌های 2016 و 2017 راه‌اندازی کرد که به گروه‌های کوچکی از کاربران اجازه می‌داد در VR جمع شوند. با این حال، این شرکت هر دو برنامه VR را در اکتبر 2019 تعطیل کرد. سپس یک دنیای اجتماعی مجازی را اعلام کرد، که در آن زمان فیسبوک هورایزن نام داشت.

انتشار Horizon Worlds پس از اعلامیه اواخر اکتبر مبنی بر اینکه متا فضای شخصی تری را برای کاربران VR، Horizon Home، و اعلامیه آگوست یک برنامه رایگان متمرکز بر کار برای هدست Quest 2، Horizon Workrooms، عرضه می کند، منتشر می شود. برای برگزاری جلسات در VR طراحی شده است.