بازار کوکس: بنگلادش پس از اعتراض منطقه ساحلی مخصوص زنان را از بین برد

COX’S BAZAR: مقامات روز پنجشنبه گفتند که مقامات در تفرجگاه اصلی توریستی بنگلادش یک بخش ساحلی اختصاصی برای زنان و کودکان را پس از نارضایتی رسانه‌های اجتماعی بر سر تفکیک جنسیتی لغو کردند.
بعد از ظهر چهارشنبه، مقامات Cox’s Bazaar بخشی از خط ساحلی طولانی ترین ساحل طبیعی دریای جهان را به عنوان منطقه انحصاری برای زنان و کودکان افتتاح کردند. اما ساعاتی بعد، دولت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از «نظرات منفی» «از تصمیم خود پس گرفته است». ابوسفیان، یک مقام ارشد در بازار کاکس، گفت که این بخش به دنبال درخواست زنان محافظه‌کار در این کشور با اکثریت مسلمان ایجاد شده است. او گفت: «آنها درخواست یک بخش ساحلی اختصاصی برای خود کردند، زیرا در یک مکان شلوغ احساس خجالتی و ناامنی می کردند. در اوایل این ماه تجاوز گروهی به یک زن در بازار کاکس اعتراضی را در مورد امنیت زنان در این شهر برانگیخت.
اما این اقدام برای محاصره بخشی از ساحل باعث سروصدا در رسانه‌های اجتماعی شد و منتقدان گفتند که این اقدام برای اسلام‌گرایان تندرو که هنوز نفوذ قابل‌توجهی در کشور دارند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. سید اشتیاقی رضا، روزنامه نگار و مفسر کهنه کار، با اشاره به طالبان در افغانستان در فیس بوک نوشت: «اینجا طالبستان است. مفسر دیگری آن را با “ملاتانترا” مقایسه کرد که به عنوان ایدئولوژی اسلام گرای تندرو ترجمه می شود. بخش‌هایی از جامعه بنگلادش همچنان بسیار محافظه‌کار هستند و در سال‌های اخیر، یک گروه اسلام‌گرای تندرو تظاهرات گسترده‌ای را برای جداسازی جنسیت در محل‌های کار و کارخانه‌ها برگزار کرده است.
صدها هزار نفر در طول دوره های جشن از بازار کاکس بازدید می کنند و بخش گردشگری در سال های اخیر رونق گرفته است. برای تامین امنیت تعداد روزافزون گردشگران، مقامات یک واحد پلیس گردشگری را برای گشت زنی در شهرهای ساحلی راه اندازی کرده اند.