باب دیلن کل کاتالوگ موسیقی ضبط شده خود را به Sony Music می فروشد

شرکت ضبط این معامله را توصیف کرد برای 60 سال ارزش موسیقی به عنوان “توافق تاریخی” در بیانیه ای. این قرارداد در جولای سال گذشته منعقد شد. اما دوشنبه اعلام شد.

به گفته سونی موزیک، این قرارداد شامل “کل آثار ضبط شده باب دیلن از سال 1962 است.” با اولین آلبوم خود با نام خود شروع شد و تا سال 2020 “روش های ناهموار و ناهموار” ادامه یافت. سونی اضافه کرد که این توافقنامه شامل حقوق چندین نسخه بعدی از Dylan نیز می شود.

در حالی که شرکت قیمت این معامله را فاش نکرد، مجله بیلبورد تخمین می‌زند که ارزش ضبط‌ها بر اساس درآمدی که ایجاد می‌کنند، حدود 200 میلیون دلار است.
از باب دیلن تا هری استایلز، اینها برخی از ستاره هایی هستند که در تروبادور تاریخ ساز شدند.

دیلن 80 ساله گفت: «خوشحالم که همه ضبط‌های من می‌توانند در جایی که به آن تعلق دارند باقی بمانند بیانیه.

دیلن و سونی موزیک سابقه طولانی دارند، به اکتبر 1961، زمانی که او با Columbia Records، که متعلق به شرکت ضبط است، قرارداد امضا کرد و اولین آلبوم خود را در همان سال ضبط کرد.

این تنها قرارداد بزرگی نیست که دیلن در سال‌های اخیر امضا کرده است. در دسامبر 2020، او کل کاتالوگ آهنگ های خود را – که جدا از حقوق موسیقی ضبط شده است و موسیقی و اشعار را پوشش می دهد – به گروه انتشارات موسیقی یونیورسال فروخته بود. در آن زمان، این توافق به عنوان یک تغییر بزرگ برای خواننده و ترانه سرا در نظر گرفته شد، که بسیاری از مالکیت معنوی خود را تحت کنترل داشت.
دیلن آهنگ‌های معروف متعددی از جمله «The Times They Are a-Changin»، «Like a Rolling Stone» و «Mr. Tambourine Man» دارد.

در سال 2008، او به دلیل «تأثیر عمیق خود بر موسیقی عامه پسند و فرهنگ آمریکایی، که با ترکیبات غنایی با قدرت شاعرانه خارق‌العاده مشخص شد»، جایزه ویژه پولیتزر را دریافت کرد. در سال 2016، دیلن جایزه نوبل ادبیات را به دلیل “ایجاد عبارات شاعرانه جدید در سنت بزرگ آهنگ آمریکایی” دریافت کرد.

او بیش از 125 میلیون آلبوم به فروش رسانده است و همچنان در سراسر جهان اجرا می کند.