باب دول، رهبر سنا و نامزد ریاست جمهوری در 98 سالگی درگذشت

تاپکا: باب دول، که با غلبه بر زخم‌های ناتوان کننده جنگ، تبدیل به یک رهبر تیزبین سنا از کانزاس، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری و سپس نماد و جشن‌دار نسل رو به کاهش خود از جانبازان جنگ جهانی دوم شد، درگذشت. او 98 سال داشت.
همسر او، الیزابت دول، این اطلاعیه را یکشنبه در توییتر منتشر کرد.
دول در فوریه 2021 اعلام کرد که در مرحله 4 سرطان ریه تشخیص داده شده است. در طول 36 سال فعالیت خود در کنگره، دول به یکی از تأثیرگذارترین قانونگذاران و رهبران حزب در سنا تبدیل شد و استعداد سازش را با شوخ طبعی تند تند ترکیب کرد، که او اغلب به خود معطوف می‌شد، اما از روی آوردن به دیگران دریغ نمی‌کرد. ، هم.
او سیاست‌های مالیاتی، سیاست خارجی، برنامه‌های کشاورزی و تغذیه و حقوق معلولان را شکل داد و در قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت در برابر تبعیض در استخدام، آموزش و خدمات عمومی حمایت کرد. دفاتر دولتی و پارک‌های ملی در دسترس امروزی، رمپ‌های پیاده‌رو و مترجمان زبان اشاره در رویدادهای رسمی محلی تنها برخی از نشانه‌های بارز میراث او و قانون‌گذاران همکار او هستند که 30 سال پیش برای آن قانون گسترده حقوق مدنی گردآوری کرد.
دول سالهای پایانی خود را وقف مبارزه جانبازان مجروح، رفقای کشته شده آنها در گورستان ملی آرلینگتون و یادآوری نسل در حال محو شدن دامپزشکان جنگ جهانی دوم کرد.
هزاران سرباز قدیمی در سال 2004 در مرکز خرید ملی گرد هم آمدند تا دول که در مراسم وقف یادبود جنگ جهانی دوم در آنجا صحبت می کرد، آن را “آخرین اتحاد ما” نامید. او یک نیروی محرکه در ایجاد آن بوده است. او سپس گفت: «درجات ما کم شده است. “اما اگر ما در گرگ و میش گرد هم جمع شویم، با دانستن این که ما با رفقای خود ایمان داشته ایم، روشن می شود.”
دول که مدت ها از کانزاس رفته بود، زندگی خود را در پایتخت، در مرکز قدرت و سپس در سایه آن پس از بازنشستگی، ساخت، و تمام مدت در مجتمع مشهور واترگیت زندگی می کرد. زمانی که او سیاست را ترک کرد و به یک شرکت حقوقی با کارکنان برجسته دموکرات پیوست، به شوخی گفت که سگش را به محل کار آورده تا جمهوری‌خواه دیگری داشته باشد تا با او صحبت کند.
او سه بار تلاش کرد تا رئیس جمهور شود. آخرین مورد در سال 1996 بود، زمانی که او نامزدی جمهوری خواهان را به دست آورد تا رئیس جمهور بیل کلینتون دوباره انتخاب شود. او در سال‌های 1980 و 1988 به دنبال نامزدی ریاست‌جمهوری حزبش بود و در سال 1976 کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری جرالد فورد بود.