ایوانکا: هیئت ایالات متحده که در مورد حمله کنگره آمریکا تحقیق می کند به دنبال مصاحبه با ایوانکا ترامپ است

واشنگتن: هیئت مجلس نمایندگان ایالات متحده که در مورد حمله مرگبار 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده تحقیق می کند، درخواست مصاحبه با دختر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و ایوانکا ترامپ، دستیار کاخ سفید، کرد.
در نامه ای به ایوانکا ترامپ، قانونگذاران گفتند که به دنبال همکاری داوطلبانه او به عنوان بخشی از تحقیقات جاری خود هستند و سؤالات خود را به مسائل مربوط به رویدادهای مربوط به آن روز، از جمله فعالیت های منتهی به آن یا تأثیرگذاری بر آن و نقش او در کاخ سفید محدود می کنند. در آن زمان
هیئت متذکر شد که او در طول مکالمات کلیدی منتهی به 6 ژانویه “در دفتر بیضی حضور داشت” و مکالمه تلفنی پدرش و معاون سابق رئیس جمهور مایک پنس را در صبح روز حمله به کنگره مشاهده کرد. دونالد ترامپ تلاش کرده بود تا پنس را متقاعد کند که نتایج انتخابات را رد کند.
در بیانیه ای که سخنگوی ایوانکا ترامپ منتشر کرد به این موضوع اشاره ای نشد که آیا او با تحقیقات کمیته همکاری خواهد کرد یا خیر.
سخنگوی ایوانکا ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «ایوانکا ترامپ به‌تازگی متوجه شد که کمیته 6 ژانویه نامه‌ای عمومی صادر کرده و از او خواسته است که در آنجا حاضر شود. “همانطور که کمیته قبلاً می‌داند، ایوانکا در تجمع 6 ژانویه صحبت نکرد. همانطور که علناً در آن روز در ساعت 3:15 بعد از ظهر اعلام کرد، “هر گونه نقض امنیتی یا بی احترامی به مجریان قانون ما غیرقابل قبول است. خشونت باید فورا متوقف شود. لطفا صلح آمیز باشید.”
این کمیته در نامه خود به ایوانکا ترامپ گفت که در حال بررسی این موضوع است که آیا وکلای کاخ سفید خود دونالد ترامپ به این نتیجه رسیده اند که وی با تلاش برای مداخله در نتیجه انتخابات قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر.
نماینده بنی تامپسون، رئیس کمیته در این نامه نوشت: کمیته اطلاعاتی دارد که نشان می دهد مشاور رئیس جمهور ترامپ در کاخ سفید ممکن است به این نتیجه رسیده باشد که اقداماتی که رئیس جمهور ترامپ به معاون رئیس جمهور پنس دستور داده است نقض قانون اساسی است یا غیرقانونی است. ایوانکا ترامپ
این کمیته همچنین گفت که می‌خواهد بپرسد که آیا پدرش برای پایان دادن به خشونت‌های 6 ژانویه تلاشی برای اعزام ماموران یا سربازان فدرال انجام داده است یا خیر، و گفت که تاکنون هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد.
رئیس‌جمهور سابق تحقیقات کمیته را به عنوان یک تلاش جناحی مورد انتقاد قرار داده است و تلاش کرده است که شهادت دستیاران دیگر و اسناد کاخ سفید را از رسیدن به این هیئت ممانعت کند.
لیز چنی، نماینده ایالات متحده، نایب رئیس کمیته و یکی از دو عضو جمهوری خواه آن، در اوایل این ماه گفت که این هیئت “شاهد دست اول” دارد مبنی بر اینکه ایوانکا ترامپ از پدرش خواسته تا در جریان شورش های کنگره مداخله کند.
چنی در مصاحبه ای در 2 ژانویه با شبکه خبری ABC News “This Week” گفت: “ما دختر او را می شناسیم — ما شهادت دست اول داریم که دخترش ایوانکا حداقل دو بار به خانه رفت تا از او بخواهد “لطفا این خشونت را متوقف کند”.
چنی ماه گذشته پیام های متنی ارسال شده توسط دونالد ترامپ جونیور را به اشتراک گذاشت که از مارک میدوز، رئیس وقت کاخ سفید درخواست می کرد تا از رئیس جمهور سابق بخواهد که به حمله به کنگره پایان دهد.
چنی با صدای بلند از روی متنی که ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور سابق، به میدوز فرستاده بود، خواند: «او باید هر چه زودتر این کار را محکوم کند».
سی‌ان‌ان روز سه‌شنبه گزارش داد که کمیته احضار کرده و سوابقی از شماره‌های تلفن مرتبط با یکی از فرزندان ترامپ، اریک ترامپ، و همچنین کیمبرلی گیلفویل، که با دونالد ترامپ جونیور نامزد کرده است، به دست آورده است.
این کمیته با حدود 400 شاهد صحبت کرده و ده ها احضاریه برای اجبار شهادت صادر کرده است.