بازگشایی سفارت آمریکا در سیشل پس از 27 سال غیبت

واشنگتن: ایالات متحده سفارت خود را در سیشل پس از 27 سال غیبت که طی آن چین و سایر رقبای آمریکایی تهاجمات قابل توجهی در سیشل داشتند، بازگشایی کرد. جزایر اقیانوس هند.
وزارت امور خارجه آمریکا اواخر روز پنجشنبه پس از رونمایی از طرح های خود برای افتتاح یک نمایندگی دیپلماتیک در شمال نروژ، که تنها مرکز این کشور در بالای دایره قطب شمال خواهد بود، این اقدام را اعلام کرد.
سفارت سیشل بخشی از تلاش برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در این کشور است هند و اقیانوسیه.
ایالات متحده در حال ساخت یک سفارت در مالدیو است و برنامه هایی را برای افتتاح سفارت در اقیانوس آرام، از جمله در جزایر سلیمان، تونگا و کیریباتی، افتتاح کرده یا اعلام کرده است.
سفارت ایالات متحده در ویکتوریا، پایتخت سیشل، در سال 1996 به عنوان بخشی از اقدامات صرفه جویی در هزینه پس از پایان جنگ سرد بسته شد.
منافع آمریکا در مجمع الجزایر 115 جزیره ای در حدود 1500 کیلومتری (800 مایلی) شرق سرزمین اصلی آفریقا توسط دیپلمات های مستقر در موریس اداره می شد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «زمان مناسبی است که روابط را ارتقا دهیم تا با هم بتوانیم به چالش‌های مشترک بهتر رسیدگی کنیم و از فرصت‌های دوجانبه سودمند استفاده کنیم». آنتونی بلینک در بیانیه ای گفت.
وی گفت که ایالات متحده تلاش های خود را در آنجا بر توسعه اقتصادی، تغییرات آب و هوا، امنیت دریایی و مبارزه با جرایم فراملی و فساد متمرکز خواهد کرد.
بلینکن گفت: «پیگیری مشترک ما برای صلح، دموکراسی و رفاه، چراغ راه آفریقا و منطقه اقیانوس هند خواهد بود.