باخموت: رئیس واگنر روسیه می گوید بیش از 20000 سرباز او در نبرد باخموت کشته شدند.

کیو: رئیس ارتش خصوصی روسیه واگنر می گوید که نیروی او بیش از 20000 جنگجو را در نبرد طولانی از دست داده است. باخموتحدود 20 درصد از 50000 محکوم روسی که او برای جنگ در جنگ 15 ماهه استخدام کرده بود در شهر شرق اوکراین جان باختند.
این رقم در تضاد کامل با ادعاهای مناقشه برانگیز مسکو بود مبنی بر از دست دادن بیش از 6000 سرباز در جنگ، و بالاتر از برآورد رسمی تلفات شوروی در جنگ افغانستان با 15000 سرباز بین سال های 1979-1989 است. اوکراین نگفته است که چه تعداد از سربازانش از زمان تهاجم گسترده روسیه در فوریه 2022 کشته شده اند.
تحلیلگران بر این باورند که مبارزه 9 ماهه برای باخموت به تنهایی جان ده ها هزار سرباز را به همراه داشته است، از جمله محکومانی که طبق گزارش ها قبل از اعزام به جبهه آموزش های کمی دیده اند.
رئیس واگنر، رئیس جمهور واگنر، هدف تهاجم روسیه برای “غیرملیتاریزه کردن” اوکراین نتیجه معکوس داشته است، زیرا ارتش کیف با تامین تسلیحات و آموزش توسط متحدان غربی خود قوی تر شده است. یوگنی پریگوژین در مصاحبه ای که اواخر روز سه شنبه با کنستانتین دولگوف، یک استراتژیست سیاسی طرفدار کرملین منتشر شد، گفت.
پریگوژین همچنین گفت که نیروهای کرملین در طول جنگ غیرنظامیان را کشته اند، چیزی که مسکو بارها و به شدت آن را رد کرده است.
پریگوژین، یک تاجر ثروتمند با روابط دیرینه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به‌خاطر بداخلاقی‌های خود – که اغلب با فحاشی‌ها همراه است – شناخته می‌شود و قبلاً ادعاهای غیرقابل تأییدی را مطرح کرده بود که بعداً از برخی از آنها عقب‌نشینی کرد.
در اوایل این ماه، سخنگویان وی ویدیویی از او منتشر کردند که در آن فریاد می زد، فحش می داد و به حدود 30 جسد یونیفورم پوش روی زمین دراز کشیده اشاره می کرد و می گفت که آنها جنگجویان واگنر بودند که در یک روز کشته شدند. او مدعی شد که وزارت دفاع روسیه مردان او را از مهمات گرسنه نگه داشته است و تهدید کرد که از جنگ برای باخموت دست می کشد.
او همچنین در مصاحبه روز سه‌شنبه گفت این امکان وجود دارد که حمله متقابل پیش‌بینی شده کیف در هفته‌های آینده، با توجه به حمایت مستمر غرب، نیروهای روسیه را از جنوب و شرق اوکراین و همچنین کریمه ضمیمه کند.
او گفت: “یک سناریوی بدبینانه: به اوکراینی ها موشک داده می شود، آنها نیرو آماده می کنند، البته به حمله خود ادامه می دهند، سعی در ضدحمله خواهند داشت.” سرزمین اصلی)، خطوط تامین (ما) را قطع کنید. بنابراین، ما باید برای یک جنگ سخت آماده شویم.»
ستاد کل اوکراین روز چهارشنبه گفت که «نبردهای سنگین» در داخل باخموت ادامه دارد، چند روز پس از آن که روسیه اعلام کرد این شهر ویران شده را به طور کامل تصرف کرده است.
باخموت در استان دونتسک قرار دارد، یکی از چهار استانی که روسیه به طور غیرقانونی در پاییز گذشته ضمیمه آن شد و تنها بخشی از آن را کنترل می کند.
الکساندر سیرسکی، رئیس نیروی زمینی اوکراین، گفت که نیروهای کیف “به عملیات دفاعی خود” در باخموت ادامه می دهند و به “موفقیت های” نامشخصی در حومه شهر دست یافته اند. وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
مقامات اوکراینی تاکید کرده اند که نبرد برای باخموت تمام نشده است.
یک فرمانده اوکراینی در باخموت روز سه‌شنبه به آسوشیتدپرس گفت که اوکراینی‌ها برنامه‌ای برای بیرون راندن روس‌ها از تمام سرزمین‌های اشغالی دارند.
یوهن مژویکین گفت: «اما اکنون ما نیازی به جنگ در باخموت نداریم، باید آن را از جناحین محاصره کنیم و آن را مسدود کنیم. “پس باید آن را “جارو” کنیم. این مناسب تر است و این کاری است که ما اکنون انجام می دهیم.”
یک مقام محلی روز چهارشنبه گفت، یک روز پس از اعلام مسکو مبنی بر اینکه نیروهایش یک یورش فرامرزی در این منطقه را از اوکراین سرکوب کردند، در جای دیگر، نیروهای روسیه تعداد زیادی پهپاد را در منطقه بلگورود جنوبی روسیه سرنگون کردند.
ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود در یک پست تلگرامی گفت که این پهپادها در طول شب بر فراز استان رهگیری شدند و یک پهپاد دیگر روز چهارشنبه در خارج از پایتخت محلی که بلگورود نیز نامیده می شود، سرنگون شد. وی گفت که به کسی آسیب نرسیده است، اما به ساختمان های اداری نامشخص، ساختمان های مسکونی و خودروها آسیب وارد شده است.
مقامات اوکراینی هیچ اظهار نظری فوری نکردند.
گلادکوف، فرماندار منطقه، چهارشنبه گفت که پس از حمله ای که بنا بر گزارش ها باعث ایجاد نگرانی در میان مردم محلی و شرمساری کرملین شد، “سوالاتی از وزارت دفاع (روسیه)” دارد.
در طی یک جلسه پرسش و پاسخ با ساکنان در رسانه های اجتماعی، گلادکوف با یکی از شرکت کنندگان موافقت کرد که گفت اقدامات ارتش روسیه در بلگورود “سوالاتی را ایجاد کرد.”
در مسکو، رئیس دفاع روسیه، سرگئی شویگو، متعهد شد که در آینده به چنین حملاتی “به سرعت و به شدت خشن” پاسخ دهد.
روسیه روز گذشته اعلام کرد که یکی از جدی ترین حملات فرامرزی جنگ را شکست داده است و وزارت دفاع گفته است که بیش از 70 مهاجم در نبردی در منطقه بلگورود که حدود 24 ساعت به طول انجامید، کشته شدند. هیچ اشاره ای به تلفات روسیه نکرده است.
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای محلی، حملات هوایی و توپخانه مهاجمان را شکست دادند.
مقامات گفتند که 12 غیرنظامی محلی در این حمله زخمی شدند و یک زن مسن در جریان تخلیه جان باخت.
جزئیات این حادثه در منطقه روستایی، واقع در حدود 80 کیلومتری (45 مایلی) شمال شهر خارکف در شرق اوکراین و دور از خط مقدم جنگ تقریبا 15 ماهه، نامشخص است.
مسکو حمله ای را که روز دوشنبه آغاز شد به گردن خرابکاران ارتش اوکراین انداخت. کیف آن را قیام پارتیزان های روسی علیه کرملین توصیف کرد. نمی‌توان این دو نسخه را با هم تطبیق داد، با قاطعیت گفت که چه کسی پشت حمله بود یا اهداف آن را مشخص کرد.
این منطقه یک مرکز نظامی روسیه است که انبارهای سوخت و مهمات دارد. مقامات مسکو از بیان تعداد مهاجمان در این حمله یا اظهار نظر در مورد اینکه چرا تلاش برای سرکوب مهاجمان اینقدر طول کشیده است، خودداری کردند.
منطقه بلگورود، مانند منطقه همسایه بریانسک و سایر مناطق مرزی، شاهد سرریزهای پراکنده جنگ بوده است که روسیه با حمله به اوکراین در فوریه 2022 آغاز کرد.
دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز چهارشنبه گزارش داد که دست کم سه غیرنظامی در روز سه شنبه و شب گذشته در اوکراین کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند، از جمله در منطقه جنوبی خرسون که در آن دو فرد مسن در حملات هوایی کشته شدند.