بازرسان می گویند پاپ بندیکت شانزدهم زمانی که اسقف نشینی مونیخ را اداره می کرد از کشیشان بدسرپرست می دانست.

مارتین پوش، وکیل دادگستری، گفت: «او در مورد حقایق مطلع شد، زیرا شرکت حقوقی Westpfahl Spilker Wastl یافته‌های یک تحقیق در مورد سوء استفاده جنسی تاریخی در کلیسای اسقف نشین مونیخ را طی چندین دهه اعلام کرد. این گزارش به سفارش خود کلیسا تهیه شده است.

پوش گفت: “ما معتقدیم که او می تواند در چهار مورد به سوء رفتار متهم شود.” “دو مورد از این موارد مربوط به سوء استفاده هایی است که در دوران تصدی وی انجام شده و توسط دولت تحریم شده است. در هر دو مورد، عاملان در مراقبت های شبانی فعال باقی مانده اند.”

بندیکت بعداً روز پنجشنبه به این گزارش پاسخ داد و «درد و شرمندگی» خود را برای سوء استفاده در کلیسا ابراز کرد. اسقف اعظم گئورگ گانسواین، منشی خصوصی بندیکت، به واتیکان نیوز گفت: “بندیکت شانزدهم تا امروز بعدازظهر گزارشی از موسسه حقوقی … که بیش از 1000 صفحه است، نداشت. او در چند روز آینده متن را بررسی خواهد کرد. توجه لازم.”

وزیر امور خارجه افزود که پاپ سابق “درد و شرمندگی خود را به خاطر آزار کودکان زیر سن قانونی توسط کشیش ها ابراز می کند. [and] صمیمیت شخصی و دعای خود را برای همه قربانیانی که با برخی از آنها در سفرهای رسولی خود ملاقات کرده است، آشکار می کند.»

بندیکت قبلاً بارها این ادعاها را رد کرده است که آگاهانه سوء استفاده را پنهان کرده است، از جمله در سال 2013 که نوشت: “همانطور که می دانید، فقط می توانم آن را با تعجب عمیق تصدیق کنم. اما من هرگز سعی نکردم این موارد را بپوشانم.”
مقام ارشد کلیسای کاتولیک آلمان به دلیل

با این حال، یافته‌های ارائه شده در روز پنجشنبه نشان‌دهنده سرزنش قابل توجه پاپ سابق است که در آن زمان به عنوان کاردینال جوزف راتزینگر شناخته می‌شد، که به دنبال سال‌ها گمانه‌زنی در مورد میزان اطلاعات او بود.

پوش با اشاره به بندیکت گفت: «در طول دوران ریاستش، موارد سوء استفاده اتفاق افتاد. “در آن موارد آن کشیش ها بدون تحریم به کار خود ادامه دادند. کلیسا کاری نکرد.

پوش گفت: “او ادعا می کند که از برخی حقایق اطلاعی نداشته است، اگرچه ما معتقدیم که اینطور نیست، طبق آنچه می دانیم.”

قرار بود گزارش کامل روز پنجشنبه پس از بیان یافته‌های کلیدی توسط نویسندگان منتشر شود.

کاردینال راینهارد مارکس، اسقف اعظم کنونی، به دلیل رد دعوت برای شرکت در کنفرانس خبری از سوی هیئت مورد انتقاد قرار گرفت.

مارکس سال گذشته به خاطر میراث سوء استفاده جنسی در اسقف نشینی خود پیشنهاد استعفا داد، اما پاپ فرانسیس این پیشنهاد را رد کرد. مارکس گفت که از یافته های این گزارش در روز پنجشنبه “شکه و شرمنده” است.

واتیکان در بیانیه ای اعلام کرد که قبل از اظهار نظر بیشتر منتظر انتشار آن خواهد بود. در این بیانیه آمده است: “سریر مقدس بر این باور است که باید به این سند که محتوای آن در حال حاضر نامعلوم است، توجه لازم مبذول شود. در روزهای آتی … مقر مقدس می تواند آن را بررسی دقیق و دقیق کند.”

در این بیانیه آمده است: «سرور مقدس با تکرار شرم و پشیمانی از بدرفتاری‌های روحانیون علیه خردسالان، صمیمیت خود را با همه قربانیان ابراز می‌دارد و بر تلاش‌های انجام شده برای حفاظت از خردسالان و تأمین محیط‌های امن برای آنها تأکید می‌کند».

“ساختمانی از دروغ”

بندیکت، که اکنون 94 سال دارد، پس از استعفای خود در سال 2013، اولین پاپی در قرن‌ها شد که استعفا داد. دوران تصدی او تحت الشعاع رسوایی آزار جنسی جهانی در کلیسای کاتولیک و یافته‌های بازرسان – که اکنون مستقیماً او را در یک شکست دخیل می‌سازد، تحت الشعاع قرار گرفت. برای جلوگیری و مجازات سوء استفاده – تهدید به از بین بردن شهرت پاپ سابق.

وکیل اولریش واستل رونوشتی از صورتجلسه یک جلسه رهبران کلیسای مونیخ را در 15 ژانویه 1980 ارائه کرد، زمانی که تصمیم به برخورد با یک متجاوز گرفته شد که گزارش از آن به عنوان “کشیش X” یاد می کند.

اولریش واستل در کنفرانس مطبوعاتی پنجشنبه.

واستل گفت که از اینکه بندیکت حضورش در جلسه را انکار کرده است، با وجود اینکه صورتجلسه نشان می دهد که او در این جلسه حضور داشته است، “تعجب” کرده است. واستل، بعداً انکار بندیکت را رد کرد و گفت: “این چیزی است که نوشته شده است.”

وستل گفت که بندیکت بیانیه ای را به تحقیقات ارائه کرده است، اما اعتبار چندانی به آن نمی دهد و موضع بندیکت را اینگونه خلاصه می کند: “شما مدرکی دارید که مدرک خاصی ارائه شده است، اما مدرکی ندارید که من آن را خوانده ام.”

در سال 2010، اسقف نشین مونیخ گفت بندیکت هیچ اطلاعی از اینکه کشیشی که در اسقف نشینی کار می کرد مرتکب آزار جنسی شده است، نداشت.

حقایق سریع پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم
و در سال 2019 پاپ سابق مقاله ای بحث برانگیز درباره بحران سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک نوشت و مدعی شد که این امر تا حدی ناشی از انقلاب جنسی دهه 1960 و آزادسازی آموزه های اخلاقی کلیسا بوده است.

مارکس، اسقف اعظم فعلی مونیخ، گفت: “من می خواهم به نام اسقف اعظم برای رنج های دهه های گذشته طلب بخشش کنم. سوء استفاده جدی گرفته نشده است.”

مارکس در این سخنرانی کوتاه گفت: “مسئولان چشم خود را بسته اند – و ما سال ها این را می دانیم.” او به سؤالات پاسخ نداد اما گفت که هفته آینده یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

یک بازمانده آلمانی از آزار روحانیون کاتولیک از انتقاد بازرسان از پاپ سابق در روز پنجشنبه استقبال کرد.

ماتیاس کاتش، که سازمان «اکیگر تیش» را اداره می‌کند، گفت: «ساختمان دروغ‌ها برای محافظت از پاپ بندیکت با یک تصادف سقوط کرده است. بندیکت در آزار قربانیان متعدد پس از سال 1980، قربانیان کشیش X، شریک جرم بوده است. قربانیان سوء استفاده

کاتش می گوید که 13 ساله بوده است که برای اولین بار یک کشیش در مدرسه یسوعیش در برلین او را مورد آزار و اذیت قرار داد. در سال 2010، کاتش با داستان خود در معرض دید عموم قرار گرفت و باعث شد که ده ها و سپس صدها بازمانده دیگر شهادت دهند.

Katsch که داستان خود را در سال 2018 به CNN گفت، در کنفرانس مطبوعاتی که یافته های تحقیقات را در روز پنجشنبه اعلام کرد، حضور داشت.

تصحیح: این داستان برای تصحیح تاریخ اسقف اعظم مونیخ پاپ بندیکت شانزدهم به روز شده است. او از سال 1977 تا 1982 این سمت را بر عهده داشت.

دلیا گالاگر از CNN در این گزارش مشارکت داشت.